• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

mammaE2011
    fina bilder!

• FruMadde4barnTätt

christin89

fin bild!

• EvaChristina

Christin89 och miineella; Ja det verkar vara flera som inte är särskilt trevliga där på usö. Hon vi hade på kub rörde inte en min och pratade helt entonigt och uttråkat. Jag hoppas vi får en gladare imorgon då vi ska på rul vi också.

• Lello83
    FruganH skrev 2010-12-12 17:26:50 följande:
    Alltså, jag kan ju säga att jag inte trodde att jag hade moderkakan i framvägg för jag har redan känt bebisen rumla runt därinne. Har inte känt några regelrätta sparkar än, men att den rör sig känner jag. Vid RUL sa BM att jag har moderkakan i framvägg iallafall, så det är väl olika från person till person. Men som jag förstått det så kan känslan av sparkarna komma senare om moderkakan ligger i framvägg. Får väl bara vänta och se antar jag Glad
    Samma här jag var helt säker på att jag inte hade moderkakan i framväg just eftersom jag känt tydliga sparkar men jag hade min 50/50 både i framvägg och i bakvägg.. men mest i framvägg.. och visst kommer man känna sparkar när bebisen blir lite större och starkare det är bara det att när man har den i framvägg så kan det ta längre tid innan man känner.. bebisen är ju så liten nu.. väger ju bara några hundra gram.. man kan inte ha för höga krav på dom små.. :P det kommer.. :)
    Btw vi ska få en pojke fick vi reda på på RUL!! :D
  • mammaE2011
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-13 11:46:50 följande:

mammaE2011
    fina bilder!

Tack! :)
  • isolande

v.18, taget idag

v.12, så det har hänt lite sen dess iaf :) RUL den 30.e dec!

Hoppas ni mår bra allihop!
  • Lantbon

Var på RUL den 30 nov och fick se en sprattlande liten krabat. Har känt lite sen tidigare i graviditeten, men det är först nu i v20 som jag känner tydliga buffar (inte sparkar direkt). Fick på RUL bekräftat att moderkakan ligger i framvägg precis som förra gången. Då kände min man utifrån magen i v 24. Längtar tills den dagen kommer nu också

• FruMadde4barnTätt

liminka
    fina magbilder!

lantbon
    grattis och roligt till att allt var bra med eran sprattlande lilla  krabat!
    jag längtar också tills jag känner mera sparkar.

• miinellaa
    EvaChristina skrev 2010-12-13 13:03:44 följande:
    Christin89 och miineella; Ja det verkar vara flera som inte är särskilt trevliga där på usö. Hon vi hade på kub rörde inte en min och pratade helt entonigt och uttråkat. Jag hoppas vi får en gladare imorgon då vi ska på rul vi också.
    aaa  fattar ej  vrf  det  jobbar där om dem ska vara griniga, det är juh inte vårat fel att deras dag har varit tråkig eller jobbig, tycker att man ska alltid vara social o glad ,när man arbetar bland mycket  folk..  även om man inte är det så kán man ju sämga på det där  leendet bara för att få en bättre stämmning :) men men alla människor är inte likadana.
  • Friida11

Var på RUL idag och fick se vårat hjärta <3 Fick en super bra barnmorska som förklarade allt och gick igenom hela bebben från topp till tå :D SÅ HÄRLIGT! Skruttisen var inte så pigg idag så det var inte så mycket sprattel men det var så MYS att bara ligga där och titta på vårat hjärta.. LÄNGTAR SÅ! Fick BF 18 Maj istället för 19 så det var ganska korrekt ändå :) En frisk och fin bebis ligger i min mage enligt barnmorskan vilket kändes underbart att höra!
    Här kommer en bild när bebis vinkar till oss :)

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011