vikt...peppningstråd =)
Nu har jag ätit mig mätt på knäckebröd och keso. Frågan är vad jag ska hitta på nu. Jag hade gärna hjälpt dig med städningen, Marsmamma. Men det blir nog lite svårt som det ser ut nu, tyvärr..
Nu har jag ätit mig mätt på knäckebröd och keso. Frågan är vad jag ska hitta på nu. Jag hade gärna hjälpt dig med städningen, Marsmamma. Men det blir nog lite svårt som det ser ut nu, tyvärr..
Marsmamma: Men tänk på städningen som motion som du gör istället för att gå ut, eftersom det är så kallt! Du slår två smugor i en fjäll!
Marsmamma: Har du nu varit där och nallat igen?
Då beordrar jag dig faktiskt att börja plocka undan och plocka fram dammsugaren! Omedelbart!
Du kommer må underbart när det är över!
Marsmamma: Bra! Duktig! *klappar på huvudet*
Marsmamma: Men
Städar inte du?
Hej tjejer!
Jag kollade på ett program om Pamela Anderson igår, så nu är jag pappad igen!
Idag ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen.
Jag skriver så lite här nu för jag har inte lust att delge bara en massa negativt. För humöret är verkligen inte bra. Fan alltså...
Men en rolig sak hände. När jag kom hem från arbetsförmedlingen så såg jag att jag hade fått brev från kommunen angående dagis/dagmammeplats för Filip. O vad som stod där.. alltså det kan inte bli bättre! Han har fått plats hos samma dagmamma som mina småsyskon hade, o hon bor bara 300 meter från mig! Detta är ju alltså en människa som jag känner till o har hört bra om! Det är helt fantastiskt, jag känner mig absolut nöjd med detta! Så nu är frågan om jag ska tacka ja, i så fall börjar inskolningen den 9:e januari. Men alltså, detta är för bra för att vara sant, så jag vågar inte alls hoppas på nånting! Detta är bättre än jag någonsin kunde föreställa mig! Men jag känner på mig att det kommer bli nåt krux, det blir alltid krux när det gäller allting. Lika bra att vara inställd på det.
Marsmamma: Ja, jag var jättetveksam.. Men nu när jag vet att hon är bra o snäll och han är trygg där så är jag inte så tveksam! 3 timmar om dagen med annan stimulans är bara bra för honom! Han börjar ju bli så stor nu att det inte är roligt att bara sitta instängd i en lägenhet med en sur mamma...
Marsmamma: Ja! Jag vet, men när jag är sur så är jag inget bra.
Nu har jag sovit lite iallafall.