• Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • lillangel

Alltså kan bara säga att en hyresvärd som har odling i sin lgh är jävligt noga med att så få som möjligt vet om de,de skulle aldriiiig hyra ut till någon som själv inte är med i odlingen på något sätt... så dumma är dom INTE!!! Och de är oundvikligt att inte känna stanken av odlingen,spelar ingen roll hur mycke doftljus du tänder, varför man nu har massa doftljus tända hela tiden kan man också undra?

Du får väl fan se till att den där sk hyrsevärden och din ärliga sambo går till snuten och erkänner sig skyldiga nu och rentvå dig.

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym skrev 2010-11-14 17:57:06 följande:
    Mannen du har valt att bo med och uppfostra din dotter har ett kriminellt förflutet, med honom väljer du att bo i en lägenhet där man odlar cannabis.
    Låter väl inte som att hittls har kunnat fatta bra beslut med din dotters bästa i åtanke.
    vem e du och komma å påstå att min sambo har ett kriminellt förflutet? känner du honom? vet du va han har gjort för att komma med polisen innan? nej tror inte det!! sluta komma med falska påhopp!!!
    Anonym skrev 2010-11-14 18:04:49 följande:
    Hur många doftljus hade ni? Kan förstå om polisen blir lite misstänksam över 136 cananbisplantor och lika många doftljus...
    Stinker avloppen ringer man väl hyresförvaltaren eller en rörmokare? Inte så ansvarsfullt att istället gå och köpa doftljus.
    Nej inte 136 doftljus men kanske 6 jag gillar dofljus e de något fel med det?!?!?! viste inte att man blev misstänkt för att man gillar att det luktar gott i lägenheten, dom har gjort rensning i avloppen men tydligen hjälper inte det, jag stuntar i vilket!! vi bor inte här så länge till iaf!!
    ModestyB skrev 2010-11-14 18:05:14 följande:
    Som sagt. Det GÅR INTE att dölja lukten av 136 plantor om man vistas i samma lägenhet. Det tar bara några dagar för plantorna att komma upp ur jorden, de är oerhört snabbväxande.

Blir ni dömda så blir ni dömda för växtdelarnas (ovan jord) sammanlagda vikt, det blir mycket av 136 plantor, så jag hoppas verkligen att ni straightar ut denna historia till sannolikhet innan rättegången.
    ja de e mycket möjligt men till och med polisen har sagt att det INTE var mycket!!!
  • Anonym (förvirrad)

Men, varför har inte biologiska pappan fått tillfällig vårdnad under utredningen? Istället för att sätta barnet hos främlingar?

Sen har jag inte mycket erfarenhet av droger, men jag dejtade en gång en kille som rökte cannabis. Aldrig när jag var där(jag visste inte ens om det alltså), men när jag kom hem därifrån så luktade alltid både jag och kläder. Jag fattade inte vad det var då, men lukten tror jag inte man kan undvika. Om jag fick det bara av att vara i en lägenhet där det ibland röktes cannabis. En odling måste ju också lukta?

• Futurum
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-14 17:52:57 följande:
    du vet juh inte ens vad de e som står i mina papper!! jag va inte på någon rättegång ang detta!! de va enbart förvaltningsrätten som fastställde beslutet efter att ha hört va vi alla har sagt!! hade min dotters pappa velat att hon kom hem hade hon förmoldigen fått göra det men han bryr sig inte om henne bara att se till så jag mår dåligt!! ingen av er känner denna kille men det gör jag och andra och alla säger precis samma sak som jag!!!
    Just det det va det jag menade! Du har varit på förhandlingen på Förvaltningsrätten och eftersom jag vet hur just det fungerar så vet jag också att man VET VARFÖR SOC VILL SÄTTA I ETT LVU!
    Det framkommer liksom under förhandlingen! Sen har du rätt att det inte är en rättegång likt en som man har för typ narkotikabrott men det är en förhandling som går till på ungefär samma sätt! Dom hörde vad du hade att säga och dom sa vad dom hade att säga, Soc alltså och då VET DU VARFÖR!
    Sätt ALDRIG NÅGONSIN en kille påplats före din egen dotter!!!!
  • lillangel
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-11-14 18:18:27 följande:
    Men, varför har inte biologiska pappan fått tillfällig vårdnad under utredningen? Istället för att sätta barnet hos främlingar?

Sen har jag inte mycket erfarenhet av droger, men jag dejtade en gång en kille som rökte cannabis. Aldrig när jag var där(jag visste inte ens om det alltså), men när jag kom hem därifrån så luktade alltid både jag och kläder. Jag fattade inte vad det var då, men lukten tror jag inte man kan undvika. Om jag fick det bara av att vara i en lägenhet där det ibland röktes cannabis. En odling måste ju också lukta?
    Ja varför får inte barnet va hos sin pappa?Förvånad
    okej 6 doftljus låter ju mer logiskt en 136,fattar inte varför folk alltid ska överdriva i detta forum??? så man blir vilsledd,
  • Futurum
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-11-14 18:18:27 följande:

Om Ts och bio pappan inte har gemensam vårdand så sker det inte per automatil tyvärr! Många gånger så vet inte den andra bio föräldern ens om att det har hänt nåt om man inte har gemensam vårdand! Soc är inte skylfig att meddela den andra i dom lägena
  • Anna undrar
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-14 18:01:57 följande:
    nej ingen har hör mig vad gäller något, ok polisförhören men vad ska jag säga?
    Men du skriver ju i inlägg 64: "de va enbart förvaltningsrätten som fastställde beslutet efter att ha hört va vi alla har sagt!! "
    Jobbigt läge fdet här ör er men jag kan för mitt liv inte fatta varför du sitter och ljuger på FL? Det hjälper ingen, och det förändrar inget?
  • ModestyB

TS:Du skrev ju själv att din sambo har ett förflutet som gör att han blev nervös när polisen kom. Då kan du ju sen inte bli upprörd för att trådskrivare sen skriver om att du ju visste att han har ett kriminellt förflutet. Har du svårt att hålla ihop det själv?

• Anonym
    lillangel skrev 2010-11-14 18:17:44 följande:
    Alltså kan bara säga att en hyresvärd som har odling i sin lgh är jävligt noga med att så få som möjligt vet om de,de skulle aldriiiig hyra ut till någon som själv inte är med i odlingen på något sätt... så dumma är dom INTE!!! Och de är oundvikligt att inte känna stanken av odlingen,spelar ingen roll hur mycke doftljus du tänder, varför man nu har massa doftljus tända hela tiden kan man också undra?

Du får väl fan se till att den där sk hyrsevärden och din ärliga sambo går till snuten och erkänner sig skyldiga nu och rentvå dig.
    Detta tycker jag låter väldigt troligt, även om jag inte är så insatt. Tydligen är det ts sambos svåger som äger lägenhet och enligt ts även odlingen.
  • Anonym (förvirrad)
    Futurum skrev 2010-11-14 18:22:26 följande:
    Om Ts och bio pappan inte har gemensam vårdand så sker det inte per automatil tyvärr! Många gånger så vet inte den andra bio föräldern ens om att det har hänt nåt om man inte har gemensam vårdand! Soc är inte skylfig att meddela den andra i dom lägena
    Men TS säger väl att pappan är högst medveten om det som hänt och har sagt en massa saker till soc? Och har inlett en vårdnadstvist? Så tolkar jag hennes text i alla fall
Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(