• Anonym

Herrparfym som gör dig kåt??

Den här frågan kanske kommer gå till historien som tidernas knäppaste, men skitsamma. Glad

Finns det någon eller några herrparfymer som gör dig (kvinnor helst... Tungan ute ) kåt? Alltså utav bara doften.

Jag vet vilken inverkan dofter kan ha på människor, så nog borde det finnas herrparfymer som kan göra en kvinna kåt.

??

• Svar på tråden Herrparfym som gör dig kåt??
  • Anonym (tjej)

Armani code snurrar till det för mig;)

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-03 21:02:06 följande:
    Axe Africa tror jag det var som gjorde mig tvärkåt, men det är så länge sen jag kände den doften nu att jag inte vet om det funkar längre
    Åh hjälp- me too!
  • redneck girl

de ska lukta rent..räcker långt. lite parfym är dock ok.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-11-04 11:01:35 följande:
    Åh hjälp- me too!
    Finns den ens fortfarande? Känns som om det var i ett annat liv
  • Ixchel

Aqua di Gio av Armani är underbar, men har inte känt den via min älskade. Bara sniffat på flaska. Måste nog köpa den till honom. Skulle ha gjort det förra veckan då det var rabatt på Kicks. Missade.
    Fast blir det motsatta då han har för mycket doft eller har börjat röka, igen. urrk.

• UlletGullet

Farenheit, då ligger jag ned och sprattlar med benen! Tungan ute

• I Blackrose I

calvin klein euphoria men. Har förbjudit alla män på jobbet att köpa den. Den får mig ur balans nåt enormt.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Ernst Hugo

Intressant tråd och väldigt svåt att analysera.

Komplexa dofter som ex Fahrenheit (innehåller 200 dofter) verkar både älskas o hatas i attraktionssyfte. Lite förvånande att många relativ enkla ganska söta döfter går hem, typ Axe. Nu har jag inte läst hela tråden men ser inte att enkla citrus-dofter (lite som ren tvådoft) typ Lacoste och Calvin Klein uppfattas som sexiga. 

Själv föredrar jag enkel Nivea till vardags, men skall det vara lite extra tar jag gärna Chanels första (1955) herrdoft som helt enkelt heter Pour Homme. Den har faktiskt Kardemumma i mellan-noten vilket låter konstigt men tillsammans med botten-noten som bl.a. har Ceder och top-noten med Citron så är det en klassisk doft.
     För partyt funkar även lite nyare(1981) Chanel Antaeus som i mellan-noten har Patchouli och Sandelträ.

• Anonym (Purple)

Jag föredrar subtila dofter, man vill ju känna karlns "egen" doft. DET kan vara tändande (beror på karln, men tänder man inte på honom på "riktigt", så what's the point?).

Svar på tråden Herrparfym som gör dig kåt??