• Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • Anonym

Låter jättejobbigt men jag tycker du tänker klokt som vill samarbeta med socialen för att visa att ni är stabila människor som bara haft oturen att råka ut för folk som hålller på med olagligheter.

Var bara öppen och vänlig mot socialen och håll ut, så ska det nog ordna sig. 

• Anonym
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-05 17:53:39 följande:
    Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!
    Ni måsste skaffa er en bra advokat genast!
  • Anonym (Förtvivlad)

vi har en jättebra advokat som vi ska träffa på tisdag, vi hoppas att han hjälper oss så vi får hem vår dotter mycket fortare :) vet att han kommer gära allt för att hjälpa oss iaf :)

tack för att ni inte dömmer mig! så många som dömmer folk här på fb :(

• Anonym

Hur kom ni i kontakt med den som står för lägehenten?
    Är det någon ni känner?

• Anonym (Förtvivlad)

ja han är en ytlig bekant

• Anonym

Men Soc har ju agerat helt rätt med tanke på vad som hänt!
    Fanns det droger i en lägenhet ni bor i och ni bli häktade ett dygn så är det väl inte konstigt att erat barn blir omhändertaget!
    Dom vet INTE att ni är oskyldiga!
    Hur ska dom veta!
    Dom gjorde det dom va tvugna till med tanle påomständigheterna.
    Är ni avskriva helt från det ni va misstänkta för?
    Det bör ni ta reda på för bara för att ni släpps ur häktet så innebär det inte att man inte är misstänkt längre!
    Jag säger inte att ni  är skyldiga men det är viktigt för den framtida utredningen på Soc!
    Har det blivit "en miss" och att ni inte har något alls att göra med händelsen så kommer utredningen att visa det!
    Ni måste ha tålamod och ge dom den tid dom behöver.

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2010-11-05 20:06:26 följande:
    Men Soc har ju agerat helt rätt med tanke på vad som hänt!
    Fanns det droger i en lägenhet ni bor i och ni bli häktade ett dygn så är det väl inte konstigt att erat barn blir omhändertaget!
    Dom vet INTE att ni är oskyldiga!
    Hur ska dom veta!
    Dom gjorde det dom va tvugna till med tanle påomständigheterna.
    Är ni avskriva helt från det ni va misstänkta för?
    Det bör ni ta reda på för bara för att ni släpps ur häktet så innebär det inte att man inte är misstänkt längre!
    Jag säger inte att ni  är skyldiga men det är viktigt för den framtida utredningen på Soc!
    Har det blivit "en miss" och att ni inte har något alls att göra med händelsen så kommer utredningen att visa det!
    Ni måste ha tålamod och ge dom den tid dom behöver.
    Word!
  • ModestyB

Ni får ju garanterat lämna drogtester (borde redan vara gjort?) och när dom visar negativt kommer ni säkert få tillbaka ert barn. Få som har med droger att göra lever helt drogfria liv och det styrker er historia.

• Anonym (fru till polis)

Polisen kan inte ta er bara för att de hittat droger i lägenheten, om inte de hittade ER med drogerna i handen + en del pengar då det kan misstänkas om langning och då häktas ni för ett par timmar för en undersökning (kissprov, beslagtar mobiltelefoner/dator mm).
    Socialen har agerat rätt men ni får tillbaka er dotter när ni åter har kommit hem och resultatet har visat vit som ma säger.

Så en liten lögn är väl i denna historia. Ring en advokat och berätta hela sanningen, det kommer man långt med.

• Lavish

Rent spontant känns det inte som ett tillräckligt bra skäl att omhänderta barnet enbart för att ni befann er i en lägenhet som innehöll droger. ÄVEN om ni känt till dessa droger eller rentav varit inblandade i försäljningen.

Att ni kände till (om ni gjort det alltså) att det fanns droger gör er inte nödvändigtvis till sämre föräldrar. Även om ni vore kriminella betydet inte det givet att barnen ska tvångsomhändertas. Däremot är det förståss en rimlig grund för dem att göra en utredning av er. Som ovan skrivit, börja med att göra drogtester för att visa att ni är rena. Sen får ni ju försöka samla bevis, dels för att ni inte kände till drogerna. Men också att bevisa ert leverne, alltså att ni inte umgås med kriminella och missbrukare och att sådana inte finns i eran vardag (förutom värden då).

Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(