• dog84

BH-lös?!

Varför..VARFÖR är det så många som inte använder BH? Nu syftar jag inte på tjejer som har 70A och skippar BH utan snarare alla damer med 100DD eller något sådant. Nu är det ju tack och lov kallt ute så att man slipper se det här fenomenet men huuu...
    Finns det något värre än att behöva se ett par gigantiska, tunga hängande bröst utan BH under en t-shirt med dess bröstvårtor pekandes mot byxlinningen*ryser*
    Det jobbiga är att jag VILL inte kolla men möter jag en sådan här donna så blir jag paralyserad!! Jag kan inte slita blicken från alla dessa gigantiska bröst som far från sida till sida och avslöjar varenda liten detalj:-S

En annan fundering är att det måste ju vara oerhört obekvämt att inte ha BH..eller?! Jag har 70c och även om de inte hänger än så klarar jag inte av känslan av att låta dem vara fria under kläder, definitivt inte på sommaren då det brukar bli ganska så svettigt...

Jag har sett ganska så många fotografier på BH-lösa kvinnor här på FL så det finns garanterat en hel del åsikter om varför de ska vara fria

• Svar på tråden BH-lös?!
  • MINI25

Det är ju stor skillnad att skriva om saker som i verkliga livet skulle anses kränkande än att i verkliga livet säga det rakt upp och ned till personer man möter. Naturligtvis tycker alla att det finns äckliga, mindre äckliga men också uräckliga saker som man tycker är kul att ventilera på ett sånt här forum. Även om det inte är en viktig fråga ang BH eller inte så är den ju minst lika oviktig som 99% av alla frågor här inne.

• IMagine

dog84
    Har du suttit och jämfört nicken i de olika trådarna? Då skulle du se att din slutsats att det är samma människor inte stämmer. Ja, det förekommer hemskheter i många trådar på FL och jag protesterar mot dem när jag ser dem. Så anklaga inte folk för dubbelmoral utan att fakta!

• saraseal

man får väll diskutera vad man vill och TYCKA vad man vill men man behöver kanske inte ta till saker som att det är vidrigt och att man mår illa av en annan människas kropp? jag kan ju bara gissa att ni kanske inte har stora bröst själva? eller är under en canserbehandling då ni kanske inte FÅR ha BH`?

• idiotblondinen

JsN: Tänk att jag blir medveten om det ungefär såhär långt in i diskussioner om bröst och offentlig amning varje gång... O då är "skadan" redan skedd. Tyvärr. My bad.
    Vet dock inte hur jag ska kunna bearbeta det.

• fipa2

LIKAH, här kommer lite urklipp av vad du sagt som direkta angrepp på folk som skriver i tråden:

"Fy vad kränkande vissa av era inlägg är. Vad är ni för människor egentligen? Jag tycker synd om er och hoppas att ni kan sova gott inatt. "

"Herregud, ibland förstår man att världen ser ut som den gör när folk blir upprörda över att folk inte bär BH!!!! Fattar ni inte hur löjligt det är?"

"Nej, elaka är ni enligt mig och dessutom - hur kan ni sätta er över andra människor och vilja bestämma vad de ska ha på sig??"

"Jag går inte utan BH, jag har A-kupa, men jag har nåt som vissa verkar saknar i den här tråden - empati - förmågan att sätta sig in i andra människors känslor... "

• Likah

Fipa 2: Jag vände mig kritiskt mot en GRUPP människor som jag tyckte hade hemska åsikter. Är det bättre som du skrev i ditt första inlägg att det ser "förjävligt" ut när kvinnor väljer att inte bära BH? Hjälp, snacka om att svälja kameler o.s.v.

• 99och06

tycker inte att de är äckliga som går utan behå...Värre var nu om de kom utan tröja också. Men att någon skulle råka knuffa mig med brösten löst hängande under en tröja eller med brösten uppdragna i en behå gör mig då dessamma. De verkar härligt att en del människor har sådant självförtroende, men däremot finns det en viss risk för deras ryggar, inte lätt att bära 100 dd.

• 99och06

sdan anser jag att man får tycka som man vill, men tyvärr är nog det "naturligaste" att vara utan behå, vi är ju inte född med den, men skönt att den finns samt de fria valet.

Mycket intressant tråd det här!

Svar på tråden BH-lös?!