• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Fjaril83

Känns ju som att tre månader skulle vara en hel evighet! Men den dagen... Först ska man ju bli gravid! Men jag tror jag kommer ha svårt att inte berätta, i alla fall för mina vänner.. Familjen kanske är lättare att hålla hemligt för eftersom man vet att de skulle bli ledsna/besvikna om det inte gick vägen.. Håller tummarna för dig! Bra med alkoholfritt öl/vin. Faktiskt gott!

• Kalksten
    Fjaril83 skrev 2010-11-12 09:20:46 följande:
    Känns ju som att tre månader skulle vara en hel evighet! Men den dagen... Först ska man ju bli gravid! Men jag tror jag kommer ha svårt att inte berätta, i alla fall för mina vänner.. Familjen kanske är lättare att hålla hemligt för eftersom man vet att de skulle bli ledsna/besvikna om det inte gick vägen.. Håller tummarna för dig! Bra med alkoholfritt öl/vin. Faktiskt gott!
    ja de blir svårt att hålla de hemligt den dagen man blivit gravid...

ja de gick kanon emd alkoholfritt, jordgubbsvinet är supergott! =)
    Hade en riktigt rolig kväll.

jaha nu är man på BIM...men det känsn som jag eg inte borde få mens förrän på fredag, brukar i princip alltid få det runt kl 15 på fredagar =D

hum...men om mensen inte kommit på onsdag ska jag nog ändå testa för de är ju uträknat BIM idag enligt den här på sidan...

men brösten ömmar som f-n och de brukar de göra när jag ska ha mens så jag betvivlar jag e gravid nu faktiskt :/
  • Lääängtar

Fick ett jättesvagt streck på gravtest idag:) Spännande! Men urinrovet på sjukhuset förra veckan var negativt...

• Kalksten
    Lääängtar skrev 2010-11-15 13:33:16 följande:
    Fick ett jättesvagt streck på gravtest idag:) Spännande! Men urinrovet på sjukhuset förra veckan var negativt...
    var i tiden är du??? haft BIM?
  • AnnaPuddel

jag har svårt att berätta.. är så privat av mig. tycker det är pinsamt när folk ba "grattis" blabla "va kul" ååååh. blabla..ja va visst.. ge mig en center

• Lääängtar
    Kalksten skrev 2010-11-15 14:00:06 följande:
    var i tiden är du??? haft BIM?
    Jag vet inte riktigt. Har bara haft en mens sen förlossningen. Är på dag 45 nu.
  • Kalksten

Inte gravid. Testa med CB idag o fick ett tydligt minus, är på BIM-1 så ska vänta ett tag o se...komemr inte mensen så får de ju bli ett test igen nästa vecka! Men jag tror att det är så somd e visade nu faktiskt.

• Lalaiza

Hoppar in här..
    Jag har gått på mini piller sen jag fick min tjej förra året i maj.
    Den senaste tiden har jag slarvat lite.
    Nu har jag haft en konstig magvärk i nedre regionen av magen, lite som svaga kramper. Gör inte speciellt ont.
    Är rätt trött och lite yrslig, precis som jag har ätit för dåligt. lätt illamående.. Låter det som symtom på en graviditet?

• naomi4

jag hade ÄL för bara några dagar sedan och då hade jag och min man sex 3 dagar i rad.  sen nu har jag mått illa nån dag och söt sugen hela tiden oh törstig hela tiden . och aldeless nysshöll jag på svimma för att jag är yrslig ?  kan det vara graviditet eller ? Förvånad

är jag gravid redan ??
  • Elinsmamma67

Här är en till som hoppas!

Haft jättekonstiga yrselattacker sen några dagar efter ÄL (enbart yrsel när jag ligger ner - är inte det skumt??)
    Illamående (ikväll i bilen så illa att jag fick öppna fönstret och spydde när jag kom hem)
    Liiite ont i brösten på utsidan (inget runt bröstvårtor)
    Idag ett par droppar ljusrosa blödning (aldrig haft så tidigare)

Ska resa till Egypten på BIMdagen på en veckas semester så det blir inget test förrän jag kommer hem om inte mensen kommer där då förståsGråter....

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?