Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

~mittenavmajknoddar~

Var hos BM idag. Allt såg bra ut! Bönan blev lite upprörd när vi skulle lyssna på hjärtat och sparkade och hetsade upp sig så hjärtat pickade allt fortare... :P Men sen lugnade den ner sig och den stannade på 139 slag.  

Sammanfattning: 
    Vikt: +2,2 kg (sen inskrivning)
    SF-mått: 25
    HB: 122
    Socker: 6,1
    Blodtryck: 114/63
    Hjärtslag. 139
    (läs mer i bloggen: jagochbonan.blogspot.com )
    efter detta gick jag till frissan och klippte av mig stripet... :P bildbevis finns i bloggen nedan. :P  Så skönt... var evighter sedan!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    masw skrev 2011-02-15 19:34:02 följande:
    Hej hej!
    Jag är ny här och undrar om det är ok att hoppa in fast att jag inte varit med sen plusset eller om det kanske är en sluten grupp?
    Jag bor i alla fall i Östergötland och ska ha mitt andra barn 20:e maj enl planerna.

Läste förresten om det nya körkortet här ovan Lovelyy. Grattis! Vilken frihetskänsla det är. Jag tog körkort sent och har inte haft det så länge. Nu bor jag på landet och det hade jag aldrig kunnat göra om jag inte haft körkort.
    Ha det gott alla.
    jag tycker det är okej i alla fall! Välkommen hit! är också beräknad till den 20e  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-16 20:45:54 följande:
    Ja du har ju lite mer ledigt kvar du än vad jag har då...Men får väl se hur långvarit det här blir...Skönt att du känner dig bättre iaf. 

Min mamma trodde inte det var så farligt för barnet om man blev sjuk så här sent..värre tidigare i graviditeten. Men visst jag hör av mig här när jag pratat med BM i morgon. Jag får ju behålla maten, men är ju inte direkt sugen på något :S

tack
    jag har också hört att bäbisarna har rätt fina depåer att ta av. Jag fick en släng av magsjukan för några helger sedan, men tack och lov så gick det över snabbt. Inte det är så jobbigt att vara så sjuk när man är gravid. Om det är magsjuka så är ju blåbärssoppa alltid bra. Antioxidanter och c-vitaminer är bra när man är sjuklig! Krya på dig
  • jakeline
    maddelu skrev 2011-02-17 09:05:23 följande:
    hur har ni det med järnvärdet? Som lägst har mitt varit på 105, BM tyckte jag skulle ta 1 tabl  Niferex
    dagligen. Men efter 2 veckor så hade värdet bara höjts till 109, så nu ska jag ta 2 Niferex dagligen.  Känns lite hysteriskt tycker jag. Jag är inte påverkad av "järnbristen" och såååå lågt är det väl inte?!
    jag hade 122 sist, men brukar ligga högre och mina depåer var bra enligt blodprov. får alltid beröm att jag är så järnrik. :P 
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-02-17 13:17:09 följande:
    Dumt det lät med shoppingcentra (i Bli Mammas text), det måste ju vara lika mycket smitta i en biosalong, konsertsal och andra stora platser med mycket folk.
    eller kollektivtrafiken för den delen... :P 
  • jakeline
    masw skrev 2011-02-17 14:49:20 följande:
    Har ni fått vaccinera er?
    Jag gjorde det förra året, men har inte gjort det i år.  
    jag har inte vaccinerat mig i år och inte tidigare heller. Och sjuk har jag inte heller blivit.  
  • jakeline
    masw skrev 2011-02-17 15:22:11 följande:
    Va skönt!
    Nej förra året rådde de ju alla gravida och även partners till gravida att vaccinera sig, så vi gjorde det, men Hans blev jättedålig av vaccinet och fick hög feber och var sängliggande. Jag mådde fint däremot.

I år verkar det inte vara så aktuellt med vaccinering alltså.
    jag har vaccinerat mig en gång mot influensan, bara för att vi fick det gratis där jag jobbade då. och jag reagerade jättestarkt på vaccinet så nu har det fått vara. De råder väl de som itne vaccinerade sig förra året att vaccinera sig nu, men jag har valt att itne göra det. :P *rebel, rebel* 
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-02-25 12:42:01 följande:
    Jo det har väl hänt det med..=)

Det är lite svårt det där med "kvällsfika". Jag är rädd för att få gallsten så jag vill inte äta äpplen och morötter (gjorde jag innan jag blev gravid) och macka kan också ge halsbränna. Och så dricker jag te och får kissa varannan timme på natten. Egentligen borde jag sluta äta kl 17.
    har du problem med gallsten sen innan? Jag opererade bort min gallblåsa innan första graviditeten. har massor av problem men inte av just äpplen och morötter... Halsbränna kommer här när som känns det som. Spelar ingen roll vad jag äter. Utan mer om jag sitter mycket...

Dock har jag märkt att jag blivit väldigt intolerant mot mjölkprodukter... kan inte ens äta en bit choklad...
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-02-25 15:25:25 följande:
    Vad klarade du inte av att äta för gallstenen? Båda mina andra graviditeter har jag fått värsta magkramperna på höger sida som gått över efter några dagar men jag har inte fått det konstaterat att det är gallsten men allt stämmer in på det. Tydligen är risken större att man får det när man är gravid eller precis efter pga hormonerna.
    hallonsylt tex. jag tror iofs att jag undvek äpplen överlag iom att de säger att det är framkallande. stekt mat, ägg... fet mat överlag. men till slut spelade det liksom ingen roll vad jag åt märkte jag... blåsan var ju överfull också... :P jag fick ont lite höger om mitten om man säger, som om någon stuckit kniven in där. Fy faaaen vad ont det gör! så glad att jag slipper. Har inte haft några problem alls sedan dess. 
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-03 19:42:59 följande:
    idag har jag varit hos min barnmorska!!

hb117
    blodtryck 120/80
    sf 29
    fosterljud 138

fosterljuden har varit olika varje gång tycker jag,om det nu ska finnas nåt belägg angående kön??

20/12 var det 156 -sf 20
    8/2 var det 147- sf 25
    3/3 var det 138 -sf 29

ska äta 2st Niferex om dagen...jippi;))

annars så mår vi kanon och den lever rövare i mellanåt men är väldigt nöjd där inne!!
    det beror lite på vilket humör bebben är på, och de brukar vara högra tidigare i graviditeten än senare. Myten säger väl att snabbare hjärtljud säger flicka och långsammare säger kille, jag vet inte jag... :P Min BM var noga att poängtera att hjärtljuden inte hade något med könet att göra. :P Men det är kul att jämföra... 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~