• Anonym

Mitt barn slutade andas

Igår när jag och mitt barn låg kolla film i min säng somna mitt barn , jag bara satt och kolla på mitt barn som vi mammor / pappor bruka göra , ja ni vet vad jag menar.

Helt plöstligt ser jag att bröstkorgen inte rör sig , den bruka göra de när de andas men den rörde sig inte på en LÅNG minut Attans vad obehagligt.
    Inte ens när jag rörde nappen reagera mitt barn eller när jag buffa lite på mitt barn.
    Jag ringde 112  , men innan de kom började mitt barn andas igen.
    Var som vanligt efter det med.

Vet inte varför det hände men vi fått en tid till barnläkaren nästa vecka får att undersöka mitt barn.

Vi åkte med in till sjukhuset för jag ville det , låg kvar över natten , allt var bra , värden ,prover allt!

Men har de hänt ert barn någon gång??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-01 15:24
    Mitt barn är 2,5 år glömde jag säga !!

• Svar på tråden Mitt barn slutade andas
  • Anonym (Sofia)
    Primrose skrev 2010-10-02 01:01:13 följande:
    Men då har det väl inte med att andningen upphör att göra? Barnet andas ju inte med lungorna och på egen hand förrän efter födseln?
    Orsakerna vet jag inte. Plötslig spädbarnsdöd är ju ett begrepp för död när man inte vet orsaken. 
  • Doodies

Min son hade många andningsuppehåll. Jätteläskigt!!
    Vi pratade med bvc och dom sa att han pratar mycket nasalt och att en läkare borde titta på honom.
    Så vi fick en tid och han hade polyp och även förstorade mandlar. När han var 2,5 år så operarade dom bort både polyp och mandlarna.
    Blev mycket bättre efter det

• oväntatväntatgravid

Hej! Usch vad obehagligt.

Vår son är snart 4 månader nu och när han var drygt 1 månad upplevde vi också flera långa andningsuppehåll. Jag fick buffa på honom och inte ens det hjälpte först... han höll på så i nästan 20 min, hade uppehåll och andades bara några ggr innan nästa uppehåll kom. Vi tyckte att det var jätteobehagligt och åkte in till sjukhus. Han observerades i 2 nätter, men inget fel hittades. Han ansågs vara jättefrisk.
    Läkarna kunde inte förklara varför det blev så men sa att ju mer oregelbunden andning ett barn har desto friskare är dem. Dessutom är andningslarmet inställt på att tjuta efter 20 sekunder med uppehåll. Allt under det är alltså helt normalt..

Väldigt läskigt men känns skönt att vi fick det berättat för oss.

Hoppas allt är ok med er!

• snuppis

uch vad läskigt..min kompis 1 åring trillar ibland, när hon rammlar på rygg så slutar hon andas, senast i går när vi var borta med barnen på ett lekställe. Skitläskigt jag tog upp henne efter hon trillat och försökte lugna då tappa hon huvudet och slutade att andas... de har talat med läkare som säger att et är ganska vanligt på små barn...men uch

• helenvaupptaget

Mitt ban slutar andas i samband med feber i flera min. Inte längre, han hade astma som gav honom lunginflammationer osv, men nu är han frisk. Men han fick massiva feberkramper och slutade andas osv.

Men sov barnet? Sömnapne?

• I have a kid

Ts nästagång det händer så ska du inte springa å ringa 112 först.. utan verkligen skaka ordentigt i barnet å reagerar barnet fortfarande inte så ska du påbörja hlr barn. För ringer du först så kanske d är försent sen.. att uppehålla den lilla gnista som kan göra att hans liv går att rädda.

• Kiicki
    Anonym skrev 2010-10-01 15:20:32 följande:
    Igår när jag och mitt barn låg kolla film i min säng somna mitt barn , jag bara satt och kolla på mitt barn som vi mammor / pappor bruka göra , ja ni vet vad jag menar.

Helt plöstligt ser jag att bröstkorgen inte rör sig , den bruka göra de när de andas men den rörde sig inte på en LÅNG minut Attans vad obehagligt.
    Inte ens när jag rörde nappen reagera mitt barn eller när jag buffa lite på mitt barn.

Vet inte varför det hände men vi fått en tid till barnläkaren nästa vecka får att undersöka mitt barn.

Vi åkte med in till sjukhuset för jag ville det , låg kvar över natten , allt var bra , värden ,prover allt!

TS, jag vet vad du går igenom.. Jag har varit med om exakt samma sak själv. Men vi satt och lekte i soffan och han vart slapp, huvudet åkte bakåt och ögonen vart vita. Jag trodde min son dog.

Jag va helt till mig och uppe i varv skrek och skakade och dunkade i ryggen. Jag kommer nog inte ihåg allt jag gjorde men när ambulansen kom efter 4min hade han börjat andas igen. Vi fick åka med till sjukhuset och de hittade inga fel. Men de tog prover och hittade bakterier i kroppen, så han fick penicillin, om de va pga bakterierna de vet vi inte..

Min son va strax över året när vi va med om detta.
  • Anonym (M)

Usch, vår son har andningsuppehåll ibland på en kort stund, har inte tagit tiden men det känns som flera timmar. Sen kommer han på sig och kippar efter andan men tydligen är det normalt. Han gjorde så redan efter han föddes. Men fy fasen vad jag hatar när det sker.
    Säger dock inte att det är normalt för andras barn.

• anne h
    Anonym skrev 2010-10-01 15:20:32 följande:

har en unge här som slutar andas ganska ofta, han har CPAP när han sover pga det.
    sonen är snart 11 år, han har varit så här sedan han var några år gammal. 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    anne h skrev 2010-10-02 21:53:52 följande:
    har en unge här som slutar andas ganska ofta, han har CPAP när han sover pga det.
    sonen är snart 11 år, han har varit så här sedan han var några år gammal. 
    förtydligar;
    "ganska ofta"=flera/många gånger per natt. (för mig är det ganska ofta numer, man vänjer sig alltför fort..)
    Han måste ha någon vuxen hos sig jämt när han sover som sätter på masken när han sliter av sig den. 

(halsmandlar & adeniod är bortop sedan mååånga år, hjälpte inget dock) 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Mitt barn slutade andas