• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Habbi
    JamJam skrev 2011-04-07 19:06:48 följande:
    40 DAGAR KVAR TILL BF!!!! TystTyst

Va hos barnmorskan igår och allt är som det ska, huvudet ner (men inte fixerat ännu) och alla värden va fina...
    Det ända jag inte tycker om är ju alla kilo man gått upp (23 kg nu) men det är det värt!!

Vi har gått upp typ lika mycket Tungan ute Vad säger din bm om din viktuppgång? Min är jätte konstig och har sagt hela min graviditetet att jag inte ska gå upp mer. Vid vecka 12 hade jag gått upp 4 kg och hon tyckte det var för mycket. Och så fortsatte det för varje gång jag väger mig.. hon skakar lite på huvudet och säger "hmm.. 15 kg, jadu". Och sen när jag sa "Men hallå, de är ju normalt? Förresten så har jag inte blivit smällfet" så sa hon typ "Men du kommer ju märka att du inte kommer i dina gamla jeans efter förlossningen".
  • Elsa81
    Habbi skrev 2011-04-07 20:46:45 följande:
    Vi har gått upp typ lika mycket Tungan ute Vad säger din bm om din viktuppgång? Min är jätte konstig och har sagt hela min graviditetet att jag inte ska gå upp mer. Vid vecka 12 hade jag gått upp 4 kg och hon tyckte det var för mycket. Och så fortsatte det för varje gång jag väger mig.. hon skakar lite på huvudet och säger "hmm.. 15 kg, jadu". Och sen när jag sa "Men hallå, de är ju normalt? Förresten så har jag inte blivit smällfet" så sa hon typ "Men du kommer ju märka att du inte kommer i dina gamla jeans efter förlossningen".
    Vem f*n kommer i sina vanliga jeans direkt efter förlossningen???
    Usch blir så irriterad när dem kläcker ur sig såna dumma kommentarer! Är så glad att min BM inte säger såna saker, annars hade jag slutat äta för längesen Tungan ute
  • Habbi
    Elsa81 skrev 2011-04-07 21:17:30 följande:
    Vem f*n kommer i sina vanliga jeans direkt efter förlossningen???
    Usch blir så irriterad när dem kläcker ur sig såna dumma kommentarer! Är så glad att min BM inte säger såna saker, annars hade jag slutat äta för längesen Tungan ute
    Men eller hur..
    Jag blir också sjukt irreterad men de är svårt att argumentera emot en bm för de får alltid rätt på något vis Tungan ute
    Tänk om jag skulle vara en sån person som tar väldigt illa upp om någon säger att jag gått upp lite för mycket, typ om jag haft ätstörningar eller så.. de är ju inte de smartaste att säga då. Då kanske jag hade börjat banta eller äta för lite liksom :/ SMÖRTÖ liksom..
  • OrosieO
    Habbi skrev 2011-04-07 12:42:15 följande:
    En bättre bild idag eftersom gårdagens bild sög lite.. Gick som sagt in i v34 igår. Hjärta
    Känner mig mer eller mindre som en enda stor bristning, jag har dem överallt FÖRUTOM på magen. De är smala och små men ÖVERALLT och väldigt tätsittande.. över hela rumpan, hela låren, upp nästan på ryggen och ut på sidorna på kärlekshandtagen. På tuttarna har jag flera tjocka bristningar också.. Hoppas dom kommer försvinna fint. *Puh, tack nu har jag fått klaga lite. Kände att jag behövde få ur mig det*  Jag är iallafall glad att jag ännu inte har några bristningar på magen, men det kan ju komma när som hellst. *Hope not* Sen får jag väl försöka tänka att det är sjukt värt de Men ibland behöver man klaga. Hehe.

Jag vet, dom syns knappt på bilderna.. men de syns väldigt bra i verkligheten. Tungan ute
    Fick precis sånna över hela rumpan och rätt stora bristningar runt brösten med min dotter. såg ut som solstrålar haha :P Fick dessvärre väldigt mycket tunna på magen men när dom är så smala så när dom bleknar så syns dom knappt :)
  • amisej

En morgon bild. I dessa pyjamas ska jag lata mig en hel dag i min säng. såååå skönt!!

Igår gick jag in i v34 wohooo...
    Var hos min BM för kontroll då också och allt såg jättebra ut. Bebisen e fixerad och har de bra där inne.
    Tror h*n sov och hade de mysigt för hjärtljudet låg på 128slag/min.

Och shit säger jag bara nu bärjar kilona stiga hastigt. Bara på 2 veckor har ja gått upp 3 kg :S
    Min barnmorska säger att det kan vara vattnet som har börjat samla på sig en del nu vid slutet.
    Allt som allt har jag alltså gått enligt min räkning upp 13 kg (74 kg nu)
    Enligt BM-s räkning är de 11 kg.
    Sf måttet mätte vi och visade 32,5 cm tycker att magen har växt nått enormt sen vecka 30.
  • amisej

Föresten fick höra att min BM är ganska duktig på och gissa kön.
    Tänkte jag frågar för skoj skull. Och hon tror det är en liten flicka där inne. Alla andra (våra vänner) tror det är en pojk.

Vad tror ni???? Kyss

• mde

En i vecka 34-bild.. magen står bara stilla nu, verkar inte bli större.. men man får väl se, bäbisen växer i alla fall som han ska:)
  • mde
    amisej skrev 2011-04-08 09:45:39 följande:
    Tänkte jag frågar för skoj skull. Och hon tror det är en liten flicka där inne. Alla andra (våra vänner) tror det är en pojk.

Vad tror ni???? Kyss
    Gissar på flicka också faktist!:P
  • jakeline
    amisej skrev 2011-04-08 09:45:39 följande:

Vad tror ni???? Kyss
    jag gissar också på flicka...  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lello83

Vecka 37 idag.. Skrattande +16 kg, SF 32 cm och nada bristningar.. Flört 

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011