• minya

300 för bondkatt?

hittade en katt jag föll pladask för, men 300 kr för en bondkatt (3 raser i) känns saftigt ändå. 
    Eller är det ett okej pris att betala?

Var ett tag sen jag hade katt men då har jag alltid tagit över släktingars eller vänners katter som de inte kan ha kvar så att köpa är lite nytt  

• Svar på tråden 300 för bondkatt?
  • sär skriven

300 är väl en fjärt i rymden?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • 7 små apor
    Prio ett bör vara att uppfödaren är seriös!
    Och oavsett vad man anser om huruvida huskattsavel  är seriös eller inte bör minst vaccinering, veterinärbesiktning och ev avmaskning ingå. Det kostar långt mer än 300.
  • minya

Tack  
    javisst är de en fjärt i rymden, men tänkte inte alls på att fråga om besiktning och det, tusen tack. Mycket man ska tänka på vid helt nya små liv  

• 7 små apor

Oftast är de så billiga tack vare alla tokskallar som tycker att de är såååå mysigt med kattungar och som eg skiter i resten. Resultatet ser vi på blocket och katthemmen som svämmar över...

• minya
    7 små apor skrev 2010-10-10 14:37:23 följande:
    Oftast är de så billiga tack vare alla tokskallar som tycker att de är såååå mysigt med kattungar och som eg skiter i resten. Resultatet ser vi på blocket och katthemmen som svämmar över...
    Verkligen. Jag ringde runt till katthem i fredags, men antingen de ligger lång bort eller så hade de katter som inte var så bra med barn, annars hade det vart första alternativet helt klart. 
  • 7 små apor
    minya skrev 2010-10-10 14:42:30 följande:
    Verkligen. Jag ringde runt till katthem i fredags, men antingen de ligger lång bort eller så hade de katter som inte var så bra med barn, annars hade det vart första alternativet helt klart. 
    Om jag vore du skulle jag iallfall vänta på en katthemskatt, det kommer att komma Katten med stort K.
    En av de positiva saker med katthemskatter är att man inte uppmanar till knasavel, åtminstonde inte direkt...
  • hmcc
    minya skrev 2010-10-10 14:19:43 följande:
    hittade en katt jag föll pladask för, men 300 kr för en bondkatt (3 raser i) känns saftigt ändå. 
    Eller är det ett okej pris att betala?

Var ett tag sen jag hade katt men då har jag alltid tagit över släktingars eller vänners katter som de inte kan ha kvar så att köpa är lite nytt  
    Ja den borde kosta mycket mer!

För det var väl så du menade att man kränger bort ett djur som man ska ha som bästa kompis i många år för ynka 300 kronor.
  • brünnhilde

300 är vad man minst betalar för att få en gatukorsning från ett katthem, så det låter väldigt resonligt tycker jag.

• Mynta

Jag skulle gladeligen betala runt en tusenlapp för en vaccinerad och besiktad huskatt. 300 är väl ingenting?

• Ringtail

300 kronor är, som ju redan sagts, ingenting. Vi betalade tusen kr styck för våra blandraser.

Du är förhoppningsvis beredd att lägga pengar på försäkring, årlig vaccinering och bra kattmat så då är väl inköpspriset egentligen av underordnad betydelse?

(Förstår inte riktigt vad det faktum att den är en korsning mellan tre raser har med saken att göra?)

Svar på tråden 300 för bondkatt?