• Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • Stealth
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-14 18:41:03 följande:
    måste de vara kriminellt då?
    Anonym skrev 2010-11-14 18:38:00 följande:
    I tidningen står det att plantorna förvarades i vardagsrummet, stämmer det? Är din sambo äldre än sin svåger?
    haha skrattretande!! nej, då hade jag juh vetat om det och absolut inte bott här så nej.
    Så, du bor inte i Märsta?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Stealth skrev 2010-11-14 18:41:41 följande:
    Förlåt att jag lägger mig i men hallå, de stod i vardagsrummet plantorna. Ett par timmar efter att ni hämtades av polisen sätter du dig på familjeliv och gråter ut, ser du inte problemet?
    135 plantor, hallå, ja det är mycket!
    nej det fanns inga plantor i v-rummet!!! Tror du på fullaste allvar att jag skulle flyttat hit om jag vetat om dom å dom stått i v-rummeyt?!?!?! hur korkad tror du att jag är?!?!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Stealth skrev 2010-11-14 18:43:31 följande:
    Så, du bor inte i Märsta?
    nej
  • Anonym

Nu läser jag ditt senaste inlägg och ser att socialtjänsten är oroliga inte bara pga barnets uppväxtmiljö(i en lägenhet där man producerar knark) utan även hur ni kan möta hennes behov. Det du skriver om ditt barns kontaktsökande får en också att undra över en annan sak som framkommit i tråden. Du hade lämnat ditt barn till din syster för att du skulle arbeta i 2 dygn? Hur länge och hur ofta har du lämnat bort ditt barn? Vad arbetar du med som kräver att du är hemifrån ett par dygn i sträck?

• Stealth
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-14 18:43:57 följande:
    nej det fanns inga plantor i v-rummet!!! Tror du på fullaste allvar att jag skulle flyttat hit om jag vetat om dom å dom stått i v-rummeyt?!?!?! hur korkad tror du att jag är?!?!
    Vad jag tror det står nog ganska klart men allt du skriver här stämmer exakt in på detta:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4157131
    Det finns INGET exakt likadant fall. Du har ju försagt dig.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Fleur

Men usch....
    Har bara läst ts och av tilläggs komentarena att döma så har fl ligan redan hackat?! Skäms på er! Detta är inte första gängen någon oskyldig som hyrt i andrahand räkat illa ut pga vad som funnits i bostad/källare/vind etc men det är för jävligt att ett barn ska behöva drabbas!!

Om ni sedan tidigare inte har något på er så lär det hela lösa sig till det bättre!
    Jobbar själv med missbruks problematik och tro mig detta har hänt förr så ni är inte ensamma ens om det just nu känns så

°?°?°? ღ♥ Jonathan 951012 ♥ღ♥ Isabelle 080103 ♥ღ?°?°?°
  • Anna undrar
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-14 18:36:24 följande:
    vad e de jag ljuger om?!?! berätta gärna för mig då du tydligen vet någon annan sanning!!
    ModestyB skrev 2010-11-14 18:24:10 följande:
    TS:Du skrev ju själv att din sambo har ett förflutet som gör att han blev nervös när polisen kom. Då kan du ju sen inte bli upprörd för att trådskrivare sen skriver om att du ju visste att han har ett kriminellt förflutet. Har du svårt att hålla ihop det själv?
    Jo det ska jag berätta: Du skriver i inlägg 64 att "de va enbart förvaltningsrätten som fastställde beslutet efter att ha hört va vi alla har sagt!! ". I inlägg 68 tror jag det var, i alla fall kl 18:01:57 skriver du att  nej ingen har hör mig vad gäller något,

Det är direkta citat av vad du själv skrivit. Då ljuger du när du säger att ingen hört er.

I inlägg 81 skriver du: soc verkar tro att vi hindrar henne i hennes utveckling å så å därför har hon lvu som jag förstått det!!  Då vet du ju också varför de lagt ett LVU på henne, fast du flera gånger skrivit att du inte vet. I början av tråden skriver du oxå att hon fått LVU för att ni suttit anhållna, och det skrev jag redan i mitt första inlägg att det var skitsnack, soc kvarhåller inte barn för att föräldrar misstänks för nåt såvida brottet de misstänks för inte är mot barnet eller är så allvarligt tex misshandel, kraftiga drogproblem el liknande. De tar inte barn för att mamman misstänks för odling.

Och det stämde ju också, de har tagit barnet för att hon far illa och inte utvecklas som hon ska.

Fattar inte varför du sitter här och hittar på sagor?
  • Anna undrar
    Fleur skrev 2010-11-14 18:49:26 följande:
    Men usch....
    Har bara läst ts och av tilläggs komentarena att döma så har fl ligan redan hackat?! Skäms på er! Detta är inte första gängen någon oskyldig som hyrt i andrahand räkat illa ut pga vad som funnits i bostad/källare/vind etc men det är för jävligt att ett barn ska behöva drabbas!!

Om ni sedan tidigare inte har något på er så lär det hela lösa sig till det bättre!
    Jobbar själv med missbruks problematik och tro mig detta har hänt förr så ni är inte ensamma ens om det just nu känns så
    Läs inläggen innan du kommer in och dömer.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym skrev 2010-11-14 18:45:58 följande:
    Nu läser jag ditt senaste inlägg och ser att socialtjänsten är oroliga inte bara pga barnets uppväxtmiljö(i en lägenhet där man producerar knark) utan även hur ni kan möta hennes behov. Det du skriver om ditt barns kontaktsökande får en också att undra över en annan sak som framkommit i tråden. Du hade lämnat ditt barn till din syster för att du skulle arbeta i 2 dygn? Hur länge och hur ofta har du lämnat bort ditt barn? Vad arbetar du med som kräver att du är hemifrån ett par dygn i sträck?
    förstår att du förstog det så, nej så e inte fallet! jag skulle jobba och sambon behövde åka med sin bror! hans syster ville låna min dotter vilket hon kan få göra någon gång ibland inte ofta, eftesom hon ville låna och hon inte går på dagis då hon inte fått en dagisplats sen vi flyttade hit. hon skulle få ha henne i 2 dagar dagen jag jobbade och då sambon åkte med sin bror sen skulle jag hämta henne på eftermiddagen. alltså vi lämnade henne hon skulle sova där och vara där dagen efter och sen skulle jag hämta henne när jag va klar för dagen.

måste bara fråga men är det fel att lämna bort sitt barn?! e de ingen annan som gör det någon gång ibland? de e juh inte direkt så att vi gör det hela tiden eller lämnar bort henne i flera dagar i sträck. hmm trodde alla gjorde det nån gång
  • Futurum
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-11-14 18:30:28 följande:
    Men TS säger väl att pappan är högst medveten om det som hänt och har sagt en massa saker till soc? Och har inlett en vårdnadstvist? Så tolkar jag hennes text i alla fall
    Ja det må så vara! Antingen har Ts själv ringt honom eller så har han fått reda på det själv och tagit kontakt med Soc för Soc har inte skyldighet att meddela den som inte är vårdnadshavare!
    Finns dom Soc sekreterare som gör det ändå, den andra föräldern kan ju vara hur bra som helst även om han/hon inte har vårdnaden men dom har ingen skyldighet att göra det!
    Det är väl bra att han vet!
Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(