• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • mammaE2011
    skalbagge skrev 2011-04-18 07:53:20 följande:

Vecka 39{#emotions_dlg.flower} 
    Oj oj! Snart dags!
  • tove83
    Nostalgitripp skrev 2011-04-18 06:59:46 följande:
    Jag har samma blodgrupp som dig men jag behöver inte lämna något immuniseringsprov. Eller ja, bm har inte sagt något. Det enda hon har sagt är att jag kanske måste ta en spruta på förlossningen (beroende på barnets blodgrupp). :) Men dte kanske är olika?
    vilken vecka är du i?? om det nu har med det att göra?? jag har ingen aning känner jag,min bm sa bara att vi skulle kolla så jag inte har bildat några antikroppar mot bebisen...jag är i v36
  • Hiavatha

Bild från igår, v 36+4. Så härligt väder, och första grillningen, underbart! Solig Bonusdottern tyckte att det kanske blev lite för ljust för bebisen med så mycket solsken, så vi fick sätta på solglasögon, hi hi (makens MC-glasögon) Skrattande

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • jakeline
    Hiavatha skrev 2011-04-18 10:54:29 följande:
    Bild från igår, v 36+4. Så härligt väder, och första grillningen, underbart! Solig Bonusdottern tyckte att det kanske blev lite för ljust för bebisen med så mycket solsken, så vi fick sätta på solglasögon, hi hi (makens MC-glasögon) Skrattande

hihi, det är bra, man måste vara rädd om maggen. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • skalbagge
    mammaE2011 skrev 2011-04-18 10:36:48 följande:
    Oj oj! Snart dags!
    Jajemän.. 14 dagar kvar till BF och längre än så har jag ingen lust att väntaHjärta
  • mde
    Hiavatha skrev 2011-04-18 10:54:29 följande:

Hehe det var ju omtänksamt:P

Här är min i nu vecka 35 (34+4). Var hos bm idag, och vid vägning vart hon först förvånad att vikten var som för 3 veckor sen (har varit sjuk i mellan), sen säger hon att jag ska försöka att inte gå upp mer nu, för att man ska helst gå upp max 15 kg? 13-15kg är normalt sa hon.
    Tycker det verkar mer vanligt med 18-19kg, spec att första barnet är vanligare att man går upp mest?

• mammaE2011
    enmandel skrev 2011-04-18 12:45:25 följande:
    Hehe det var ju omtänksamt:P

Här är min i nu vecka 35 (34+4). Var hos bm idag, och vid vägning vart hon först förvånad att vikten var som för 3 veckor sen (har varit sjuk i mellan), sen säger hon att jag ska försöka att inte gå upp mer nu, för att man ska helst gå upp max 15 kg? 13-15kg är normalt sa hon.
    Tycker det verkar mer vanligt med 18-19kg, spec att första barnet är vanligare att man går upp mest?

Jag tycker det är så onödigt av de BM som säger åt vissa här att inte gå upp mer i vikt. Man SER om man "ätit upp sig" och gått upp i vikt i ansikte, hals, armar, ben etc och en del här är ju smala och fina trots en stor viktuppgång på vågen. Så länge allt annat ser bra ut. Därav väger ingen BM de gravida på min mottagning för ser alla värden bra ut, bebisen följer SF-kurvan bra etc så behöver man inte klaga på om man gått upp 12 eller 20 kg. Det är ju så olika från person till person. Jag har tex ingen besvärande vätska i ben/kroppen och då har jag inte gått upp så mycket. Aaa, blir förbannad. haha :D
  • Nostalgitripp
    tove83 skrev 2011-04-18 10:40:00 följande:
    vilken vecka är du i?? om det nu har med det att göra?? jag har ingen aning känner jag,min bm sa bara att vi skulle kolla så jag inte har bildat några antikroppar mot bebisen...jag är i v36
    Jag är i vecka 37 :) Men har du barn sen tidigare? Tydligen så kan man få göra det om man fått barn med en annan blodgrupp tidigare (eller vad mamma nu sa).
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011