• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • tove83
    Nostalgitripp skrev 2011-04-18 14:20:09 följande:
    Jag är i vecka 37 :) Men har du barn sen tidigare? Tydligen så kan man få göra det om man fått barn med en annan blodgrupp tidigare (eller vad mamma nu sa).
    första barnet här...vi märker väl detta snart,min sambo vet inte vad han har för blodgrupp heller,och det är ju bara en spruta det handlar om vid förlossningen så det är ju inte så big deal känner jag,är sån som hellre tar en spruta eller att dom tar  blod från mig med nål i armveket än med stick i fingret....

den 27:e april ska vi skriva faderskaps intyg...skönt å ha det gjort innan förlossningen i fall nåt händer!!nä nu ska jag ut i solen;))
  • tovediana
    enmandel skrev 2011-04-18 12:45:25 följande:
    Hehe det var ju omtänksamt:P

Här är min i nu vecka 35 (34+4). Var hos bm idag, och vid vägning vart hon först förvånad att vikten var som för 3 veckor sen (har varit sjuk i mellan), sen säger hon att jag ska försöka att inte gå upp mer nu, för att man ska helst gå upp max 15 kg? 13-15kg är normalt sa hon.
    Tycker det verkar mer vanligt med 18-19kg, spec att första barnet är vanligare att man går upp mest?

fast det där med viktuppgång ska man nog inte ta så hårt på, för det är så sjukt varierande.
    när min mamma väntade mig gick hon upp 20kg men jag har bara gått upp 6kg (än så länge)
  • skalbagge
    tovediana skrev 2011-04-18 15:44:54 följande:
    whaaaat, vart får bebisen plats i den där lillmagen? :P
    Haha, lillmagen?
    Han är visserligen lite under medelmåtta bebisen men magen är ju stoooorGlad.
  • jakeline

Har kommit från BM just.  
     v 35+2
    vikt: +3,7 kg sen inskrivning (hur har jag lyckats med det?! )
    blodtryck: 114/72
    SF: 32
    hjärtslag: 135

All and all bra. Ingen jättebebis i magen, sonen vägde 3375 när han kom så det blir något liknande den här gången trodde BM. Nästa besök om två veckor.

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • skalbagge
    jakeline skrev 2011-04-18 16:45:42 följande:
    Har kommit från BM just.  
     v 35+2
    vikt: +3,7 kg sen inskrivning (hur har jag lyckats med det?! )
    blodtryck: 114/72
    SF: 32
    hjärtslag: 135

All and all bra. Ingen jättebebis i magen, sonen vägde 3375 när han kom så det blir något liknande den här gången trodde BM. Nästa besök om två veckor.
    Bebis måste ju ha ätit upp dig lite eftersom bebis, livmoder, fostervatten och moderkaka väger betydligt mer än 3,7 kg. Du kan alltså se fram emot beach 2011 utan problem då du borde va smalare än innan graviditeten till och med haha!
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-18 16:52:10 följande:
    Bebis måste ju ha ätit upp dig lite eftersom bebis, livmoder, fostervatten och moderkaka väger betydligt mer än 3,7 kg. Du kan alltså se fram emot beach 2011 utan problem då du borde va smalare än innan graviditeten till och med haha!
    haha ja BM undrade om jag inte märkt att jag blivit mindre någon annastans... men jag tycker inte det... :P själva graviditeten är ju ca 10-12kg så jag ligger en hel del på "plus". Förra gången hade jag gått upp 8 kg vid det här laget. Men jag är väl väldigt generös mot bebben iaf. fast om det blir Beach 2011 är jag fortfarande osäker på... :P tror det blir att införskaffa en tankini i år... :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • tovediana
    skalbagge skrev 2011-04-18 16:20:08 följande:
    Haha, lillmagen?
    Han är visserligen lite under medelmåtta bebisen men magen är ju stoooorGlad.
    ja iofs, man bär ju så himla olika :)
    det är så lätt att jämföra sig själv med andra, och jag känner mig som ett berg jämfört med alla andra :/
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011