• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • FamJ

Hej,.

Misslinn hoppas det går bra idag och att det hänt något =)

Alltså de säger att Meopur e bättre men de vet jag inte, för det tog Väldigt lång tid och få ägg alltså, puregon kändes bättre.
    Men va ialla fall på sahlgrenska igår och jag hade ägg, troligen :S Den läkaren va inget bra alls :( Men skall ta ÄL-sprutan ikväll så får vi väll se!

• misslinn

Hej alla! Lite uppdateirng från mig. VUL idag, fanns några ägg, det största 10 mm, så det är bara att fortsätta med sprutor på 50 IE. Varför känner jag mig så besviken? Segt. Nästa besök på torsdag. Det är ju nästan en vecka dit!  Hur lång tid brukar det ta att stimulera fram ett ägg egentligen? Hoppas att det nåt har växt färdigt i nästa vecka iaf.

Spännande med ÄL-spruta FamJ! Håll oss uppdaterade!

• FamJ

Men du hur många dagar har du sprutat? 10mm e kanon på en vecka =)
    Du skall allt se att de växt till nästa gng..

Jag sprutade nu i 39 dagar det va seeeeeeeegt..

• misslinn

Hej igen... Okej Skäms... ska lugna ner mig. Exakt, det är bara 6 dgr jag sprutat 50 IE så kanske inget att bli frustrerad över... 39 dagar låter helt outhärdligt segt. Hoppas nu på att det tuffar på till på torsdag, så kanske man kan få ta Pregnyl efter det . Skrattande Det ser jag fram emot!

Trevlig helg till dig FamJ!

• Saufi

Fam J: 39 dagar!!!?  Det lät galet seeegt, man får nog ställa in sig på att det kan ta ett tag alltså.

Jag tänkte på det där med äggen, är det så att vissa stannar upp i växten trots att man tar puregon, eller är det alltid det ägg som var störst från början som oxå "blir klart" först? Jag hade nämligen ett på 10 mm redan innan sprutstart så det kanske då kan vara ett gott tecken?  Kämpa på tjejer, vi ska banne mig bli med bebis snart!!!

• FamJ

Haha ja 39 dagar va seeegt men de gick rätt fort ändå =) Sista dosen va på 202IE och där reagerde mina ägg =) Men nu är ÄL-sprutan tagen, så vi får väll se..

Håller tummarna för dig Misslinn att de skall gå bra på torsdag, tycker 10 på en vecka lät jätte bra =)

Sufi: Det på 10 kankse får sig en puff och växer ännu mer. Jag vet faktiskt inte hur de är med det..

• Jennie1987
    Saufi skrev 2010-11-04 22:11:43 följande:
    Veckan går såååå långsamt när man väntar på något...jag har 6 tablettdagar kvar...sen puregon! Konstigt det där att man längtar efter sin mens, inte direkt vad "medel -kvinnan" gör=) Upptäckte just att du ju skriver den blogg som jag läst ett bra tag, inspirerande!
    Så är det ju absolut! En "vanlig" kvinna skulle antagligen aldrig se fram emot sin mens som vi gör! Haha!
    Vilken resa vi får vara med om egentligen (man får göra vad man kan för att vända allt åt ett positivt håll).
    Jaha, kul att du läser bloggen, och ännu roligare att du ser den som inspirerande! :)
  • misslinn

Hej på er! Tycker inte att jag känner av så värst mycket aktivitet senaste dagarna, så nu anar jag att det inte kommer ha växt till sig så mycket tills nästa VUL på torsdag... Rynkar på näsan Kanske blir att öka dosen och fortsätta i oändligheten. Men man måste ju fortsätta att hoppas på det bästa.

Positive thinking... Drömmer 

Har just träffat en liten bebis här på jobbet, en kollega som kom förbi... Självklart blev det pikar från andra om att "åh, blir du inte sugen nu när du ser en sån där liten". Suck! Om de bara visste hur sugen jag är! Så sugen att jag kan tänka mig att ta sprutor på mig själv en gång per dag och flyga upp och ner i gynstolen.

• misslinn

Hur går det för alla!? Vi går alla och väntar på nånting, är det inte mensen så är det äggtillväxt eller BIM... Ibland känns det som att man gör bäst i att inte klistra sig fast vid FL... men svårare sagt än gjort och man blir nyfiken på att höra hur det går för er andra!

VUL nu på morgonen för min del, största ägget var 12 mm. Så det hade växt 2 mm på 6 dgr... hm... inget världsrekord direkt. Ska tillbaka på måndag, då trodde läkaren att det var dags att gå vidare till Pregnyl. Åh, som jag hoppas!

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!