• Kamomillja

Vår-mammor i Norrköping 2011

Hej!

Har plusat och väntar barn i april-maj, bor i Norrköping. Finns det flera här inne som bor i Norrköping eller runtomkring som väntar barn i vår? Skulle vara kul att följas åt!
    Kram Camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-27 11:19
    Hoppas att någon hittar hit i Peking:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 10:30
    Givetvis är ni andra som väntar barn i Norrköping och vill ha kontakt med andra blivande mammor i Norrköping oxå välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-24 20:51
    spyfrugan bf 9 april
    Kamomillja bf 13maj
    Tiindra BF 17 maj
    Pelagia BF 22 maj
    orca BF 23 maj
    Eerika bf 23 maj
    Fivestepsback bf 12 juni
    Snuffsan88 BF 29 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 15:45
    okt 06 maj 11 bf 2maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 21:08
    Ciccir BF 16 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 18:24
    EmmaKl BF 20 maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 06:19
    Vi som är gravida och ska ha barn under våren 2011 och bor i Norrköping!
    Välkomna in nya och gamla roligt att prata med nya människor här och även gamla som man känner. Kunna följas åt under graviditeten och träffas på promenader och fika om man vill!

• Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011
  • MrsCL

Absolut kul att följas vid med dem som är ungefär lika långt gångna.

Vad jobbigt att du spyr fortfarande Tiindra!  

Vi har BF i juli och för min del får h*n gärna stanna i magen ett tag till så vi hinner vänja oss :D Här är det ungefär varannan dag - ena dagen känns det helt rätt och andra är det vad f** har vi gjort?? Haha  

• Snuffsan88

Hajjå där!
    Jag har varit en aning inaktiv *ehm* Kombination av massa i skolan och extremt illamående!
    Jag spyr som en kalv och är helt utmattad... Har gått ned 4 kg sedan första veckan i december :S
    Är ni i vecka 10 och har redan en jätte mage!! hihi köpte mamma brallor idag , villken befrielse!

För mig funkar smothie välldigt bra mot illamåendet samt primperan! Har ni några fler tipps??

kram!!

• Tiindra

Äta innan du går upp men de hjälper inte för mig. Inte ens lergigan från läkaren.. Då blir man trött. Men jag tänker positivt.. En liten knodd växer i mig :) igår fick jag behålla några julskum å två mackor.. Man blir ju orolig för bebisen. Men den tar ju näringen jag har i kroppen. Kanske därför man är så sur å vresig ibland :) jul jul.. Nästa jul tjejer då är de fullt ös.. Haha

• Kamomillja

Usch vad tråkigt att må illa. Har inte haft så stora problem med det. För mig hjälpte det med riskakor när jag mådde illaSolig

• MrsCL

Fy vad jobbigt att må så illa! Hoppas verkligen det går över snart!

Vi var i Sthlm i helgen och gick i butiker bl.a. Jätte mycket gulliga bebisgrejer. Vi köpte dock ingenting. Har ni köpt grejer redan?

• Tiindra

Jag har köpt.. Kunde inte låta bli:) har även fått kläder å en snuttefilt av min bästa vän. Vet även att min mamma å syster köpte kläder på Ullared.. Måste verkligen åka dit. Blir nog en sväng dit i mars om allt håller i sig :)

• pelagia

Hej allihop!

Jag bor också i Norrköping och väntar mitt första barn den 22 maj. Väldigt spännande!!
    Har inte mått särskilt illa under graviditeten, men har varit jättetrött. Det har väl iof att göra med att jag har dåliga järnvärden, så måste börja käka tabletter nästa vecka (v20! - hjälp det är ju halvvägs!!!)
    Har även knasiga drömmar ibland, och humöret svänger hej vilt!

Vore kul att hålla kontakt! Känner inte så mycket folk här (utanför jobb mm) så behöver några att hänga med under
    mammaledigheten haha! Är det någon annan som har hund föressten??

God fortsättning på er allihop!

• Kamomillja
    pelagia skrev 2010-12-26 18:06:46 följande:
    Hej allihop!

Jag bor också i Norrköping och väntar mitt första barn den 22 maj. Väldigt spännande!!
    Har inte mått särskilt illa under graviditeten, men har varit jättetrött. Det har väl iof att göra med att jag har dåliga järnvärden, så måste börja käka tabletter nästa vecka (v20! - hjälp det är ju halvvägs!!!)
    Har även knasiga drömmar ibland, och humöret svänger hej vilt!

Vore kul att hålla kontakt! Känner inte så mycket folk här (utanför jobb mm) så behöver några att hänga med under
    mammaledigheten haha! Är det någon annan som har hund föressten??

God fortsättning på er allihop!
    Välkommen hit! Roligt med flera som hittar hit. Har bf 13maj men på ul sista gången så sa hon att det är ett par dagar innan men hon ville inte ändra... Så vi får se... Vi har ett barn innan som är född med kejsarsnitt för hon låg fixerad i säte, hoppas på vanlig förlossning den här gången.
    Har oxå fått börja med järntabletter hoppas att det ska hjälpa, förra gången drack jag blutsaft vilket jag föredrar tror jag köper det när tabletterna är slut!
    Har tyvärr ingen hund.
    Ha´t så bra så hörs vi här inneBaby
  • Tiindra

Har tyvärr inte heller hund. Hade gärna velat men typ bara jag i min lilla familj som tål hund. Känner inte heller så många i Peking så vore jätte kul å umgås med fler i samma sits. Har inga egna barn men min kille har två sen innan som vi har vartannan vecka. Tufft men de funkar :) sitter nu på tåget hem från mina päron. Alltid lika jobbigt å åka ifrån dom å ännu värre nu. Dom är så glads över å bli mormor å morfar så dom tycker de är jobbigt när vi bor så långt bort.. Ha en bra kväll!!!

• Kamomillja

Vi kanske kan ta en liten fika vi här inne i tråden som har lust att träffas sen efter helgerna?Kaffe

Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011