• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • AnnaPuddel
    maelgi skrev 2010-11-05 11:38:33 följande:
    Oki. Ja min mens är verkligen som ett urverk. Den kommer på dagen mellan 26-28 dagar så i helgen eller på måndag ska jag ha min mens.

Ska ta ett test idag och sen får vi se om d visar ngt...svårt att hålla sig ju =)
    kan göra dig ledsen. ja fick inte plus föränn dagen efter bim.
    fått 3 pluss nu. innan bara nega-

man har mer hcg hormoner när moderkakan början producera men då måste de ha fäst först.
  • maelgi
    AnnaPuddel skrev 2010-11-05 11:40:45 följande:
    kan göra dig ledsen. ja fick inte plus föränn dagen efter bim.
    fått 3 pluss nu. innan bara nega-

man har mer hcg hormoner när moderkakan början producera men då måste de ha fäst först.
    Mm jag vet ju att när jag väntade sonen så plussade jag inte förrän jag var i vecka 7 så jag blir inte förvånad om d inte visar ngt innan eller på bim.
    Men om jag inte får ett pluss efter måndag så läre jag ringa gyn så dom får kolla för ngt är inte som d ska vara normalt liksom.
  • Lääängtar

Negativt test i morse, men fortfarande jätteillamående. I stil med magsjuka. Kan ju bara inte ha inbillat mig det inte. bim imorgon tror jag. Är låghormonare, men borde man inte känna av graviditeten senare isåfall? Fattar ingenting...

• Kalksten

Jag hopaps också in här om det är ok?! =)

Äntligen fler som känner tidiga symptom som jag!!

Jag o min kille hade sex i onsdags, ÄL ver beräknad 1-2 dagar senare. Det är inte så att vi planerar att bli mer barn nu, utan hade avbrutet samlag, men blir vi med barn så är det ju inte så att vi inte vill behålla det för vi är ändå redo, mer bara ekonomiskt sett man skulle vilja vänta. men allt öser ju sig! Det är ju en glädje i sig att ens kunna få barn!

Ett dygn efter samlag började jag känna molningar i livmoderregionen, jag brukar aldrig känna så...det var som mensvärd fats det inte gjorde ont, utand et var bara lite lätt och så en massa aktivitet...kan kanse va ägget jag kände lossna?

Under de 3 resterande dagarna kände jag precis samma svaga molningar men de va väldigt påtagliga och jag ville inte ha byxor som satt åt över magen för de kändes obehagligt. Så igår kom smärtor, då va de som när jag har riktig mensvärk, det stack o gjorde ont...på kvällen var brösten lite ömma och jätte varma.
    Beräknad första mens dag är 15 nov.

och i mtt fall känenr jag inget som helst chokladsug som jag alltid annars gör...mend et kan ju också  bara va en tillfällighet. men jag e inte hungrig alls...inget smakar gott liksom...när jag väl äter på kvällarna är de dock gott men är inte så sugen.

vad tror ni? kan jag kanske vara gravdi? =)

• Kalksten
    Kalksten skrev 2010-11-07 13:18:33 följande:
    Jag hopaps också in här om det är ok?! =)

Äntligen fler som känner tidiga symptom som jag!!

Jag o min kille hade sex i onsdags, ÄL ver beräknad 1-2 dagar senare. Det är inte så att vi planerar att bli mer barn nu, utan hade avbrutet samlag, men blir vi med barn så är det ju inte så att vi inte vill behålla det för vi är ändå redo, mer bara ekonomiskt sett man skulle vilja vänta. men allt öser ju sig! Det är ju en glädje i sig att ens kunna få barn!

Ett dygn efter samlag började jag känna molningar i livmoderregionen, jag brukar aldrig känna så...det var som mensvärd fats det inte gjorde ont, utand et var bara lite lätt och så en massa aktivitet...kan kanse va ägget jag kände lossna?

Under de 3 resterande dagarna kände jag precis samma svaga molningar men de va väldigt påtagliga och jag ville inte ha byxor som satt åt över magen för de kändes obehagligt. Så igår kom smärtor, då va de som när jag har riktig mensvärk, det stack o gjorde ont...på kvällen var brösten lite ömma och jätte varma.
    Beräknad första mens dag är 15 nov.

Nu har bröstvårtan, men inte vårtgården, blivit mörkade typ lila/brun....
    värken från igår är inte kvar och de känns bara lite olningar då o då nu...

och i mtt fall känenr jag inget som helst chokladsug som jag alltid annars gör...mend et kan ju också  bara va en tillfällighet. men jag e inte hungrig alls...inget smakar gott liksom...när jag väl äter på kvällarna är de dock gott men är inte så sugen.

vad tror ni? kan jag kanske vara gravdi? =)
  • Två tjejer 04 06

Gravid
    1-2 veckor ?!!!!

BIM -4 idag och testade i kväll!!
    Trodde nog att det var något förra gången (1 försöket). Hade ont i brösten ca 10 dagar före BIM, lite illamående och molvärk till o från, men bara neg test och mensen kom 2 dagar för tidigt.
    Har läst denna tråden i någon vecka nu. Har haft ont i brösten ca 5 dagar, men mer värk än ömhet,  skjortan glipade igår över brösten, halsbrännesmak i munnen, ont i blygdbenet till o från och en "lugn" känsla i kroppen. (Har haft det vid tidigare grav. ockspå) Hade inte tänkt testa förren torsdag, men så gjordejag det i kväll men CB digital, och var så inställd på "INTE GRAVID" för det var för tidigt och inte morgonurin. Har ikväll dock haft riktigt ont i magen, blir lite skraj, men men, inte mycket att göra om något går fel.

Men som jag ser i denna tråden går det helt klart att känna av graviditeten väldigt tidigt. Var dock uppmärksam på hur kroppen fungerar från ÄL till mens, så blir ni säkrare (det hade inte jag!)

GRATTIS alla +, hoppas vi blir ett stort gäng som får juli-bebisar!!

Chockad och glad blivande 3-barnsmamma
  • maelgi

Fortfarande ingen tant röd inom synhåll...avvaktar under dagen o köper ett test efter jobbet om hon inte dykt upp...!

• Lääängtar

Illamående sen en vecka tillbaka. Och då pratar jag inte om ett svagt illamående utan ett som nästan får mig att spy, speciellt på morgonen. Tjocka sega flytningar, ont i bröstvårtorna, finnar på ryggen, förhöjd kroppstemperatur och ett nääästan positivt äl test. Men grav test visar negativt ännu. Dag 38 i  cykeln nu, vecka 4+2 om jag är gravid. Tror jag. Har bara haft en mens sen förlossningen. Alla symtom är likadana som med sonen. Vill veta nu!

• Kalksten

Vad tror ni ok mina syptom?
    de här e första ggn för mig så jag vill ju gärna ha lite respons på mina funderingar =)
    illamående kom igår kväll o nu känenr jag illamåendet börjar komma igen.

men jag kanske bara är skengravid??
    åhh vill ju testa mig nu så jag vet...men beräknad första mensdag är den 15/11 så får väl vänta till någon dag efter de....om inte mensen kommer dvs...

• Alux

har bara läst TS
    Jag mådde illa från det ägglossningsdagen - bara ca en dag efter att jag och min dåvarande pojkvän hade haft sex.. och det visade sig vara en bebis... så symptomen kan komma tidigt tidigt

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?