Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

talare skrev 2011-01-03 21:37:50 följande:
    jaha.. jag trodde man bara tog ett blodprov. det vid inskrivningen. men de ska alltså sticka en i armvecken ännu en gång..? mindre kul då jag får fullständig panik och ångest vid till o med "små" sprutor...
    min BM tog alla blodprover när jag var där på inskrivning så jag är all set tänker jag! Ska dit imorgon igen! hela familjen ska med! 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-04 11:19:51 följande:
    GRATTIS till POJKEN!!  Hjärta

hehe det är lite roligt ändå... När jag väntade sonen (också maj) så fick nästan alla just pojkar... Tror maj är en pojkmånad helt enkelt...
    tre av de jag känner som har fött i maj har flickor... :P en har en pojke. tror mer på årgångar... tex 2008 var ett pojktätt år iaf i vår kommun om man får tro BVC och öppna förskolan. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-04 13:55:34 följande:
    haha det jag menade var att jag tror är att det i maj 08 föddes extra många pojkar och att det känns som det kommer bli så i år med :P

hehe jag menar inte att det är något magiskt med det utan att de flesta man hört väntarpojkar i maj detta år likaså när min son föddes, men så är det kanske inte så men av dem jag pratat med känns det så...
    det låter ju onekligen så.  
  • jakeline

BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 

• jakeline
    TheLove skrev 2011-01-04 19:09:19 följande:
    Mys! :) Det var inte mycket du gått upp... Jag har gått upp tre kilo bara... Tycker det känns lite lite men å andra sidan har jag väldigt svårt att äta...
    jag har en hel del att ta av. Och BM sa att det var helt okej att ge de mesta till bebben. Var likadant förra graviditeten. Gick upp massor på slutet... eller ja typ 5 kg på två månader eller nåt. :P
  • jakeline

jag passade på att köpa en ny bh nu på rean. Förhoppningsvis så klarar jag mig med den tills det är dags att byta till amningsbh. Har två sen förra gången, men är inte helt nöjd med dem, får se om jag försöker hitta nya. Har lite svårt för att inte ha någon bygel. Brukar sluta med att jag har en puckel mitt på bröstet istället för två... 

• jakeline
    TheLove skrev 2011-01-07 11:27:55 följande:
    H&M har amningsbh med bygel om du vill köpa det... Där emot säger de ju att mjölkstockning är vanligare om man har bygel i och med att mjölkköttlarna kan klämmas åt... Jag använde inte bygel men jag har så pass små bröst att jag inte behöver det...
    Det är ju det... :P pest eller kolera känns det som ibland. jaja, vi får se helt enkelt. Det brukar ge sig... :P
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-12 22:12:57 följande:
    Känner ni mycket sparkar och rörelser?
    Vår lille grabb trycker ner sig längst ner i magen och trycker ut sig åt alla håll och kanter.. Förstår inte alls vad han gör men han ska i princip alltid ligga intryckt längst ner. Det är obehagligt och gör ont... Han bara jävlas med mig ;)

Annars sparkar han mest när jag ligger ner. Jag känner klart och tydligt var han ligger men inte hur. Känns som han ligger precis under huden.

Har ni kännt när er lilla sparkar mot ryggen istället för i magen?
    Det gjorde jag aldrig med Elliot men denna krabat sparkar även mot ryggen. Det känns inte lika mycket men man känner att det är sparkar mot organen eller nått.. Han brukar även sparka på tarmen (tror jag) vilket är obehagligt och så brukat han även trycka mot urinblåsan. Från att inte vara alls kissnödig till att nästan kissa på mig på sekunder... hehe tokunge är vad jag har inne i magen :P
    min är rätt vild av sig. Lite party varje kväll så där innan läggdags. :P Ligger ofta och trycker ner mot blåsan och det gör så grymt ont ibland. Tror den ligger med benen uppåt och boxar på blåsan. 
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-13 10:44:32 följande:
    hehe visst är det mysigt när de "partajar" :)
    Lillebror ligger alltid och sparkar längst ner på magens vänstra sida, nere vid troslinjen... men som sagt är det där nere han håller sig :)

Idag ska jag köpa en Akta Graco, Duo Logic...
    Först ska Elliot få ha den ett tag sen får vi köpa en ny till honom (den är ju mellan 0-18 kilo) Elliot väger bara 14,7. Köpet beror på att vi var ju med om en bilolycka och måste lämna in hans stol, och folksam har 500:- rabatt på denna stol och jag har hittat den för 3000:- vilket betyder att jag får en stol för 2500 istället för typ ett babyskydd för 1400 och en bilstol för 2500 så jag känner mig nöjd...

Sen får vi väl forska i vad man ska köpa för stol till Elliot när lillebror kommer... Vill absolut inte ha en frammåtvänd för han kommer ju bara vara tre år...
    Jag önskar ju att det kändes lite mer utifrån så maken får vara med och mysa också. Men han verkar inte så där jätteintresserad just nu... :P Jaja, det kommer väl. 

Vi hyr från IF vi så vi kommer beställa en ny till lill*n lagom till BF tänker jag. Vill itne heller sätta framåtvänt ännu. visst, sonen är bara 2 än så länge, men jag har sett fler som har vänt på sina redan.  
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-01-16 15:05:28 följande:
    Jag har börjat få sammandragningar. Hur är det för er? Tre dagar sen jag fick det första gången och haft det flera gånger sen dess...
    inget sådant ännu. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~