• minya

300 för bondkatt?

hittade en katt jag föll pladask för, men 300 kr för en bondkatt (3 raser i) känns saftigt ändå. 
    Eller är det ett okej pris att betala?

Var ett tag sen jag hade katt men då har jag alltid tagit över släktingars eller vänners katter som de inte kan ha kvar så att köpa är lite nytt  

• Svar på tråden 300 för bondkatt?
  • minya
    Zaria skrev 2010-10-10 17:15:31 följande:
    haha, ja väntan är nog det värsta, jag gillar inte heller att vänta, minns förra sommaren då jag fick vänta en vecka på "nytillskottet" höll på att krevera och då är ju endå en vecka kort tid.

Hade också gärna köpt katt från katthem men de jag hört mig för med säljer inte kattungar till hem med småbarn vilket är lite tråkigt.
    osäker om dom gjorde de här med, nu hade dom bara rätt nervösa katter som behövde lugn, även de äldre. Så småbarn var blankt nej. Men ska ringa på måndag igen och fråga om de kan hojta om de finner  en bra katt till mig, gör absolut inget om de är en äldre Fast visst är de mer speciellt med en bebis som man kan fostra från start
  • 7 små apor
    minya skrev 2010-10-10 17:18:40 följande:
    osäker om dom gjorde de här med, nu hade dom bara rätt nervösa katter som behövde lugn, även de äldre. Så småbarn var blankt nej. Men ska ringa på måndag igen och fråga om de kan hojta om de finner  en bra katt till mig, gör absolut inget om de är en äldre Fast visst är de mer speciellt med en bebis som man kan fostra från start
    HAHA. Fostra katt! Trodde du ja.
    Det är katten som fostrar dig!
  • Zaria
    minya skrev 2010-10-10 17:18:40 följande:
    Visst är det kanske roligast med en kattunge, är dock också inne på en äldre katt som nästa katt, dock säger sambon NEJ och tycker det räcker med 2 illrar och 2 katter...tråkig är han =)

Ja kolla om de kan hojta när de får in en lämplig katt, jag menar det finns ju många katter som gillar barn, dock var det blankt nej på de katthem vi kollade på oavsett hur barnvan katten var.
  • Lilla Lime

hej!

Nu ser jag att du redan är inne på katthemskatt vilket var det jag hade tänkt att rekommendera. vet inte var du bor men ofta finns det mer än ett katthem runt omkring. kanske inte om du bor på mindre ort men då kanske du har en större ort i närheten som har fler.

vi blev illa bemötta på ena djurhemmet i vår trakt. men på det andra är de helt underbara. o jag tror inte de skulle neka till en barnfamilj. just nu vet jag att de har många kattungar från sommaren. men vet inte hur de är med tingningen på dom än. först måste de ju vara 12 v. vår katt köpte vi där då hon var ca 8 månader. o trots att hon var rätt vuxen i storlek så var det mycket unge i henne. hon är 1 år nu o vi vet inte vad hon gjort innan, men vi veta tt hon trivs här o känner tillit till oss. vi betalade 1000 för henne. då ingick vaccinering, tatuering, avmaskning och kastrering.

den andra katten betalade vi 100 för från en vän men då har vi betalt ännu mer på allt det andra...

lycka till. kanske finns det nån sommarkatt som behöver permanent boende.

• Majsan70

Det var ju ett bra pris. Lite för billigt kan jag ju tycka. De kostar ju mer än 300 spänn i mat o sand under de 12 veckor de bor hos uppfödaren. Dåligt att den inte varvaccinerad, men å andra sidan kan man ju göra det själv då den var så billig.
    En kanin kostar 295 spänn i inköpspris o då är den betydligt billigare i drift än en kattunge.

• Modgun

Varfö rinte köpa en raskatt istället för att stödja oseriösa blandrasuppfödare? eller så väntar du tills katthemmet har en katt som passar dig.

• Plutteli

300 är väll inte så farligt för en katt?
    Katten jag har nu fick jag iof för att ägaren skulle slippa avliva, men jag hade inte haft nått emot att betala lite pengar för en bondkatt, en viktig och kär vän är det ju oavsett rasen!

• LyckligtSlut

Är 300 kr något att ens diskutera? Jag är inte rik men en kanin kostar ju 300 minst. T o m en råtta kostar 2-300.

PMS året runt :(
  • Bottis

300 kr är inget. Tycker det är bra att katter inte skänks bort. Vi betalade gladeligen 500 spänn styck trots att våra "bara" är bondkatter.

Ett bra sätt att försöka försäkra sig om att det är en seriös köpare av katten.

• Dixabilly

Jag tar 300 för mina bondkatter, men dock för att de är långhåriga och mamman har lite skogskatt i sig, men annars anser jag inte att 300 är mycket för bondkatter, det är lagom.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden 300 för bondkatt?