Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

min har läckt ett tag nu, men sällan dagtid, utan mest på nätterna när man legat på sidan så de tryckts mot armen. Men det kommer inget om man försöker själv. :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-05 19:09:38 följande:
    ja det spelar mig ingen roll det är mest skoj när vänner frågar om hjärtljuden...även magformen är det många som spekulerar i,å det kan de la få göra;))

har en kompis som sa till mig i v25 typ? att jag hade en hög flick mage? sedan när vi var och fikade för nån vecka sedan när jag var i v27-28?? så var hon konfunderad då magen inte såg likadan ut längre...tyckte det var skoj!!!

älskar när folk ska säga vad det kan tänkas vara...alla har ju 50% chans till rätt;))
    ja men precis. majoriteten tror på en tjej den här gången för mig, medan förra var alla utom två tror jag säkra på en kille. Så vi får se. Jag tror på tjej, och har gjort så sedan jag började misstänka att jag var gravid, maken tror på en kille. Vi har ju en son sen tidigare, så en liten tjej vore inte helt fel, men som sagt så spelar det ju ingen roll.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Jag har börjat fundera jättemycket på förlossningen nu. Ska sätta mig ner och skriva ned vad jag vill och inte. Förra gången gick inte vattnet utan de fick ta hål på hinnorna inne på BB.

På Danderyds sjukhus där jag ska föda har det något som kallas för 12 timmars metoden: dvs en förlossning ska inte behöva ta mer än 12 h och gör den det så diskuterar man vad som ska göras, om det blir snitt eller så. Jag vill absolut inte bli snittad igen om jag inte måste. Trots att det slutade i ett halvakut snitt förra gången är jag rätt nöjd med själva förlossningen, förutom att det blev så in i norden tråkigt när jag fick eda. :P Vi hade ju inte med oss någonting att läsa eller titta på. :P Nu har vi varsin laptop så det blir nog bättre. 

BM rådde mig att ladda på med långsamma kolhydrater innan den här gången så jag är väl förberedd och vila så klart. :P hah förra gången var det ju julfirande innan och vi hade kommit hem kvällen innan det satte igång.  

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-20 11:58:38 följande:
    Tänkte höra med er oxå..Har nämligen hört att det är farligt att sova på rygg i slutet av graviditeten. Hur farligt är det??? Jag sover mesta dels på höger sidan, men sen ibland är det skönt att ligga på rygg en stund kan nämligen inte altinera med vänster sida för det är väldigt obekvämt att ligga på den sidan...Men jag vågar knapt sova (sover väldigt oroligt pga av att jag är rädd för att lägga mig på rygg)  Vet ni hur det är med det?? Ska kolla med BM ska dit på onsdag. 

Annars mår jag som innan, väldigt bra. Promenaderna med hunden går aningen långsammare och jag blir väldigt andfådd men annars är det fin fint...

Fortfarande inga sparkar av liten, bara buff o bök..samtidigt som det oroar mig lite så har jag helt klart börjat vänja mig =) 

Fia82:e: Grattis o lycka till hoppas bebis vill stanna denna gången. 
    jag har inte heller hört något om att det skulle vara farligt? Jag ligger ytterst sällan på rygg, om jag inte måste... Typ vid vissa aktiviteter i sängen... :P Jag får ont i ryggen och kan knappt andas ordentligt. Tror du kan sova lugnt!
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-20 13:56:17 följande:
    jakeline skrev 2011-03-20 13:19:26 följande:
    jag har inte heller hört något om att det skulle vara farligt? Jag ligger ytterst sällan på rygg, om jag inte måste... Typ vid vissa aktiviteter i sängen... :P Jag får ont i ryggen och kan knappt andas ordentligt. Tror du kan sova lugnt!
    Skönt att höra...jag sover aldrig på rygg annars, helst på mage. men det är ju helt omöjligt nu o eftersom jag bara kan ligga på högersida. vaknar jag av att det gör ont o behöver avlasta då är rygg det enda alternativet. Men då ska jag försöka släppa det o sova gott i natt... =)
    jag googlade lite och alla som har frågat har fått svaret att så länge det inte känns obekvämt för dig själv så ska det inte vara farligt för bebisen. Sen som tove säger så blir ju trycket på dina organ högre om du ligger på rygg då alla dessa trycks ännu mer tillbaka. Men rent farligt tror jag inte att det är. 
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-03-21 20:43:21 följande:
    Tänkte bara uppdatera med att sammandragningarna lugnat sig och att jag mår bättre nu!! Har dock väldigt ont i ljumsken :s
    vad skönt att höra, ja inte om ljumskontet, men att sd har lugnat ner sig :P 
  • jakeline
    maddelu skrev 2011-03-24 09:01:52 följande:
    Inte gurka, äpple, paprika, lök, ägg. Ej rökt mat. Undvika fet mat, hellre kokt än stekt... mm mm
    Vad jag har förstått så är det induviduellt vad man reagerar på och inte. Men ovanstående är klassiska grejjer som gör att man kan få ett gallstensanfall....
    gurka och paprika har jag inte hört förr. jag fick anfall av hallon... hoppas att det håller sig lugnt nu tills bebben är ute. Det är bland det värsta som finns... jag tog bort min blåsa 2007. 
  • jakeline
    maddelu skrev 2011-03-24 09:11:28 följande:
    Jo jag hoppas det jag oxå, blir ju att ta bort blåsan sen. Så det känns skönt att bli av med den iallafall. Kan du äta vad som helst nu efteråt? Jag har hört att man kan fortfarande ha problem fast blåsan e borta?!
    Fridayyy skrev 2011-03-24 09:07:21 följande:
    Jag har tidigare haft problem med vad jag tror var gallsten när jag varit gravid och ammat. Jag äter inte äpple nu men jag skalar gurka och äter massor av lök....och peppar peppar jag har inte haft något besvär i denna graviditet. Kanske det var äpplen som var boven för mig. Fet mat äter jag också. Eller så är det olika i olika graviditeter. Det beror ju ofta på grav.hormonerna tydligtvis.
    Hoppas du slipper mer problem då Glad Äpple är ju tydligen en klassiker. Jag hade oxå ätit äpple den dagen jag åkte in....
    Jag har inte känt något så där som jag kan påminna mig... Kanske något första året, men sen har det varit lugnt. jag hade ju ettsmärre grustag i min galla... :P 
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-28 18:47:57 följande:
    Kom att tänka på det nu när ni pratade mat o diet...Är ni andra så där super nyttiga o tänker på vad ni äter hela tiden???

Har lite ångest över att jag inte alls äter så där bra som man borde :S  Sen att tänka på nu jag vet...har bara så svårt att vara super nyttig. är en riktig gottegris som äter lite förlite av frukter o grönt.. =( 
    *asg* eh nä... :P jag äter ungefär som förut, men undantag för sådant man inte bör äta som gravid. Fast jag fuskar ibland... typ äter lufttorkad skinka och så... 

Åh vet ni, på lördag är det dags för modellfotografering. Vi ska förevigas magen och jag. :P ja och maken och sonen förstås också. Det ska bli sååå kul! :) hoppas bara att man inte ser ut som en gorg... :P 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~