• Adina7

fosterfamilj ljuger!

Våra barn är omhändertagna och bor i famijehem. Vi träffar barnen regelbundet, Dock separata tider då pappan och jag är skilda. När det var min tur att träffa barnen meddelades det att dom är sjuka. Kontaktpersonen och jag åkte dit i allafall för ett barns skull som inte var sjuk. Av någon anledning fick kontaktpersonen och jag en olustig känsla och vi kollade upp i skolan om barnet hade varit där eller inte. VISST hade barnet varit på skolan och var inte alls sjuk!!!!!! Jag blev både arg och ledsen. Fostermamman ljög om mitt barn rakt på ansiktet till soc.

• Svar på tråden fosterfamilj ljuger!
  • iggelpiggel
    morochmer skrev 2011-04-04 10:18:59 följande:
    Ja, ni är många som säger det. Det är många som säger att man bör få ha sex med sina egna barn också.

Du har inte nog med "kött på benen" för att påstå det du gör. du kan iallafall inte räkna med att någon ska ta dig på allvar.
    Du vet inte hur mycket kött jag har på mina ben.... och en sak har du rätt i jag är inte stark ensammen men  är vi många är vi starka....

Har du också fått barn placerade?? om inte så tycker jgag det är konstigt att du kan sitta här och yttra dig... för har man inte gått igenom detta så vet man inte vad vi som är med om detta talar om....
  • morochmer
    FruLiNi skrev 2011-04-04 10:23:37 följande:
    Kan man inte skydda barnet om man inte ljuger? Man borde ju rimligtvis tala om för bioföräldrarna hur det ligger till. Hur ska man annars kunna föra utvecklingen av framtida återförening framåt? För det är väl det som är målet? Att barn och bioföräldrar ska kunna återförenas?
    Ibland. Jag kan inte svara på om det är så i det här fallet. (som svar på det sista)
    Nej, ibland krävs det en lögn för att skydda barnet.
  • morochmer
    iggelpiggel skrev 2011-04-04 10:25:07 följande:
    Du vet inte hur mycket kött jag har på mina ben.... och en sak har du rätt i jag är inte stark ensammen men  är vi många är vi starka....

Har du också fått barn placerade?? om inte så tycker jgag det är konstigt att du kan sitta här och yttra dig... för har man inte gått igenom detta så vet man inte vad vi som är med om detta talar om....
    Nej, vi är familjehem.
  • iggelpiggel
    FruLiNi skrev 2011-04-04 10:23:37 följande:
    Kan man inte skydda barnet om man inte ljuger? Man borde ju rimligtvis tala om för bioföräldrarna hur det ligger till. Hur ska man annars kunna föra utvecklingen av framtida återförening framåt? För det är väl det som är målet? Att barn och bioföräldrar ska kunna återförenas?
    Ja det är ju det som är meningen men alla kommuner resonerar inte så utan dem stjälper istället.. tyvärr så är det en verklighet i sverige idag...
  • iggelpiggel
    morochmer skrev 2011-04-04 10:26:40 följande:
    Nej, vi är familjehem.
    Ok då vet jag...........
  • morochmer
    iggelpiggel skrev 2011-04-04 10:26:41 följande:
    Ja det är ju det som är meningen men alla kommuner resonerar inte så utan dem stjälper istället.. tyvärr så är det en verklighet i sverige idag...
    Så ser du det som förälder till omhändertaget barn. Vi som arbetar med och för barnet ser det på ett mer verkligt sätt.
  • Anonym (***)
    morochmer skrev 2011-04-04 10:28:16 följande:
    Så ser du det som förälder till omhändertaget barn. Vi som arbetar med och för barnet ser det på ett mer verkligt sätt.
    Har läst en hel del inlägg från dig.

Jag skulle verkligen önska att du hade varit i den omvända situationen så att du fick SE hur det egentligen går till när en förälder blir utredd av soc! Vilket bemötande man får som förälder och särskilt bra vore det om du fick ett barn placerat så du fick kännedom hur inte bara soc utan även en del (inte alla som tur är) familjehem sköter sina uppdrag.

Du har bara din sida av "din verklighet", den är väldigt inskränkt och det är trist att du är så oinsatt i detta problem som många familjer idag går igenom.
    Är helt övertygad om att du skulle kunna göra ett mycket bättre arbete om du hade mer kunskap!

Nu vill jag dock tydligt klargöra att detta var rent hypotetiskt och att jag varken önskar dig eller någon annan det h-vete ett omhändertagande innebär!

Men att öppna dina ögon vore nyttigt för dig!
  • morochmer
    Anonym (***) skrev 2011-04-04 12:31:12 följande:
    Har läst en hel del inlägg från dig.

Jag skulle verkligen önska att du hade varit i den omvända situationen så att du fick SE hur det egentligen går till när en förälder blir utredd av soc! Vilket bemötande man får som förälder och särskilt bra vore det om du fick ett barn placerat så du fick kännedom hur inte bara soc utan även en del (inte alla som tur är) familjehem sköter sina uppdrag.

Du har bara din sida av "din verklighet", den är väldigt inskränkt och det är trist att du är så oinsatt i detta problem som många familjer idag går igenom.
    Är helt övertygad om att du skulle kunna göra ett mycket bättre arbete om du hade mer kunskap!

Nu vill jag dock tydligt klargöra att detta var rent hypotetiskt och att jag varken önskar dig eller någon annan det h-vete ett omhändertagande innebär!

Men att öppna dina ögon vore nyttigt för dig!
    Jag vet att det inte enbart arbetar utmärkt kompetenta människor inom något område. Och jag har följt många utredningar genom den anmälde. Jag anser mig också ha så stor insikt i detta att jag kan uttala mig om hur det generellt fungerar.

Mitt arbete är främst att skydda och hjälpa barnen men det är oundvikligt att inte känna empati för bioföräldrarna, vilket jag gör.
  • Anonym (***)
    morochmer skrev 2011-04-04 12:36:12 följande:
    Jag vet att det inte enbart arbetar utmärkt kompetenta människor inom något område. Och jag har följt många utredningar genom den anmälde. Jag anser mig också ha så stor insikt i detta att jag kan uttala mig om hur det generellt fungerar.

Mitt arbete är främst att skydda och hjälpa barnen men det är oundvikligt att inte känna empati för bioföräldrarna, vilket jag gör.
    Nej, ditt uppdrag är att hjälpa familjen. Kanske är det där dina resurser brister?

Personligen skulle jag aldrig välja att placera mina barn hos dig efter att ha läst dina inlägg.
  • Anonym
    Anonym (***) skrev 2011-04-04 13:40:41 följande:
    Nej, ditt uppdrag är att hjälpa familjen. Kanske är det där dina resurser brister?

Personligen skulle jag aldrig välja att placera mina barn hos dig efter att ha läst dina inlägg.
    NEJ familjehemmens uppdrag är INTE att hjälpa familjen!
    Familjehemmens uppdrag är att ta hand om och ha ansvar för det placerade barnet oavsett va det nu än må vara!
Svar på tråden fosterfamilj ljuger!