• malin73

Pojke vill vara Lucia

Frågade min 4-åriga son vad han vill vara när de ska fira Lucia på dagis. Han vill vara lucia. Är själv lite tveksam. Visst de är barn och borde få vara vad de vill men han lär nog vara enda pojken som är lucia. Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-23 17:56
    Min tveksamhet bygger mest på om han blir retad för att han tja som sagt "bryter mot normerna". Han har tidigare varit stjärngosse. Kan ju alltid ha stjärngossestruten i beredskap om han skulle ändra sig i sista stund.

• Svar på tråden Pojke vill vara Lucia
  • Girlinthecity

Om han hade varit den enda pojken som ville vara pepparkaksgubbe, hade du funderat då också? Självklart ska han vara lucia om det är det han vill. Vad skulle  kunna hända?

PS. Han hinner nog ändra sig 200 gånger innan det är dags

• Kinne79

Klart han ska vara lucia om det är det han vill.

• Juppepuppe
    Girlinthecity skrev 2010-10-22 20:11:05 följande:
    Om han hade varit den enda pojken som ville vara pepparkaksgubbe, hade du funderat då också? Självklart ska han vara lucia om det är det han vill. Vad skulle  kunna hända?

PS. Han hinner nog ändra sig 200 gånger innan det är dags
    Precis vad jag tänkte!
  • Alcarinque

Låt honom vara lucia (Påminner mig om en bok jag givetvis inte minns titeln på som handlar om en tjej som vill vara lussekatt )

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • Girlinthecity
    Alcarinque skrev 2010-10-22 20:15:11 följande:
    Låt honom vara lucia (Påminner mig om en bok jag givetvis inte minns titeln på som handlar om en tjej som vill vara lussekatt )
    Men gud så gulligt!
  • Sennaboo

Det gör väl inget. Jag var den enda tärnan när jag var liten för alla andra tjejer var Lucia. 

• Alcarinque
    Girlinthecity skrev 2010-10-22 20:15:43 följande:
    Men gud så gulligt!
    Ja den är jättemysig den boken Måste klura på vad den kan tänkas heta...
    ♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • Naamah

Lucia var en ung kvinna, inte man, så nej, en pojke kan inte vara Lucia, han kommer heller aldrig kunna bli prinsessa eller mamma, lär honom leva med det redan nu. Han kan väl vara stjärngosse eller pepparkaksgubbe, varför inte tomte?

Svar på tråden Pojke vill vara Lucia