• Adina7

fosterfamilj ljuger!

Våra barn är omhändertagna och bor i famijehem. Vi träffar barnen regelbundet, Dock separata tider då pappan och jag är skilda. När det var min tur att träffa barnen meddelades det att dom är sjuka. Kontaktpersonen och jag åkte dit i allafall för ett barns skull som inte var sjuk. Av någon anledning fick kontaktpersonen och jag en olustig känsla och vi kollade upp i skolan om barnet hade varit där eller inte. VISST hade barnet varit på skolan och var inte alls sjuk!!!!!! Jag blev både arg och ledsen. Fostermamman ljög om mitt barn rakt på ansiktet till soc.

• Svar på tråden fosterfamilj ljuger!
  • Anonym
    Anonym (***) skrev 2011-04-04 12:31:12 följande:
    Har läst en hel del inlägg från dig.

Jag skulle verkligen önska att du hade varit i den omvända situationen så att du fick SE hur det egentligen går till när en förälder blir utredd av soc! Vilket bemötande man får som förälder och särskilt bra vore det om du fick ett barn placerat så du fick kännedom hur inte bara soc utan även en del (inte alla som tur är) familjehem sköter sina uppdrag.

Du har bara din sida av "din verklighet", den är väldigt inskränkt och det är trist att du är så oinsatt i detta problem som många familjer idag går igenom.
    Är helt övertygad om att du skulle kunna göra ett mycket bättre arbete om du hade mer kunskap!

Nu vill jag dock tydligt klargöra att detta var rent hypotetiskt och att jag varken önskar dig eller någon annan det h-vete ett omhändertagande innebär!

Men att öppna dina ögon vore nyttigt för dig!
    ..... åter igen en massa som utan någon som helst anledning blivit utredd av Soc, åter igen en mamma som verkar ha fått sitt barn placerat utan någon som helst anledning!
  • Anonym (FYI)
    Anonym (***) skrev 2011-04-04 12:31:12 följande:
    Har läst en hel del inlägg från dig.

Jag skulle verkligen önska att du hade varit i den omvända situationen så att du fick SE hur det egentligen går till när en förälder blir utredd av soc! Vilket bemötande man får som förälder och särskilt bra vore det om du fick ett barn placerat så du fick kännedom hur inte bara soc utan även en del (inte alla som tur är) familjehem sköter sina uppdrag.

Du har bara din sida av "din verklighet", den är väldigt inskränkt och det är trist att du är så oinsatt i detta problem som många familjer idag går igenom.
    Är helt övertygad om att du skulle kunna göra ett mycket bättre arbete om du hade mer kunskap!

Nu vill jag dock tydligt klargöra att detta var rent hypotetiskt och att jag varken önskar dig eller någon annan det h-vete ett omhändertagande innebär!

Men att öppna dina ögon vore nyttigt för dig!
    På vilket sätt gör hon ett dåligt arbete menar du?
  • morochmer
    Anonym (***) skrev 2011-04-04 13:40:41 följande:
    Nej, ditt uppdrag är att hjälpa familjen. Kanske är det där dina resurser brister?

Personligen skulle jag aldrig välja att placera mina barn hos dig efter att ha läst dina inlägg.
    Jag vet inte vad som får dig att tro att du vet vad mina uppdrag innebär. Storhetesvansinne kanske?
  • Flowtex
    morochmer skrev 2011-04-04 10:02:32 följande:
    Har han umgänge under skoltid?
    Varför kan inte dina föräldrar vara med vid umgänge?
    Ja det har han, oftast på helger men soc måste vara med vid umgänge så det blir när kontaktpers på soc kan.
    Biomamma vill inte ha något med min mamma att göra för det ärenligt henne mammas "fel" att inte "lillebror" kan flytta hem. 
  • Flowtex
    FruLiNi skrev 2011-04-04 10:12:15 följande:
    Men varför ljuger man om det? Varför talar man inte om det för biomamman?
    De gånger de har vart ärliga så ringer hon till honom och säger att hon ska ta livet av sig, att hon hatar honom, att han ska inte få komma till hennes begravning osv. osv.
    iom hennes sjukdomshistoria och missbruk så förstår hon helt enkelt inte att han blir rädd för henne när hon beter sig illa.
  • SILJA
    morochmer skrev 2011-04-04 10:26:05 följande:
    Ibland. Jag kan inte svara på om det är så i det här fallet. (som svar på det sista)
    Nej, ibland krävs det en lögn för att skydda barnet.
    Så du brukar ljuga? Varför inte bara berätta till bio föräldrar också?
  • SILJA
    morochmer skrev 2011-04-04 10:26:05 följande:
    Ibland. Jag kan inte svara på om det är så i det här fallet. (som svar på det sista)
    Nej, ibland krävs det en lögn för att skydda barnet.
    Har du haft sex med dina barn eller vad menar du med en av dina inlägg?
  • morochmer
    SILJA skrev 2011-04-05 20:06:53 följande:
    Så du brukar ljuga? Varför inte bara berätta till bio föräldrar också?
    Är du här för att bidra med något{#emotions_dlg.flower}
  • SILJA
    Flowtex skrev 2011-04-04 18:31:50 följande:
    De gånger de har vart ärliga så ringer hon till honom och säger att hon ska ta livet av sig, att hon hatar honom, att han ska inte få komma till hennes begravning osv. osv.
    iom hennes sjukdomshistoria och missbruk så förstår hon helt enkelt inte att han blir rädd för henne när hon beter sig illa.
    Ringer bio mamman o säger så till sitt barn?
  • morochmer
    SILJA skrev 2011-04-05 20:10:04 följande:
    Ringer bio mamman o säger så till sitt barn?
    Varför ifrågasätter du det. Hon skriver det tydligt.
Svar på tråden fosterfamilj ljuger!