• Anonym

Mitt barn slutade andas

Igår när jag och mitt barn låg kolla film i min säng somna mitt barn , jag bara satt och kolla på mitt barn som vi mammor / pappor bruka göra , ja ni vet vad jag menar.

Helt plöstligt ser jag att bröstkorgen inte rör sig , den bruka göra de när de andas men den rörde sig inte på en LÅNG minut Attans vad obehagligt.
    Inte ens när jag rörde nappen reagera mitt barn eller när jag buffa lite på mitt barn.
    Jag ringde 112  , men innan de kom började mitt barn andas igen.
    Var som vanligt efter det med.

Vet inte varför det hände men vi fått en tid till barnläkaren nästa vecka får att undersöka mitt barn.

Vi åkte med in till sjukhuset för jag ville det , låg kvar över natten , allt var bra , värden ,prover allt!

Men har de hänt ert barn någon gång??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-01 15:24
    Mitt barn är 2,5 år glömde jag säga !!

• Svar på tråden Mitt barn slutade andas
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 17:03:56 följande:
    PSD kan egentligen hända när som helst under ett barns liv.
    Kan det inte hända när som helst i livet egentligen, även när man är vuxen? Fast då heter det förstås inte plötslig spädbarnsdöd. Det är ju vanligare första året dock och allra, allra vanligast är det före födseln, alltså i magen.
  • Anonym (Sofia)
    Tingeling83 skrev 2010-10-01 15:50:48 följande:
    PSD är den svenska översättningen av "Sudden infant death syndrom" och den svenska översättningen till "Infant" stämmer egentligen inte och är i många fall rent missvisande. "Infant" omfattar även äldre barn, men det är mycket riktigt att spädbarnsdöd _vanligast_ drabbar små barn som ännu inte hunnit bli 6 månader. Jag har hört barn som dött vid både 3, 5 och åtta års ålder plötsligt i sömnen och fått diagnosen "Plötslig spädbarnsdöd". Diagnosen omfattar alla oförklarliga dödsfall som sker i sömnen hos barn.
    Ja och det är mycket vanligare att barnet dör i psd i magen än efter födseln.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (AT) skrev 2010-10-01 16:31:27 följande:
    Jag diskuterar inte med folk som inte vet.
    Men sluta vara dryg! Är det något ni läkare får lära er under er utbildning? Du kanske skulle öva på att vara ödmjuk...

Det är klart man kan veta om man snarkar. Man kan kanske inte veta att man aldrig snarkar men man kan veta hur det oftast är. Man kan ju till exempel ta ett stickprov av nätter och bli övervakad eller inspelad. Snarkar man inte de nätterna och stickprovet är tillräckligt stort kan man nog vara relativt säker på att man inte snarkar eller i alla fall att man inte brukar snarka. Är du med?

Personligen vaknar jag när min sambo snarkar så vi vet att han snarkar ibland. Jag snarkar dock väldigt sällan. Min sambo är vaken ibland när jag sover och hör inte att jag snarkar. Förutom ibland då  
  • Primrose
    Anonym (Sofia) skrev 2010-10-02 00:13:00 följande:
    Ja och det är mycket vanligare att barnet dör i psd i magen än efter födseln.
    Men då har det väl inte med att andningen upphör att göra? Barnet andas ju inte med lungorna och på egen hand förrän efter födseln?
  • Dr Mupp

Blev han blå om läpparna? För om han inte blev det så andades han och hade full syresättning. Har hänt mina barn några gånger. De sover djupt så de inte reagerar på buffar, men andas så pass ytligt att andningen missas. De behåller dock sin färg och andas på som de ska. Puffar man till dem ordentligt så drar de in ett djupt andetag och går upp i vakenhet.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • plura
    Dr Mupp skrev 2010-10-02 01:15:01 följande:
    Blev han blå om läpparna? För om han inte blev det så andades han och hade full syresättning. Har hänt mina barn några gånger. De sover djupt så de inte reagerar på buffar, men andas så pass ytligt att andningen missas. De behåller dock sin färg och andas på som de ska. Puffar man till dem ordentligt så drar de in ett djupt andetag och går upp i vakenhet.
    Har hänt mina med -obehagligt men som sagt en rejäl knuff och ingen ändring av färgen i ansiktet.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sofia) skrev 2010-10-02 00:21:50 följande:
    Men sluta vara dryg! Är det något ni läkare får lära er under er utbildning? Du kanske skulle öva på att vara ödmjuk...

Det är klart man kan veta om man snarkar. Man kan kanske inte veta att man aldrig snarkar men man kan veta hur det oftast är. Man kan ju till exempel ta ett stickprov av nätter och bli övervakad eller inspelad. Snarkar man inte de nätterna och stickprovet är tillräckligt stort kan man nog vara relativt säker på att man inte snarkar eller i alla fall att man inte brukar snarka. Är du med?

Personligen vaknar jag när min sambo snarkar så vi vet att han snarkar ibland. Jag snarkar dock väldigt sällan. Min sambo är vaken ibland när jag sover och hör inte att jag snarkar. Förutom ibland då  
    Haha, bara en liten tönt med mindervärdeskomplex.
    Hon skrev ju att hon går på sömnutredning, men ändå menar Anonym (AT) att hon inte alls har någon aning om ifall hon snarkar eller inte. Förmodligen tror Anonym (AT) att han/hon vet allt. Tragiskt Skrattande
  • Anonym

Men gud vad mycket OT här !!

Ja tack alla andra som verkligen svarat på mitt inlägg !

• CloudBerry 1
    Dr Mupp skrev 2010-10-02 01:15:01 följande:
    Ja det skedde när mina var små också.
  • Dr Mupp
    CloudBerry 1 skrev 2010-10-02 09:58:19 följande:
    Ja det skedde när mina var små också.
    Det är skitläskigt.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Mitt barn slutade andas