• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • misslinn

Nej han sa faktiskt inget om barnfabrik idag... men man läser ju överallt att det är samma dag som sprutan + dagen efter som gäller. Så... hm. Får nog haffa mannen när han har släppt greppet om cirkelsåg & hammare (håller faktiskt på att göra iordning en liten barnkammare, kan det bli mer klyschigt?) Flört.

• Saufi

misslinn: Jo nu är även jag igång med sprutorna, gick väldigt bra tycker jag, kändes inte mycket alls! så roligt att få ta pregnyl nu, spännande! Hoppas det går bra nu!! Jasså får man inte bryta kylkjedan alls på dessa sprutor, jag hade den då i skåpet på jobbet några timmar innan jag tog med mig den hem...skriv gärna om du skulle få reda på om det skulle göra nåt...

• FamJ

misslinn.. Jag skulle sexa samma kväll o andra o tredje dagen... =)
    Låter mysigt, varför inte liksom....

• Jennie1987

Har tagit fjärde sprutan idag. Imorgon, dag 7, ska jag på VUL, spännande!
    Räknar såklart inte med något, men ska bli kul att se äggblåsorna ialla fall! :)

Oj, värst vad det kan skilja sig i hur många dagar man måste ta sprutan. Får se hur lång tid det kommer ta för mig...

• misslinn

FamJ - jag följde ditt råd. Better safe than sorry! Glad

Jennie1987, lycka till på ditt VUL imorgon. VIsst är det spännande att se hur ÄB växer fram!

Gonatt. Vi hörs.

• FamJ

Haha det e bra Misslinn..

Lycka till idag Jennis1978 :)

• Jennie1987

Idag har jag varit på VUL då.
    Efter fyra sprutdagar så hade jag ett ägg som var 10 mm.
    Min läkare tyckte att det var bra, på så kort tid :)
    Slemhinnan var 5 mm, den ska tydligen vara minst 7 mm för att ägget ska kunna fästa där efter en äl.
    Har tagit den femte sprutan nyss, och ska ta en till imorgon.
    På torsdag är det dags för VUL igen.
    Han trodde inte att jag skulle behöva ta en dos till sen... Tydligen för att det redan växt så bra. Men man ska väl inte ropa hej riktigt än...?
    De andra äggblåsorna var ca 5-7 mm.

Tack för era lyckönskningar! :)

• FamJ

Jennie1978: Det lät ju super bra =)

Sj känns det som jag har mensvärk till o från och vågar knappt gå på toa :S

• Jennie1987
    FamJ skrev 2010-11-16 19:38:10 följande:
    Jennie1978: Det lät ju super bra =)

Sj känns det som jag har mensvärk till o från och vågar knappt gå på toa :S
    Ja, jag hoppas att det blir bra. Längtar redan till nästa VUL på torsdag!! Och jag hoppas att ägget fortsätter växa till sig. Men jag kanske inte ska hoppas på för mycket på första kuren?

Vad jobbigt att känna så... :/ Och ännu värre och gå runt och vara rädd att mensen kommer när som helst.
    Men man kanske kan känna så under behandlingen? Jag känner ingenting, bara små, små stick i äggstockarna till och från.
  • FamJ
    Jennie1987 skrev 2010-11-16 20:56:34 följande:
    Ja, jag hoppas att det blir bra. Längtar redan till nästa VUL på torsdag!! Och jag hoppas att ägget fortsätter växa till sig. Men jag kanske inte ska hoppas på för mycket på första kuren?

Vad jobbigt att känna så... :/ Och ännu värre och gå runt och vara rädd att mensen kommer när som helst.
    Men man kanske kan känna så under behandlingen? Jag känner ingenting, bara små, små stick i äggstockarna till och från.
    Det kan ju stanna till, det gjorde det sist nu för mig, men vi ökade dosen och så växte dent till sig jätte fint =) Men jag håller tummarna att de går bra.

Man kan nästa känna hur äggen växer, det hugger o sticker i sidorna =) så det e nog ett bra tecken..

Ja det e jobbigt, nästan så jag håller mig för o gå, men nu har mensvärken avtagit och det sticker liksom på högersida, och förut högg de till. *håller tummarna än*
Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!