• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • lolisossa89

Ja jag hoppas vi plussar båda :) men ska vänta med att testa, man blir så besviken. Men ja mår inte jätte illa, men det kommer då & då , även efter jag ätit . Sen igår och i förrgår svettades jag & frös om vartannat,men känner mig inte alls sjuk så jag hoppas ;)
    Hade lite ont igår när vi hade sex i början m, d har jag hört att en del andra haft.
    Har du fler symtom än illamåendet?
    kram

• Lääängtar

Jag har likadant som du varmt och lallt om vartannat. Och så har jag mycket flytningar. Tjocka sega...  Jag mår också illa från och till, även efter att jag ätit:p MEn har sea band på handlederna så nu kan jag i alla fall ta hand om min son:p Om inte mensen kommer i helgen så testar jag på måndag. Testar med äl test varje dag för att se om det skulle vara det som är på g, men det visar bara svagt. Har blivit lite starkare idag men de kan ju också ge utslag vid graviditet:p Jobbigt att vänta bara! Och sjukt jobbigt om jag mår såhär utan att vara gravid!

• lolisossa89

ja man hoppas ju verkligen ! Vi har inte kört m ältester ngn gång. Bara räknat vanligt & haft sex mkt ;)
    Men ja vet många som inte alls haft några symtomer så här tidigt men ändå varit gravida också, så man tkr att när man sådana symtomer borde d vara ngt :D De förra månaderna har ja m trott ja kännt ngt ngn gång, men aldrig i brösten. Det är första gången, men d ömmar inte hela tiden, inbillar mig att det är växtvärk men ja tkr att de borde växt klart :P Så jah hoppas att brösten är ett riktigt graviditetssymtom denna månaden :) ja vll så gärna nu .

• Lääängtar

Vi började använda äl test som preventivmedel:p Inte det smartaste men men:D Men började testa i fredags först och de har inte visat äl. Men lördagen före det hade vi avbrutet oskyddat sex, så jag misstänker att det kan ha blivit en liten då:p Har en son på 5 månader, så vi hade nog tänkt vänta ½ år till, men nu när jag har vanmt migvid tanken på att vara gravid så hoppas jag såklart lite nog att jag är det:) Vill inte må dåligt utan orsak ju:p

• Gisa

Hej

Hoppar in här.

Har precis haft ägglossning... Hade sex för två dar sedan och kände direkt morgonen efter att jag började må illa. Ännu värre idag. Svårt att äta osv.. Vad tror ni? Har någon kännt nått så pass tidigt. Med mina två pojkar gick det ett par veckor innan jag kände nått alls.

• lolisossa89

Hej ! Jag har också svårt att äta, jag mår illa då & då , och efter jag ätit.. känns även som min mage bubblar hela tiden .
    Har fått mera ont i brösten nu på kvällen än imorse också, men inte i bröstvårtorna, utan brösten känns svullna & gör on när jag tar i dem eller liger på mage. Någon som haft ont i brösten men inte vårtorna??!!

Kram

• zonnica
    lolisossa89 skrev 2010-11-03 22:42:59 följande:

Hej ! Jag har också svårt att äta, jag mår illa då & då , och efter jag ätit.. känns även som min mage bubblar hela tiden .
    Har fått mera ont i brösten nu på kvällen än imorse också, men inte i bröstvårtorna, utan brösten känns svullna & gör on när jag tar i dem eller liger på mage. Någon som haft ont i brösten men inte vårtorna??!!

Kram

jag fick titta två gånger nu för att se om det va jag som skrivit för exakt så känner jag det.. hoppas på gravsymtom klart..
  • lolisossa89

det gör jag med :) men vill inte hoppas för mkt .. känns som mensen kommer då :P

• Lääängtar

Jag mår fortfarande illa. 4 dagen nu. Trodde att jag skulle spy i morse. Äl test lite starkare än för någon dag sedan. Borde ha bim på lördag tror jag. Känner mig nog ganska gravid med det här illamåendet fårn helvete....

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?