• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • mammaE2011

Vecka 36+0

Nu är det bara 4 veckor kvar och jag är såå nyfiken på om det är en pojke eller flicka! 
  • Längtans Stina

Måste erkänna att jag smugit in här dagligen och spanat in alla fina magar, så nu är det på tiden att jag bidrar med en egen bild.

BF: 10 maj
    Andra barnet, har redan en dotter på 3 år, född 20 maj 2008, kejsarsnitt pga säte
    v: 36+1, mao precis in i v 37!
    SF: 34 cm, v 35+3
    + 14 kg
    Läge: Huvudet ner(ruckbart), rumpan upp och fötterna till höger.
  • FruMadde4barnTätt

v.34
    sf mått 33
    hjärtljud 158-160
    blodtryck 110/70
    järnvärde 122

• käärlek
    BM-besök v. 35+1 (igår)
    Vikt: +12 kg (Väger nu 62kg)
    SF: 30 cm (Vuxit 1 cm på 3 veckor)
    HB: ?
    HJ: 144 sl/m
    Läge: Huvud ner, rörlig
    ---
    Har fortfarande inte vuxit så mycket som BM och vi vill så nästa vecka är det dags för T-UL för att kolla så allt är bra med bebisen. Känns inte alls kul, tänk om inte allt är bra? ....många tankar i huvudet just nu. Men förhoppningsvis så är det bara en liten bebis eller så har jag lite fostervatten, något av dem alternativen hoppas vi på.
    Men som sagt, känns lite jobbigt ändå.

För att förtydliga lite så kan jag säga att det är alltså inte måttet i sig som är "fel" eller "litet" utan det är det faktum att magen inte växer så mycket som är "felet". Så någon annan kan alltså ha samma mått som mig utan att det är något konstigt med det - så ingen börjar oroa sig i onödan.

Magbilder från idag!

♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • mde

33+6 idag, in i v.35 imorgon alltså!  Tiden går så fort nu:S

• JamJam
    Nu e de vecka 36 Tyst längtar så fruktansvärt mycke!!!

Va på föräldragruppen och alla andra mammor som är där tycker att det är jätte äckligt och läskigt att titta på "En unge i minuten", "Förlossningskliniken" m.m. medans jag tycker att det är riktigt "befriande" att se hur lyckliga dom blir när dom väl har bebisen... för visst alla vet ju att det gör ont (!) så jag tycker att det "tar bort de läskiga" när man ser hur glada och lyckliga dom blir efter... då har dom inte int längre... är det bara jag som tycker så?! haha
  • Maruid
    JamJam skrev 2011-04-14 14:53:33 följande:

Va på föräldragruppen och alla andra mammor som är där tycker att det är jätte äckligt och läskigt att titta på "En unge i minuten", "Förlossningskliniken" m.m. medans jag tycker att det är riktigt "befriande" att se hur lyckliga dom blir när dom väl har bebisen... för visst alla vet ju att det gör ont (!) så jag tycker att det "tar bort de läskiga" när man ser hur glada och lyckliga dom blir efter... då har dom inte int längre... är det bara jag som tycker så?! haha

Jag tycker också att "En unge i minuten" är ganska roligt att titta på. På något sätt tycker jag att det är mer lugnande att veta hur saker går till än att vara ovetandes, det hjälper min så kallat kontrollerande sida.
    Inser att jag vid min förra förlossning inte hade tagit in speciellt mycket om förlossningen och vad jag hade att vänta mig där så denna gången känns det mentalt mycket bättre på något sätt vilket jag tror också kommer underlätta för mig en hel del och kanske även för min man och för den personal jag kommer träffa.
  • peach85
    JamJam skrev 2011-04-14 14:53:33 följande:
    Jag kollar också på det, första avsnittet satt jag spänd hela tiden och fatta inte varför jag plågade mig med att titta. Men så fort dom fick sin bebis i famnen så vart man tårögd och fantiserar om den stunden man själv ligger där med sitt lilla troll i famnen.
    Tycker det är jättenyttigt att titta på det så man får ett hum om hur det går till. Nu efter ett par avsnitt sitter jag avspänd och tittar och undrar hur min förlossning kommer bli. Lite spännande är det allt =0)
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011