Anonym (på väg) skrev 2010-10-14 20:56:58 följande:
Hallå tjejer. För jag antar att det är tjejer här inne bara? Mest tjejer som vågar prata om det verkar det som. Strax börjar det där programmet på kunskapskanalen om psykisk ohälsa. 21.00, hoppas det är bra..
Vad gör ni på dagarna? Jobbar, pluggar, sitter vid datorn, inget? Jag pluggade tidigare på komvux (hoppade av gymnasiet) men jag orkade inte mer än ett halvår. Tänkte börja igen i vår tror jag. Jag gör inget på dagarna i princip. Städar och sånt hemma, går och handlar mat..ibland träffar jag min mamma och syster.
Jag är förvirrad vad jag vill plugga till. Vårdämnen intresserar mig verkligen, kroppen är häftig..Men jag är rädd att jag inte skulle klara av tempot och det är så många hårdhudade människor inom vården har jag fått en bild av

Hade egentligen velat bli kirurg men det har jag inte betyg för alls. Jag och matematik är inte så bra vänner ;-P
Kram på er
Just nu jobbar jag deltid men har haft långa perioder som sjukskriven. Det har varit välbehövligt då jag behövt en paus från livet för att samla energi. Jag har svårt att orka när jag jobbar, kan inte hålla både jobb och hem flytande. Så man får välja det ena eller det andra.
Jag jobbar inte inom vården, men liknande. Och man tror att det kanske ska knäcka en, men det gör det inte. För mig får jag mer energi på jobbet, det ger mig en liten mening med min existens iallafall. Jag hjälper andra. Och jag hör dagligen andras problem och hur dåligt de mår, och jag stöttar dom och säger uppeppande saker som jag själv borde följa. Utan mitt jobb hade jag gett upp för länge sen. Så följ dina drömmar.
Och om du vill bli kirurg så tycker jag att du ska kämpa för det! Det finns alltid högskoleprovet. Man kan hårdstudera inför det i 6 mån eller 12 mån och sen få 2,0 och då kommer du in på läkarprogramet. Det är inte så svårt som man kan tro. Det finns förberedande kurser för högskoleprovet. Jag hade kassa betyg men lyckades ändå komma in på en utbildning med 18 i snitt på intagningspoängen. Tack gode gud för högskoleprovet.
Såg du programmet? Var det bra? Försökte hitta det på internet men lyckades inte.