• Kamomillja

Vår-mammor i Norrköping 2011

Hej!

Har plusat och väntar barn i april-maj, bor i Norrköping. Finns det flera här inne som bor i Norrköping eller runtomkring som väntar barn i vår? Skulle vara kul att följas åt!
    Kram Camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-27 11:19
    Hoppas att någon hittar hit i Peking:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 10:30
    Givetvis är ni andra som väntar barn i Norrköping och vill ha kontakt med andra blivande mammor i Norrköping oxå välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-24 20:51
    spyfrugan bf 9 april
    Kamomillja bf 13maj
    Tiindra BF 17 maj
    Pelagia BF 22 maj
    orca BF 23 maj
    Eerika bf 23 maj
    Fivestepsback bf 12 juni
    Snuffsan88 BF 29 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 15:45
    okt 06 maj 11 bf 2maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 21:08
    Ciccir BF 16 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 18:24
    EmmaKl BF 20 maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 06:19
    Vi som är gravida och ska ha barn under våren 2011 och bor i Norrköping!
    Välkomna in nya och gamla roligt att prata med nya människor här och även gamla som man känner. Kunna följas åt under graviditeten och träffas på promenader och fika om man vill!

• Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011
  • Kamomillja

Hallo!
    Har någon av er funderat på gravidyoga?

• Tiindra

Va lite inne på de.. Finns ett ställe inne i stan som jag hört talas om.. Va inte så dyrt. Men sen är jag lite inne på vattengympa..

• Kamomillja

Jag kör gravidyoga nu om jag gillar det från februari sen tänkte jag gå på vattengympa för gravida när kursen är klar! Man får prova på en gång ivf gratis, kan ju vara bra för att se om man gillar!
    Är ni inne någpt på facebook? Finns en grupp som är sluten som heter vårbarn 2011, gå med om ni vill, mammor från hela landetSkrattande

• Tiindra

Jag hittar bara den vårbarn dom är öppen på FB har skrivit ett meddelande där.. Lägg gärna till mig på den slutna.. Johanna Kihlström. Kram

• Kamomillja

Hej!
    Har ändrat från hemlig till sluten! Hjälpte en tjej att skapa gruppen och trodde att det gick att lägga till sig och att adm godkände. Nu kan du, kan bara bjuda in mina vänner!
    Välkommen, sitter en liten sy´tund till så jag kan titta om jag ska godkänna!!!
    Kram

• pelagia

Halloj allihopa! Hoppas ni haft en bra jul - nyårsperiod!

Själv har jag (vi) nu flyttat till en 3:a i stan (utan uppkoppling!) och varit på UL nummer 2 (hurra - allt är bra!).  Är nu i slutet av vecka 20, och det börjar synas "på riktigt".

Jag tror jag känner den sparka, men är inte säker - det kan vara gaser/muslkelryckningar... men jag intalar mig själv att det är bebben, så känns det mycket mysigare! Hur tidigt kände ni första rörelserna? Och hur känns det för er? För mig är det liksom små dunsar, inte fladder som många andra beskrivit det.

Har även börjat med järntillskott, men valde en brustablettvariant som skulle vara snällare mot magen. Någon som vet om det tas något mer blodprov för att kontrollera att järnvärdena faktiskt blir bättre? Jag tycker det känns så himla lång mellan 1:a och andra besöket hos barnmorskan! Var där i november, óch ska inte tillbaka förrän i feb! Är det inte lite knasigt?

Kram på er!

• Orca

Gott nytt år allihopa Glad

Här rullar allting på som det ska känns det som.
    Ärtan sprakar dagligen och det är det bästa som finns.
    Håller med Pelagia att det känns som dunsar och inget fladder.
    "-Som en fisk som simmar förbi"..... pyttsan dunsar är rätt ord.

Däremot så är mina hormoner på helspänn.
    Har världens kortaste stubin och ryter ifrån lite här och där.Demon
    På jobbet säger dom att jag är en helt annan människa, jag hopas bara att det inte håller i sig till efter förlossningen.

Har även faktiskt börjat göra iordning barnrummet, slet ner tapeterna i förrgår.
    Men det kommer dröja säkerligen 2 veckor innan ens färgen finns på väggarna så jävlig som tapet är.

Nä nu ska jag upp och jobba, ha det bra allihopa.

• Tiindra

Jo jag tycker oxå det är långt mellan gångerna hos BM.. särskilt när de är första barnet å man inte riktigt vet vad som händer med kroppen å alla dessa "kramper" i magen.. Flytningar lr om de är fostervatten.. Har 1000 frågor när jag ska dit den 26.. Men sen blir de bättre.. De är säkert bebisen du känner.. Å de blir bara mer å mer starkare å starkare.. Jag har mycke rörelse på kvällen nu å när jag ligger ner.. Så underbart mysigt.. Kram

• Tiindra

Å Orca de dör med hormoner.. Precis likadant här.. Särskilt på jobbet.. Stackars kunder å jobbakompisar.. Haha

Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011