• Kamomillja

Vår-mammor i Norrköping 2011

Hej!

Har plusat och väntar barn i april-maj, bor i Norrköping. Finns det flera här inne som bor i Norrköping eller runtomkring som väntar barn i vår? Skulle vara kul att följas åt!
    Kram Camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-27 11:19
    Hoppas att någon hittar hit i Peking:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 10:30
    Givetvis är ni andra som väntar barn i Norrköping och vill ha kontakt med andra blivande mammor i Norrköping oxå välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-24 20:51
    spyfrugan bf 9 april
    Kamomillja bf 13maj
    Tiindra BF 17 maj
    Pelagia BF 22 maj
    orca BF 23 maj
    Eerika bf 23 maj
    Fivestepsback bf 12 juni
    Snuffsan88 BF 29 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 15:45
    okt 06 maj 11 bf 2maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 21:08
    Ciccir BF 16 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 18:24
    EmmaKl BF 20 maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 06:19
    Vi som är gravida och ska ha barn under våren 2011 och bor i Norrköping!
    Välkomna in nya och gamla roligt att prata med nya människor här och även gamla som man känner. Kunna följas åt under graviditeten och träffas på promenader och fika om man vill!

• Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011
  • pelagia

Fika låter trevligt!

Kamomilja - har du haft problem med magen (inte bulan - den andra magen hehe) på järntabletterna? Jag är lite orolig för det eftersom det redan är rätt jobbigt med magen.
    Blutsaft har jag druckit förr men det tyckte inte min barnmorska var effektivt nog.

• Kamomillja
    pelagia skrev 2010-12-27 08:46:33 följande:
    Fika låter trevligt! Kamomilja - har du haft problem med magen (inte bulan - den andra magen hehe) på järntabletterna? Jag är lite orolig för det eftersom det redan är rätt jobbigt med magen. Blutsaft har jag druckit förr men det tyckte inte min barnmorska var effektivt nog.

Hej!
    Jodå, järntabletterna pajar min mage totalt, därför som jag drack blutsaft förra gången. Vet att BM inte tycker att det är tillräckligt effektivt men det hjälpte mig och jag kan inte gå 4 månader med en paj mage!!!
  • FridaKarin

Hej alla blivande mammor i Norrköping! 

Jag är i vecka 12+3 (läs onsdag) och igår fick vi ses våran lilla skrutt för första gången. 2 armar och 2 ben och ett dunkande hjärta. Skrutten sprattlade och var helt underbart perfekt. Hela 7 cm och redan så älskad.

BF den 9 juli, känns helt obeskrivligt underbart!

Det är vårat första barn :)

Roligt att så många är samlade här, kul att man kan följa varandra genom detta mirakel.

Kram från Frida och Skrutten (Och pappa såklart) 

• Snuffsan88

Hej allihopa!

Här håller morgonrutinen med en kaskadspya i sigTyst ehm.. men jag börjar bli lite piggare och kan äta efter kl 12 så något possitivt!

Va på inskrivningssamtal idag och kan konstatera att jag gått ner 5 kg :D va behövligt! ska boka UL tid i morgon *spännande*

Jag tar jätte järna en fika! Skulle va jätte kul att träffa lite nya vänner (behövs)!!!

Tror att ni kan ta laktulos för magen trots att ni är gravida (fråga på apoteket) Om man nu måste äta niferex!! Sj hade jag hb på 140 *överlycklig* Så jag slipper nog det !!

• MrsCL

Hej allihopa

Tråkiga nyheter här tyvärr. Vi gjorde första UL 23/12 men fick aldrig så vår lilla bebis. Istället fick vi konstaterat MA. Igår var vi inlagda för medicinsk abort.
    Ingen vidare rolig jul, chockade först sedan ledsna och förtvivlade. Men nu går vi vidare.

Hoppas verkligen att det går bättre för er, ta hand om era magar! Kram 

• Tiindra

Spyr för fullt här oxå på morgonen. Vägde mig hemma hos mina päron i julhelgen.. -5 kilo hår oxå. Ska till läkaren på måndag se om de finns nåt mer å göra. Mår fan psykiskt dåligt av de nu.. Har inget liv orkar inte göra nåt. Har ingen matlust alls. Inte ens godis lr gotte sugen.. :( haha nåt positivt iaf.. Går nu in i vecka 21.. Kände första riktiga sparken igårkväll.. Mys pys.. Kram på er

• Kamomillja
    MrsCL skrev 2010-12-29 20:42:34 följande:
    Hej allihopa

Tråkiga nyheter här tyvärr. Vi gjorde första UL 23/12 men fick aldrig så vår lilla bebis. Istället fick vi konstaterat MA. Igår var vi inlagda för medicinsk abort.
    Ingen vidare rolig jul, chockade först sedan ledsna och förtvivlade. Men nu går vi vidare.

Hoppas verkligen att det går bättre för er, ta hand om era magar! Kram 
    Hej!
    Jag är hemskt ledsenGråter Så fruktansvärt.
    Håller tummarna att ni snart få ett plus igen. Min lilla tjeja vi har nu som är 2år blev vi gravida med 1månad efter ett sent  missfall. Trodde aldrig att jag skulle vilja ha barn ige....Men man går vidare på ngt sätt.
    Hör gärna av dig om hur det går o hur du har det!
    Kramar
  • Kamomillja
    SkålGott nytt år tjejer!
    Här blir det middag och alkoholfritt öl och vin för oss gravida dem andra får dricka annat...
    Vi hörs nästa år!
    Kram
  • Tiindra

Gott nytt år till dig/er här på FL.. Mmm alkoholfritt är de som gäller. Men de är de värt :) skål på er!! Kramar

Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011