• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • Saufi

Tack Jennie1987! Kul att höra av dig, hur går det för dig?

FamJ: Tack igen, Oj, ja 225 IE måste vara rätt ovanligt, då är man väl nästan uppe i dom doserna dom ger vid IVF? Skönt att det händer nåt då iaf, hoppas på att det går snabbt för dig nästa sväng!

God fortsättniing på er, 2011 måste få bli vårat år!

• misslinn

Hej tjejer! Länge sen nån uppdaterade. Jag var så knäckt i slutet på 2010 för det blev ingen behandling i december, trodde jag skulle kunna köra igång nåt men vid VUL efter november-mensen så fanns en ÄB kvar och då kan inget startas igång pga risk för överstimulering. Fick då vänta till 11 januari för nytt besök. Vid det VUL jag gjorde då syntes att slemhinnan var tjock, dessutom såg läkaren en gulkropp i en äggledare. Antagligen hade jag haft ÄL helt på egen hand. Det var ju goda nyheter ändå!

Nu inväntar jag BIM med förhoppning och fasa... Drömmer

Hur går det för er andra! Kramar till er och hoppas 2011 har börjat bra!

• Jennie1987
    misslinn skrev 2011-01-18 10:44:40 följande:
    Hej tjejer! Länge sen nån uppdaterade. Jag var så knäckt i slutet på 2010 för det blev ingen behandling i december, trodde jag skulle kunna köra igång nåt men vid VUL efter november-mensen så fanns en ÄB kvar och då kan inget startas igång pga risk för överstimulering. Fick då vänta till 11 januari för nytt besök. Vid det VUL jag gjorde då syntes att slemhinnan var tjock, dessutom såg läkaren en gulkropp i en äggledare. Antagligen hade jag haft ÄL helt på egen hand. Det var ju goda nyheter ändå!

Nu inväntar jag BIM med förhoppning och fasa... Drömmer

Hur går det för er andra! Kramar till er och hoppas 2011 har börjat bra!
    Åh! Lycka till!! :)
    Hoppas att allt har gått bra!
  • Jennie1987

Hej på er tjejer!

Verkar som tråden ligger nere? :/
    Jag har inte varit inne på länge. Har pausat med allt som har med behanlingar att göra över jul och nyår.
    Kom igång med Puregon 50 ie 9/2 och höll på till 13/2. Sen var jag på VUL 14/2 och min slemhinna var då 7 mm (vilket var bra!) men inga ägg hade börjat mogna. Så då höjdes dosen till 75 ie så var jag på nytt VUL igår (17/2) och fortfarande inga ägg på gång. Slemhinnan hade blivit 8 mm.
    Så har jag tagit 75 ie igår och ska ta det ikväll igen. Lördag och söndag ska jag ta 100 ie och nytt VUL på måndag.

Verkar lite trögstartat...

• bubbel

Hej!
    Hittade denna tråd då jag letade efter fler som går igenom vad jag snart ska göra.
    Jag har läst igenom hela tråden och jag känner mig som hemma Skrattande 
    Får jag va med? 

Jag har knaprat Pergotime förgäves då det inte funkade alls på mig.
    Just nu äter jag Provera för att få en mens, och på 3e mensdagen ska jag ta min första Puregonspruta.
    Ska ta 50ie /dag.

Har läst i tråden att ni ska ta en annan spruta för att få ägget att lossna. Är detta nåt man gör när man använder Puregon? Min läkare sa inget om det...
    Jag ska dit på VUL efter 1 v. Det är det enda jag vet, hon sa inget om hur det ser ut därefter, och ärligt talat tänkte jag inte längre jag heller.
    Va bara så lycklig över att få en fortsättning och att slippa Pergotime. 

• FamJ
    bubbel skrev 2011-03-03 20:00:25 följande:
    Hej!
    Hittade denna tråd då jag letade efter fler som går igenom vad jag snart ska göra.
    Jag har läst igenom hela tråden och jag känner mig som hemma Skrattande 
    Får jag va med? 

Jag har knaprat Pergotime förgäves då det inte funkade alls på mig.
    Just nu äter jag Provera för att få en mens, och på 3e mensdagen ska jag ta min första Puregonspruta.
    Ska ta 50ie /dag.

Har läst i tråden att ni ska ta en annan spruta för att få ägget att lossna. Är detta nåt man gör när man använder Puregon? Min läkare sa inget om det...
    Jag ska dit på VUL efter 1 v. Det är det enda jag vet, hon sa inget om hur det ser ut därefter, och ärligt talat tänkte jag inte längre jag heller.
    Va bara så lycklig över att få en fortsättning och att slippa Pergotime. 
    Ja det är en Ägglosningspruta som man får.. De borde du nog oxå få när dom ser att ett ägg är moget =)

Lycka till
  • bubbel
    FamJ skrev 2011-03-03 20:37:29 följande:
    Ja det är en Ägglosningspruta som man får.. De borde du nog oxå få när dom ser att ett ägg är moget =)

Lycka till
    Okej. Hon sa aldrig nåt om det men det borde ju va detsamma. 
    Fick ganska mycket info på kort stund så hon kanske väntar med det tills nästa gång =)

Tack så mycket =) 

Har puregon funkat bra tycker du? 
  • FamJ
    bubbel skrev 2011-03-03 20:43:25 följande:
    Okej. Hon sa aldrig nåt om det men det borde ju va detsamma. 
    Fick ganska mycket info på kort stund så hon kanske väntar med det tills nästa gång =)

Tack så mycket =) 

Har puregon funkat bra tycker du? 
    Tror nog du borde få det..

Jag tog inte puregon utan menopur men de funkar på samma sätt.

Är efter andra försöket gravid i V 7 Skrattande

Men vet många som lyckats med Puregon
  • bubbel
    FamJ skrev 2011-03-03 20:50:29 följande:
    Tror nog du borde få det..

Jag tog inte puregon utan menopur men de funkar på samma sätt.

Är efter andra försöket gravid i V 7 Skrattande

Men vet många som lyckats med Puregon
    Jo, det hade ju känts bättre om hon berättade det än att läsa sig till det men...

Grattis!! Va gott att höra att det funkar! 
    Jag längtar så tills jag får börja med dom. Om ca 10 dagar =) 
  • FamJ

Ring och kolla imorgon så slipper du fundera :)

Lycka till!! Kommer nog gå bra hoppas jag..

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!