Anonym (ingenalls) skrev 2010-10-15 11:11:28 följande:
Önskar ibland att jag var rädd för att utföra det, men jag är ju inte det. Det är bara så att jag inte vill misslyckas. det är ju därför jag tog kontakt med självmords sajten. Vården har blivit så dålig och dom som ska hjälpa har nu fått mig att bli mer säker på att jorden inte är platsen för mig istället. Det är så ensamt och jag är rätt säker på att världen blir bättre utan mig. Jag gör världen en tjänst och så spar dom pengar.
Jag är inte ens en droppe i havet så varför inte fara vidare. Känns iallafall skönt men samtidigt så hemskt att det finns fler som jag. Vill inte att ni ska välja den väg jag är påväg att göra....
Du har fel. Världen blir INTE bättre utan dig. Självmord ska man absolut inte göra för världen eller omgivningens skull. Detta låter sjukt, men det är något man ska göra för sin egen skull. Men egentligen inte ens då. Inte för att det är skambelagt, man jag hoppas så att det kommer vända för dig. Finns det ett skäl till dina tankar?
Jag kan bli så arg på att vården ska rädda självmordsförsöken till varje pris, det är att inte respektera personens val, trots att man äger sitt eget liv. Men samtidigt är det så sorgligt att någon vill dö så mycket. Det tycker jag, trots att jag är en av dom som vill dö.