• Adina7

fosterfamilj ljuger!

Våra barn är omhändertagna och bor i famijehem. Vi träffar barnen regelbundet, Dock separata tider då pappan och jag är skilda. När det var min tur att träffa barnen meddelades det att dom är sjuka. Kontaktpersonen och jag åkte dit i allafall för ett barns skull som inte var sjuk. Av någon anledning fick kontaktpersonen och jag en olustig känsla och vi kollade upp i skolan om barnet hade varit där eller inte. VISST hade barnet varit på skolan och var inte alls sjuk!!!!!! Jag blev både arg och ledsen. Fostermamman ljög om mitt barn rakt på ansiktet till soc.

• Svar på tråden fosterfamilj ljuger!
  • Anonym (Nadine)
    Adina7 skrev 2010-10-08 10:51:03 följande:
    Stor frihet????Herregud vi har ingen frihet alls...fast vi är vårdnashavare.Vi har nån enstaka timme per månad. Fast nu har soc bestämt att det skall ökas.
    Ta det inte fel, men det finns ju en anledning till placeringen, och en anledning till att ni inte har så mycket frihet. Det är soc som beslutar, och som man alltid tjatar om så blir inte barn placerade i första taget..

Kan inte ens sätta mig in i hur svårt det är som vårdnadshavare, jag vet ju inte bakrunden men kanske är bäst att bara låta det vara som det är utan att bråka.. för det vinns inget på att leta en syndabock. Tänk på barnen istället..
  • Anton72

Varför har ni "bevakade umgängen" med barnen och varför så lite?
    Hur länge har dom varit placerade och hur gamla är dom?

• Adina7
    Anton72 skrev 2010-10-08 19:46:50 följande:
    Varför har ni "bevakade umgängen" med barnen och varför så lite?
    Hur länge har dom varit placerade och hur gamla är dom?
    Barnen är mellan 4 och 7. Klart det finns anledning att barnen är placerade...det är INTE det jag pratar om.Jag pratar om att familjehemmen ljuger...Jag vet inte varför vi har bevakade umgängen men det tycker jag är bara bra. Kontaktpersonen tycker vi sköter oss varförsig mkt bra. Så man får "intyg" på det sättet. Vi leker och umgås med barnen som vilken som helst normal förälder. Vi har mognat oerhört. 1 och ett halvt år har barnen varit borta. Och då har vi haft tid att se med andra ögon. Nu vill jag inte att familjehemmen skall börja motarbeta oss biologiska föräldrar.
  • Anonym (Håller med)

Tragiskt att barn alltid ska fara ´´illa´´ och komma i kläm...föräldrar som ej är kapabla till att ta hand om sina barn är inte värd vatten i mina ögon...så är det bara,man skaffar sig ej ett barn för att sen ´´kasta´´bort som en förbrukad vante....sorligt och ni är säkert ute efter att få hem barnen med? efter fler tal år som placerade...oj oj oj...stackars små....

• Adina7
    Anonym (Håller med) skrev 2010-10-10 17:53:55 följande:
    Tragiskt att barn alltid ska fara ´´illa´´ och komma i kläm...föräldrar som ej är kapabla till att ta hand om sina barn är inte värd vatten i mina ögon...så är det bara,man skaffar sig ej ett barn för att sen ´´kasta´´bort som en förbrukad vante....sorligt och ni är säkert ute efter att få hem barnen med? efter fler tal år som placerade...oj oj oj...stackars små....
    Inlägg som dina bryr jag mig inte om,,,,det är du som är sorglig. Kanske själv fosterfamiljmamma....som vill behålla kvar andras barn. Soc planerar att våra barn ska hem,,,,vänd dig till dom.
  • Anonym (Håller med)

Nej.är inte fosterfamilj,men kanske man ska bli det???NÅGON måste ju stå på de stackars barnens sida med,tragiskt att sätta barn till världen och sen ej se till dom på rätt sätt... 

• Anonym (Nadine)
    Adina7 skrev 2010-10-10 18:02:17 följande:
    Inlägg som dina bryr jag mig inte om,,,,det är du som är sorglig. Kanske själv fosterfamiljmamma....som vill behålla kvar andras barn. Soc planerar att våra barn ska hem,,,,vänd dig till dom.
    Det är en normal reaktion du har som bio förälder. Tog mina föräldrar 15 år tills dem accepterade min och min brors placering och såg det värdefulla som vårt familjehem gjorde för oss. I början var dem hemska och "ljög, motarbetade och betedde sig illa" mot dem. Klart det är svårt att ha sina barn placerade..

Men tillägger igen att det är inte er som föräldrar det handlar om, det är barnen. Sluta tänk på er själva och försök se att det kan finnas en orsak till "lögnen". Det är dem ni ska tänka på. inte er själva.
  • smulpaj01
    Anonym (Håller med) skrev 2010-10-10 17:53:55 följande:
    Vilket vansinnigt inlägg!!! Hur blåögd, naiv och oempatisk får man vara???

Du vet att många barn placeras pga föräldrar som är sjuka på olika sätt va? Tillhör dessa föräldrar också dem som "inte är vatten värda" ?

Barnen ska i de allra flesta fall flytta hem till sina föräldrar igen. DET är vad familjehemmet ska hjälpa barnen med. De får "låna dem" tillfälligt.
    Under tiden får föräldrarna (ofta med hjälp av soc - inte alltid dock) hjälp att tillfriskna eller på annat sätt bli "godkända" till att kunna få hem sina barn.

Barn mår alltid bäst hos sina biologiska föräldrar, så länge dessa är kapabla att ta hand om dem.
  • Adina7

Vi har varit mkt tillmötesgående mot familjehemmen....det är nu lögnerna uppdagades....eller "åkte fast"

• Anonym (Nadine)
    Adina7 skrev 2010-10-10 20:01:03 följande:
    Vi har varit mkt tillmötesgående mot familjehemmen....det är nu lögnerna uppdagades....eller "åkte fast"
    Men berätta mer om dessa lögner? vad säger familjehemmet? vad säger soc? Du lär väl fått en förklaring eller?
Svar på tråden fosterfamilj ljuger!