Anonym (ingenalls) skrev 2010-10-12 19:36:34 följande:
Jag har försökt begå självmord många gånger. Läkaarna förstår inte att jag överlevt. Har tagit hjälp av självmords sajt och att jag inte ens har fått bestående skador av coctailerna eller då jag hoppat från höga broar är ett under. Jag har berättat om mina tankar så det är en myt att man inte gör det om man pratar om det. Har även gjort det i tystnad. Jag ville verkligen dö annars så gör man inte på dom sätten jag gjorde, planerat väl osv som jag inte kommer att skriva om här. Är så sviken av psykvården och ska nu efter en lång tids inläggning på sluten vården på LPT bli utförsäkrad. Min enda känsla är att jag orkar inte mer..hur ska jag orka jobba när jag inte ens vill leva? Dom nya reglerna är hemska och jag tror att andra i min situation känner sig väldigt ensamma och "till besvär". Så självmorden kommer nog öka ganska kraftigt framöver har jag en känsla av..
Hur ska jag orka när jag inte är redo för terapi för att jag mår för dåligt , men tydligen redo för att arbeta?
Något måste göras, sen alliansen tog över så blev reglerna totalt ur ballans och all smärta jag genomgått sen nyfödd får jag inte chansen att bearbeta och därmed inte rätt till ett värdigt liv...då finns det väl bara en utväg? Fegt? ja kanske....men jag vill ha hjälp, men får den inte så då finns det inte så mycket att göra längre..
Jag vet hur psykvården är... Finns det någon annan du kan prata med? Familj, vänner? Skriv här annars? Tycker det är skönt att prata och skriva av sig. Dom kan inte tvinga dig att jobba om du är så sjuk. I så fall ett "jobb"/praktik på din nivå som du skulle kunna orka. Vad har du för hjälp/kontakt nu?
Ge inte upp snälla du.