• Anonym

Mitt barn slutade andas

Igår när jag och mitt barn låg kolla film i min säng somna mitt barn , jag bara satt och kolla på mitt barn som vi mammor / pappor bruka göra , ja ni vet vad jag menar.

Helt plöstligt ser jag att bröstkorgen inte rör sig , den bruka göra de när de andas men den rörde sig inte på en LÅNG minut Attans vad obehagligt.
    Inte ens när jag rörde nappen reagera mitt barn eller när jag buffa lite på mitt barn.
    Jag ringde 112  , men innan de kom började mitt barn andas igen.
    Var som vanligt efter det med.

Vet inte varför det hände men vi fått en tid till barnläkaren nästa vecka får att undersöka mitt barn.

Vi åkte med in till sjukhuset för jag ville det , låg kvar över natten , allt var bra , värden ,prover allt!

Men har de hänt ert barn någon gång??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-01 15:24
    Mitt barn är 2,5 år glömde jag säga !!

• Svar på tråden Mitt barn slutade andas
  • Anonym
    chilen63 skrev 2010-10-01 15:29:19 följande:
    nej de hittade inget de hände ett par gånger på sjukhuset också ,fick larm madrass till honom .

Aha vad skönt med sån madrass

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-01 15:28:28 följande:
    funkar de på en 2,5 åring som går upp på nätterna för hon kissa pottan !
    Antog att det var en bebis :)
    Men är du säker på att det var andningsuppehåll då..?
    alltså kroppen anpassar ju sig, om man har högt pO^2(syre) i blodet så andas man mindre, hypoventilation. Och samma sak om man har högt pCO^2(koldioxid) så andas man mer.
    Sov barnet djupt så kanske den inte reagerade på napprörelsen pga detta.

Hoppas du får klarhet hos läkarn..
    Kram
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-01 15:34:24 följande:
    Antog att det var en bebis :)
    Men är du säker på att det var andningsuppehåll då..?
    alltså kroppen anpassar ju sig, om man har högt pO^2(syre) i blodet så andas man mindre, hypoventilation. Och samma sak om man har högt pCO^2(koldioxid) så andas man mer.
    Sov barnet djupt så kanske den inte reagerade på napprörelsen pga detta.

Hoppas du får klarhet hos läkarn..
    Kram
    Eftersom mitt barn alltid reagerar på dagtid när jag buffrar och sånt och inte bröstkorgen lyftes upp och ner
  • Knallen12

Hej

Samma sak har hänt oss. Min son är snart ett år men när han var 3 dagar gammal så slutade han andas. Jag hade precis ammat honom på natten och satt med honom i famnen. Efter ett tag så tyckte jag att han var lite väl tung och tittar ner. Då var han gråblå i ansiktet och andades inte. Vi ringde 112 och med hjälp av henne fick vi igång andningen genom att knipa i foten innan ambulansen kom.
    Vi fick ligga över den natten + en natt till. De vet inte vad det beror på men de sa till oss att de får in såna här fall varje månad. Kan vara att mjölken kommer upp igen och lägger sig över andningsöppningen. Därför är det viktigt att rapa dem efteråt. Eller kanske precis som när de har bebissim och inte andas.

Obehagligt var det i alla fall och är fortfarande när jag tänker tillbaka på det. Tänk om jag bara lagt ner honom igen och somnat om? Den första natten jag var hemma så höl ljag honom i famnen hela natten och somnade inte förrän klockan 5. Då jag insåg att jag inte sitta så varje natt. Hade ju en till på snart två år då att ta hand om. Men fortfarande kollar jag hans andning ett flertal gånger när han sover.

Känner med dig

• Anonym
    Knallen12 skrev 2010-10-01 15:35:47 följande:
    Hej

Samma sak har hänt oss. Min son är snart ett år men när han var 3 dagar gammal så slutade han andas. Jag hade precis ammat honom på natten och satt med honom i famnen. Efter ett tag så tyckte jag att han var lite väl tung och tittar ner. Då var han gråblå i ansiktet och andades inte. Vi ringde 112 och med hjälp av henne fick vi igång andningen genom att knipa i foten innan ambulansen kom.
    Vi fick ligga över den natten + en natt till. De vet inte vad det beror på men de sa till oss att de får in såna här fall varje månad. Kan vara att mjölken kommer upp igen och lägger sig över andningsöppningen. Därför är det viktigt att rapa dem efteråt. Eller kanske precis som när de har bebissim och inte andas.

Obehagligt var det i alla fall och är fortfarande när jag tänker tillbaka på det. Tänk om jag bara lagt ner honom igen och somnat om? Den första natten jag var hemma så höl ljag honom i famnen hela natten och somnade inte förrän klockan 5. Då jag insåg att jag inte sitta så varje natt. Hade ju en till på snart två år då att ta hand om. Men fortfarande kollar jag hans andning ett flertal gånger när han sover.

Känner med dig

OJ

fyyy vad hemskt , ska skriva upp de med knipa i foten !

• bakeacake

Att ha andningsuppehåll när man sover är igentligen inget ovanligt. Det är när det ske ofta man ska oroa sig..s

www.sofiabrandon.blogg.se - Hertiginnan av Bålsta..
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-01 15:35:31 följande:
    Eftersom mitt barn alltid reagerar på dagtid när jag buffrar och sånt och inte bröstkorgen lyftes upp och ner
    Jo, precis på dagtid.. då sover han ju inte för att sova 12 timmar, utan 1-2?
    Men som sagt hoppas du får svar hos läkarn
  • Anonym (Ledsen)

jag vill inte skrämma dig men detta hände min son en gång och så en morgon hittade jag honom död i sängen
    det var en plötslig död, han blev bara 2,5 år

• bakeacake
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-10-01 15:37:30 följande:
    jag vill inte skrämma dig men detta hände min son en gång och så en morgon hittade jag honom död i sängen
    det var en plötslig död, han blev bara 2,5 år
    Om du inte vill skrämmas, varför ens skriva det?
    www.sofiabrandon.blogg.se - Hertiginnan av Bålsta..
  • chilen63

ja verkligen jag miste en dotter för många år sen så jag har varit så orolig för att de skulle hända igen men de gjorde de inte sån  tur är .

Svar på tråden Mitt barn slutade andas