• Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • Futurum

Ett akut omhändertagande har ni säkert fått på papper vad anledningen är! Om inget annat så 100% muntligt då du måste ha varit närvarande på LVU förhandlingen, den har ju fastställts sv Rätten sa du! Och då vet du varför!
    Att pappans historia skulle vara anledningen till ett LVU ÄR HELT OMÖJLIGT!!!!!!
    DET GÅR INTE TILL SÅ NÄR MAN SÄTTER IN LVU!
    Att du mår dåligt det förtår jag och det är väl inte konstigt med tanke på vad du/ni sett till har hänt!
    Att du kommer få rätsida på det här är jag helt övertygad om!
    Om den sen kommer att passa dig eller inte det vet jag inte men man får innerligt hoppas på att DIN DOTTER FÅR EN RÄTSIDA PÅ ALLT DET HÄR och att hon hamnat i trygga händer!
    Du är än så länge misstänkt säger du och så länge du är det SKA DIN DOTTER INTE VARA VARKEN MED DIG ELLER SAMBON!

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (google) skrev 2010-11-14 17:38:17 följande:
    Alltså, jag vill inte på något sätt trycka ner dig. Du kanske är helt oskyldig i detta, men jag har väldigt svårt och tro att din sambo är det.
    Har polisen väl fått nys om en eventuell cannabisodling hemma hos någon, så kan man anta att det är bra många fler som känner till det också. Polisen är ju ofta den som får veta saker sist.
    Och gav din sambo nu ett så nervöst intryck ( ja, man blir nervös när polisen plingar på, men detta verkar ju ha varit extremt ) så skulle i alla fall jag börja fundera på varför.
    bara för att man är nervös behöver det inte innebära att han va inblandad! jag vet att han har mycket bakom sig som kan göra honom nervös för poliser och de e inte narkotika som gör det! när polisen ringde på så va det inte uniformerade poliser så han kunde knappast veta att de va en polis, dom kommer in i v-rummet och jag fattade ingenting förrns han sa att han va narkotika polis men fattade fortfarande inte vad dom gjorde här!

jag är iaf oskyldig och jag hoppas att polisen avskriver mig från fallet snart! samt att jag så fort som möjligt får hem min dotter!!
  • ModestyB

Efter 2-3 veckor har plantorna blivit stora. 136 plantor avger en fruktansvärd stank. Det är helt omöjligt att dölja den doften oavsett försegling, fläktar osv, om man inte odlar i en typ indistriell fastighet med lufttäta fönster och dörrar. Vem som helst hade klagat på doften, även om man inte vet VAD som luktar, för det luktar verkligen inte gott. TS. Det här håller inte. Vet inte vem du försöker lura, kanske dig själv, men du måste ha misstänkt att något pågick, annars är du godtrogen intill livsfara.

• Anonym (Förtvivlad)
    Futurum skrev 2010-11-14 17:42:06 följande:
    Ett akut omhändertagande har ni säkert fått på papper vad anledningen är! Om inget annat så 100% muntligt då du måste ha varit närvarande på LVU förhandlingen, den har ju fastställts sv Rätten sa du! Och då vet du varför!
    Att pappans historia skulle vara anledningen till ett LVU ÄR HELT OMÖJLIGT!!!!!!
    DET GÅR INTE TILL SÅ NÄR MAN SÄTTER IN LVU!
    Att du mår dåligt det förtår jag och det är väl inte konstigt med tanke på vad du/ni sett till har hänt!
    Att du kommer få rätsida på det här är jag helt övertygad om!
    Om den sen kommer att passa dig eller inte det vet jag inte men man får innerligt hoppas på att DIN DOTTER FÅR EN RÄTSIDA PÅ ALLT DET HÄR och att hon hamnat i trygga händer!
    Du är än så länge misstänkt säger du och så länge du är det SKA DIN DOTTER INTE VARA VARKEN MED DIG ELLER SAMBON!

du vet juh inte ens vad de e som står i mina papper!! jag va inte på någon rättegång ang detta!! de va enbart förvaltningsrätten som fastställde beslutet efter att ha hört va vi alla har sagt!! hade min dotters pappa velat att hon kom hem hade hon förmoldigen fått göra det men han bryr sig inte om henne bara att se till så jag mår dåligt!! ingen av er känner denna kille men det gör jag och andra och alla säger precis samma sak som jag!!!
  • Anna undrar

Men om de har hört dig med anledning av LVU så måste du ju veta varför de hört dig? Vad de frågade om.
    Hoppas allt löser sig för er iallafall.

• Anonym
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-14 17:47:51 följande:
    bara för att man är nervös behöver det inte innebära att han va inblandad! jag vet att han har mycket bakom sig som kan göra honom nervös för poliser
    Mannen du har valt att bo med och uppfostra din dotter har ett kriminellt förflutet, med honom väljer du att bo i en lägenhet där man odlar cannabis.
    Låter väl inte som att hittls har kunnat fatta bra beslut med din dotters bästa i åtanke.
  • Lajkie
    Anonym skrev 2010-11-05 20:06:26 följande:
    Men Soc har ju agerat helt rätt med tanke på vad som hänt!
    Fanns det droger i en lägenhet ni bor i och ni bli häktade ett dygn så är det väl inte konstigt att erat barn blir omhändertaget!
    Dom vet INTE att ni är oskyldiga!
    Hur ska dom veta!
    Dom gjorde det dom va tvugna till med tanle påomständigheterna.
    Är ni avskriva helt från det ni va misstänkta för?
    Det bör ni ta reda på för bara för att ni släpps ur häktet så innebär det inte att man inte är misstänkt längre!
    Jag säger inte att ni  är skyldiga men det är viktigt för den framtida utredningen på Soc!
    Har det blivit "en miss" och att ni inte har något alls att göra med händelsen så kommer utredningen att visa det!
    Ni måste ha tålamod och ge dom den tid dom behöver.
    cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • Anonym (Förtvivlad)
    ModestyB skrev 2010-11-14 17:49:35 följande:
    Efter 2-3 veckor har plantorna blivit stora. 136 plantor avger en fruktansvärd stank. Det är helt omöjligt att dölja den doften oavsett försegling, fläktar osv, om man inte odlar i en typ indistriell fastighet med lufttäta fönster och dörrar. Vem som helst hade klagat på doften, även om man inte vet VAD som luktar, för det luktar verkligen inte gott. TS. Det här håller inte. Vet inte vem du försöker lura, kanske dig själv, men du måste ha misstänkt att något pågick, annars är du godtrogen intill livsfara.
    då kanske de inte hållit på så länge, jag vet inte!! det luktade iaf inte men vem vet, vi lever här varje dag så vi kanske blev vana av lukten?! ärligt talat jag vet inte men de jag vet är att jag inte kände någon lukt!! dörrarna va stängda men toadörren öppen, toan stinker så vem vet de kan juh ha övertagit tillsammasn med alla doftljus och annat här hemma!! lpter som vi skulle bo i en svinstia tillsammans med massa lukta gott men nej så e de inte!! doftljus för att få bort stanken från toan annars rent!!
    Anna undrar skrev 2010-11-14 17:55:11 följande:
    Men om de har hört dig med anledning av LVU så måste du ju veta varför de hört dig? Vad de frågade om.
    Hoppas allt löser sig för er iallafall.
    nej ingen har hör mig vad gäller något, ok polisförhören men vad ska jag säga? jag är oskyldig och ar inte vetat något, soc, berättat om min bakgrund inget annat och advokaten har jag sagt samma till jag tycker inte hon ska ha lvu men det gör hennes pappa för då får hon inte komma hem å han vill inte att hon ska hem hit igen för han gör allt för att göra mig illa nu!!
  • Anonym

Hur många doftljus hade ni? Kan förstå om polisen blir lite misstänksam över 136 cananbisplantor och lika många doftljus...
    Stinker avloppen ringer man väl hyresförvaltaren eller en rörmokare? Inte så ansvarsfullt att istället gå och köpa doftljus.

• ModestyB

Som sagt. Det GÅR INTE att dölja lukten av 136 plantor om man vistas i samma lägenhet. Det tar bara några dagar för plantorna att komma upp ur jorden, de är oerhört snabbväxande.

Blir ni dömda så blir ni dömda för växtdelarnas (ovan jord) sammanlagda vikt, det blir mycket av 136 plantor, så jag hoppas verkligen att ni straightar ut denna historia till sannolikhet innan rättegången.

Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(