• Kamomillja

Vår-mammor i Norrköping 2011

Hej!

Har plusat och väntar barn i april-maj, bor i Norrköping. Finns det flera här inne som bor i Norrköping eller runtomkring som väntar barn i vår? Skulle vara kul att följas åt!
    Kram Camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-27 11:19
    Hoppas att någon hittar hit i Peking:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 10:30
    Givetvis är ni andra som väntar barn i Norrköping och vill ha kontakt med andra blivande mammor i Norrköping oxå välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-24 20:51
    spyfrugan bf 9 april
    Kamomillja bf 13maj
    Tiindra BF 17 maj
    Pelagia BF 22 maj
    orca BF 23 maj
    Eerika bf 23 maj
    Fivestepsback bf 12 juni
    Snuffsan88 BF 29 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 15:45
    okt 06 maj 11 bf 2maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 21:08
    Ciccir BF 16 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 18:24
    EmmaKl BF 20 maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 06:19
    Vi som är gravida och ska ha barn under våren 2011 och bor i Norrköping!
    Välkomna in nya och gamla roligt att prata med nya människor här och även gamla som man känner. Kunna följas åt under graviditeten och träffas på promenader och fika om man vill!

• Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011
  • fivestepsback

Närmar mig datumet för inskrivning på Lovisa nu, bara drygt 2 veckor kvar! Är det någon som vet om det finns någon möjlighet att man kan få göra ett VUL på inskrivningsbesöket? Är så nyfiken på att få se det lilla livet, även om det fortfarande är väääääldigt litet, hihi :)

• Kamomillja

Hej!
    Ring och fråga innan dem kan göra ett vul, på vin skulle dem inte kunna göra det men på L har dem ju all utrustning, om dem själva brukar.
    Roligt att få se själv.
    Vi var på ul igår är nu i vecka 12+4 och den lilla krabaten mår bra där inne!
    Dock har jag lite ont i magen än men det ska väl gå över...

• MrsCL

Kamomillja, Åh vad roligt med ul! Skönt att veta att allt är som det ska =)

Jag hade tänkt att boka en tid för inskrivning på Lovisamottagningen idag men missade visst deras telefontid så det får bli nästa vecka. Är det svårt att få en tid där? Vi bor nära den mottagningen så det skulle vara så smidigt att gå dit istället för Vrinnevi.

• Kamomillja
    MrsCL skrev 2010-11-05 09:44:11 följande:
    Kamomillja, Åh vad roligt med ul! Skönt att veta att allt är som det ska =)

Jag hade tänkt att boka en tid för inskrivning på Lovisamottagningen idag men missade visst deras telefontid så det får bli nästa vecka. Är det svårt att få en tid där? Vi bor nära den mottagningen så det skulle vara så smidigt att gå dit istället för Vrinnevi.

Tack!!! Känns jätteskönt!
    Vet inte alls hur deras kö ser ut vi går på vin och dit var det en viss kötid, men eftersom jag hade räknat fel meden extra blödning imellan så kom jag i vecka 10!
    Jobbigt när man måste passa tider hoppas att du hinner med nästa vecka!
  • MrsCL

Hej
    Hur är det med er? Här knallar det på, mår bra och glömmer nästan att jag är gravid ibland haha

Har fått en tid till Lovisa mottagningen nu så det känns skönt. Gud vad fullbokat det var där - babyboom nästa år också verkar det som :)

Just nu känns det som om tiden gärna får gå lite fortare så man slipper hålla det hemligt så länge till. Har ni berättat för familj och vänner? 

• Kamomillja

Hallo!
    Vad bra att du fick en tid, skönt att gå dit man har närmast!
    Vi har börjat att berätta för vänner nu dem mesta i familjen vet om det redan! Svårt att hålla hemligt för mina och sambons föräldrar... Och sen har jag varit hemma en vecka från jobbet så då luskade en del reda på varför och jag har inget poker face!

• Orca

Hur är det med allihopa där ute?

Äntligen så har man varit  på UL, allt såg så bra ut så.
    Det var så otroligt häftigt att se lilla ärtan.Solig

Vi har funderat ut att vi verkligen vill  se vilken kön det är längre fram, någon som vet ett bra privatställe att göra det på i Norrköping och hur mycket det kostar?

Och snart är det jul, tusan allt känns så himla underbart just nu.
    Om nu bara illamåendet gav med sig.

• MrsCL

God morgon!
     Här knallar det på med allting. Just nu tycker vi veckorna går väldigt sakta, börjar bli lite jobbigt att hålla på att smyga med graviditeten. Men vi vill inte berätta förrän omkring v 12.

Vad roligt att ni har gjort UL! Vilken vecka är du i nu?
    Haha vad kul att ni också säger "ärtan", det gör vi också här hemma :D

Vi vill också ta reda på könet längre fram. Känner inte till något ställe i Norrköping men däremot vet jag att det finns i Linköping.

Ja vad mysigt det är med jul snart! Mår du mycket illa? 

• Kamomillja

Hallo!
    Hur har ni det?
    Växer era magar mycket?
    Min börjar redan bli gigantiskt... Kan vara att det är relativt tätt förra syndes knappt första 6månaderna...
    Har även börjat att få halsbränna lagom som jag börjar att må mycket bättre.

Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011