• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • mia1980
    frejja skrev 2010-11-02 09:50:36 följande:

jag är inte gravid.........................

Fick gå tillbaka och läsa lite...
    Men det vet du ju inte än, BIM om några dagar va?

Vid hormonförändringar så blir slemhinnor lite känsligare, inget att vara rädd för. Bara det inte kommer mycket eller fortsätter blöda länge efter.
  • Milla8611

Jag sitter här och läser och funderar. Jag beräknade min ÄL till ca 28:e . Min mens började 14:e och slutade 21:a . har regelbunden mens. Har haft sex flera gånger från den 28:e och käönner nu och har känt i några dagar lite molande värk i magen å för två dagar sedan stack det till också då och då men det gör det inte längre. Undrar nu om det kan vara graviditet??? :) Hoppas verkligen på det. Fick igår en brunaktig flytning enbart en gång. Har inte ont i mina bröst och känner mig inte tröttare än vanligt. Men det jag funderar över mest är den brunaktiga flytningen eftersom jag aldrig, då menar jag aldrig, haft mellanblödningar. Så???? nVad tropr niiiii ???? Kan det vara så bra ??

• frejja
    mia1980 skrev 2010-11-02 10:07:08 följande:
    Fick gå tillbaka och läsa lite...
    Men det vet du ju inte än, BIM om några dagar va?

Vid hormonförändringar så blir slemhinnor lite känsligare, inget att vara rädd för. Bara det inte kommer mycket eller fortsätter blöda länge efter.
    bim den 6e.....men de liksom blödde inte,,,mer som de va typ ljusrosa....
  • mia1980
    Milla8611 skrev 2010-11-02 10:09:37 följande:
    Jag sitter här och läser och funderar. Jag beräknade min ÄL till ca 28:e . Min mens började 14:e och slutade 21:a . har regelbunden mens. Har haft sex flera gånger från den 28:e och käönner nu och har känt i några dagar lite molande värk i magen å för två dagar sedan stack det till också då och då men det gör det inte längre. Undrar nu om det kan vara graviditet??? :) Hoppas verkligen på det. Fick igår en brunaktig flytning enbart en gång. Har inte ont i mina bröst och känner mig inte tröttare än vanligt. Men det jag funderar över mest är den brunaktiga flytningen eftersom jag aldrig, då menar jag aldrig, haft mellanblödningar. Så???? nVad tropr niiiii ???? Kan det vara så bra ??

Det kan ha varit den sk nidblödningen. Den man kan få när ägget fäster, fast den "borde" kommit när du kännt att det stack till, men kroppen gör ju inte alltid som den borde. Håller tummarna för din skull!

frejja skrev 2010-11-02 10:14:07 följande:
    bim den 6e.....men de liksom blödde inte,,,mer som de va typ ljusrosa....

Men en ljusrosa "flytning" är oftast lite nytt blod som följer med ut. Men om det inte kommer mer sen så är det lugnt, bara slemhinnan som fick lite för mycket av sexet, jag får så ibland även då jag vet att jag inte är med barn. Homoner som spökar eller om jag bara är trött då kan man reagera så. Gör oftast inte ont alls vid sex.

• mia1980

Känner att jag har lite svårt att lämna denna tråden...
    Jag har fått min mens denna månaden men efter ett långt snack med killen så ska vi köra på som vi gjort så här långt, slarvar med skyddet. Så det kommer ett barn när det kommer... Inget planerat och som vi jobbar för men det "gör inget" om det skulle dyka upp något. Glad
    Så det kan bli så att jag får symtom ganska snart så det är kul att se vilka som man får följe med när/om det väl tar sig.

• zonnica

nu hoppas jag verkligen, jag har fått flytningar och det har jag aldrig innan mens annars och jag är såååååååååå trött och hungrig hela tiden... med nattjobb så måste man hålla sig vaken hela natten, men jag skulle kunna gå och lägga mig igen. hoppas att detta är ytterliagre ett fint tecken..

• Lääängtar

Jag mår riktigt riktigt illa. Värst var det i morse när jag nästan spydde. Om jag är gravid är jag antagligen i vecka 3+4. Men testen visar negativt. Plussade först i vecka 4+ nånting med sonen. Om jag ska må såhär men inte är gravid så vet jag inte vad jag ska ta mig till!

• AnnaPuddel
    Lääängtar skrev 2010-11-03 10:07:31 följande:
    Jag mår riktigt riktigt illa. Värst var det i morse när jag nästan spydde. Om jag är gravid är jag antagligen i vecka 3+4. Men testen visar negativt. Plussade först i vecka 4+ nånting med sonen. Om jag ska må såhär men inte är gravid så vet jag inte vad jag ska ta mig till!
    i know! man vill ju inte må såhär illa och va spyfärdig å dötrött utan anledning
  • lolisossa89

Jag vaknade i helgen & spydde 4 ggr , då hade jag druckit 2 öl på kvällen så tror inte det var därför. Men kan man spy så tidigt pga en graviditet? Jag har BIM runt 7/11. Ngn som vart med om detta?
    Har inte spytt ngn efter det, men mått lite illa , haft lite ont i magen och långt ner i ryggen. Samt att igår kväll när ja tog av mig BH så var mna bröst väldigt ömma .
    Vad tror ni? Man hoppas ju så !!

• Lääängtar

lolisossa89: Jag borde ha BIM i helgen och har mått illa sen i måndags. Har mitt riktigt ordentligt illa nu i 2 dagar, men testen visar negativt. Jag tror nog att du kan vara gravid. Jag känner ju tecken lika tidigt som dig nu. Så vi får följas åt lite:)

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?