• Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • smulpaj01
    Anonym (medmänniska) skrev 2010-12-26 23:40:48 följande:
    Det är klart att det är synd om barnen  som lever i otrygga förhållanden. Det är klart att de är de största offren men det kan väl finnas fler offer i ett sammanhang?
    Det kan väl vara synd även om TS och om andra föräldrar som får sina barn omhändertagna. Det betyder inte att jag inte tycker att man ska omhänderta barn som far illa - men jag kan samtidigt känna med dem som förlorar sina barn.
    Kanske några av dem själva for illa som barn.
    Alla människor har ett ansvar för hur de lever sina liv och som förälder har du ett oerhört ansvar att se till ditt barns bästa - men det betyder inte att alla har samma förutsättningar och jag tycker att man kan se en annan människas förtvivlan även om den till viss del förorsakat bekymren själv...
    Hjälp vad hårda många är!
    Mycket klokt skrivet!
  • Anonym (oj)
    Anonym (Undrar) skrev 2010-12-26 21:28:28 följande:
    Så det betyder att alla  ( för det finns många som lever under hot och kränkingar med barn, men inte kan eller orkar ta sig ur det) skulle få sina barn LVUade, som gör dåliga val i livet??

Det finns ju massor med barn som lever under sämre omständigheter än Ts dotter gjort, som lever med alkoholism varje dag, eller föräldrar som slår dom varje dag men utåt syns det inte. Dom barnen stannar där dom är.....men Ts dotter som ändå har fått mycket kärlek och vars mamma råkade hamna i en händelse av en slump henne tar dom.

Isf skulle minsann min son ha blivit omhändertagen för flera år sen då jag fick påhälsning av polisen (hade min bror inneboende och gud vet vad han hade hos mig) som letade igenom min brors grejer och dom hittade ett och annat där. Men inte tog dom varken mig eller min son, dom var två st och den ena satt och pratade med mig mendans jag matade sonen och den andra letade igenom broderns grejer.....

Ibland känns det som att vissa ska knipas åt lite hårdare.

Jag hoppas det går bra för dig Ts, ledsamt att ni inte fick fira jul ihop för det antar jag att ni inte fick om dottern inte fått komma hem. Tragiskt verkligen....jag hade  gråtit mig fördärvad om det varit mitt barn.

Lycka till Ts!!
    Precis! På kvinnojourernas hem bor ju även en del barn. Jag tror inte ett ögonblick på att det skulle vara skäl för omhändertagande utan snarare livlig fantasi av några inläggsskrivare. Skulle det vara skäl för LVU är det helt uppåt väggarna.
  • Dalton
    Anonym (oj) skrev 2010-12-27 12:29:04 följande:
    Precis! På kvinnojourernas hem bor ju även en del barn. Jag tror inte ett ögonblick på att det skulle vara skäl för omhändertagande utan snarare livlig fantasi av några inläggsskrivare. Skulle det vara skäl för LVU är det helt uppåt väggarna.
    Det är inte skäl för omhändertagande av alla barn vars mammor gör dåliga val. Det hävdar ingen i tråden utom den person du citerar. Och den person hon i sin tur citerar hävdar bara att det gäller för TS, har överhuvudtaget inte pratat om barn i allmänhet. "
    undrar" är rent av oförskämd när hon drar den slutsatsen eftersom det inte alls var vad "majavira" skrev. "majavira" skrev tydligt du och dig i varje mening till TS.

Däermot är det skäl för LVU när man gör så himla dåliga val att man t ex hindrar sitt barn i utvecklingen eller vansköter barnet eller utsätter barnet för fara.
  • Anonym (oj)
    Dalton skrev 2010-12-27 12:49:31 följande:
    Det är inte skäl för omhändertagande av alla barn vars mammor gör dåliga val. Det hävdar ingen i tråden utom den person du citerar. Och den person hon i sin tur citerar hävdar bara att det gäller för TS, har överhuvudtaget inte pratat om barn i allmänhet. "
    undrar" är rent av oförskämd när hon drar den slutsatsen eftersom det inte alls var vad "majavira" skrev. "majavira" skrev tydligt du och dig i varje mening till TS.

Däermot är det skäl för LVU när man gör så himla dåliga val att man t ex hindrar sitt barn i utvecklingen eller vansköter barnet eller utsätter barnet för fara.
    Var har ts skrivit att utsättande för fara mot barnet när det gäller hennes sambo skulle vara ett skäl för lvu? Vilka hinder i utvecklingen har ts utsatt sitt barn för?
  • Dalton
    Anonym (oj) skrev 2010-12-27 12:52:58 följande:
    Var har ts skrivit att utsättande för fara mot barnet när det gäller hennes sambo skulle vara ett skäl för lvu? Vilka hinder i utvecklingen har ts utsatt sitt barn för?
    Var har JAG skrivit att det jag skriver i post 263 gäller TS? Jag skrev i  allmänna ordalag vad som kan vara skäl för LVU.

Är du nyfiken på vilka hinder i utvecklingen TS utsatt sitt barn för så får du be TS citera domen, hon har bara angett att det är det som är grunden för LVU, inte vilka hinder det är.
  • Anonym (oj)
    Dalton skrev 2010-12-27 12:56:37 följande:
    Var har JAG skrivit att det jag skriver i post 263 gäller TS? Jag skrev i  allmänna ordalag vad som kan vara skäl för LVU.

Är du nyfiken på vilka hinder i utvecklingen TS utsatt sitt barn för så får du be TS citera domen, hon har bara angett att det är det som är grunden för LVU, inte vilka hinder det är.
    Du går väldigt hårt mot ts i detta inlägg bl a:
    Dalton skrev 2010-12-26 19:17:27 följande:
    Man är omogen om man vägrar förstå att ett LVU beror på ens eget agerande.
    Man är omogen om man om och  om igen hävdar att LVUet beror på brottsmisstankar trots att man suttit med i förvaltningsrätten där LVU fastställs.
    Man är omogen när man tycker att ett destruktivt hem med kränkningar och hot är ok för ett barn.
    Man är omogen när man tror att avskrivna brottsmisstankar gör att LVU skulle hävas när man vet att det inte är orsaken till LVU.

Bland annat.
    Du har ingen aning om vad ts gjort och vad soc gått på, och ändå är du säker på att det är fel på ts.
  • Dalton
    Anonym (oj) skrev 2010-12-27 13:01:36 följande:
    Du går väldigt hårt mot ts i detta inlägg bl a:
    Dalton skrev 2010-12-26 19:17:27 följande:
    Man är omogen om man vägrar förstå att ett LVU beror på ens eget agerande.
    Man är omogen om man om och  om igen hävdar att LVUet beror på brottsmisstankar trots att man suttit med i förvaltningsrätten där LVU fastställs.
    Man är omogen när man tycker att ett destruktivt hem med kränkningar och hot är ok för ett barn.
    Man är omogen när man tror att avskrivna brottsmisstankar gör att LVU skulle hävas när man vet att det inte är orsaken till LVU.

Bland annat.
    Du har ingen aning om vad ts gjort och vad soc gått på, och ändå är du säker på att det är fel på ts.
    Fast nu blandar du äpplen och päron men skit sak samma. Du läser och tolkar inlägg som fan läser bibeln.

Jag går hårt åt mot TS för att hon upprepade ggr i tråden suttit och ljugit. Hon hävdade t ex att hon inte visste varför barnet var LVUat. Sen kröp det fram att hon till och med varit i förvaltningsrätten. Man är en grönsak om man inte lyckas notera varför ens barn är LVUat när man tom suttit i rätten med ombud och inte har en aaaaning om varför barnet LVUats då. TS är inte en grönsak, hon har uppenbarligen förmågan att sitta här och posta.

Jag vet det TS till slut tvingades erkänna, att hon brister så pass mycket i sin föräldraroll att barnet hindras i utvecklingen. Det vet TS också, ändå sitter hon här 50 dar senare och hävdar att LVUet beror på hennes anhållande och nu borde hon minsann få tillbaka barnet. Det är ju en helt kocko sak att hävda när man vet att det beror på nåt helt annat. Dessutom har TS ett ombud, hon har domen och underlaget till domen så hon vet mycket väl att det inte stämmer.

Jag stöttar och rådger gärna, tro inte att jag slår ner på folk bara för att det fått sina barn omhändertagna. Men då får man vara ärlig och inte starta snyfttrådar som bara går ut på att man själv minsann inte gjort nåt fel men soc är så dumma buhuhuuuuu. Är man ärlig så får man också ett schysst bemötande tillbaka och även goda råd som kan hjälpa en i en svår situation.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Dalton skrev 2010-12-26 23:02:42 följande:
    Nej, du missförstår. Pappan till barnet verkar ha varit destruktiv för TS. Sen skaffade hon en ny kille som hon var tillsammans med och som också bodde i lägenheten med odlingen. Denna pojkvän hävdade TS i alla fall för mindre än en månad sen var bra och hade en jättebra anknytning till barnet. Nu är det visst slut med honom också. Vet inte om TS nu tycker att även den relationen var destruktiv?
    Jag rörde också till det trots att jag läst tråden sen den startade för en månad sen. I alla fall, den du citerade menade nog inte alls något illa.
    min dotters biologiska pappa hade jag inte så jätte bra förhållande med nej, han hotade med att han skulle ta livet av mig om jag lämnade honom, han våldtog mig och han hotade mig med kniv, mm mm. kalla det destruktiv om ni vill, jag är där ifrån och vill inte minnas tiden med honom! han jag levde tillsammans med för 1 månad sedan har varit som min dotter pappa. han har funnits där sen hon var 1 mån gammal. det var tillsammans med honom som jag flyttade till lägenheten och blev misstänkt för narkotika odling. han har under det senaste året lite längre, skitit i vad jag sagt och behandlat mig med 0 respekt. han har agressionsproblem som som gör att jag inte vågat säga ifrån eller lämnat honom! jag har velat lämna honom såå många ggr men inte vågat. nu har jag gjort det och det känns bra! att det skulle behöva gå så långt att min dotter blev omhändertagen med lvu var inte min mening eller tanke. eligt förvaltningsrätten så har jag brustit i min omsorg just för att jag levt tillsammans med denna man i ett destruktivt förhållande där det förekommit hot och kränkningar! han har aldrig rört min dotter på ett sådant sätt och hon har inte visat någon rädsla för honom! hade jag kunnat hade jag dragit tillbaka tiden så jag hade sluppit detta å kunnat leva ett bra liv tillsammans med min dotter!

många av er som har barn är juh såå duktiga föräldrar och ni skulle juh självklart inte utsätta era barn för någonting men jag hoppas såå att ni får vara med om det jag har varit för att ni ska förstå hur jobbigt det igentligen är!! det är inte bara att gå!! det krävs så mycket mer än så!! jag skulle aldrig skada mitt barn med flit ALDRIG men nu har jag hamnat i en situation som varit jobbig för mig att ta mig ur och jag önskar för allt i världen att jag hade gjort det lite tidigare men det funkar inte så!

vist jag har varit en dålig mamma till min dotter då jag levt tillsammans med denna man men sånt som jag fått se det senaste året va han inte i början!! jag är ingen spåkvinna och jag kan inte se in i framtiden vad som ska hända!!  jag vet att jag har mina brister men dom bristerna dom skyller på är borta. dom finns inte längre!
    alla har sina brister!!

jag uppskattar er som stöttat och inte kastat en massa skit i ansiktet på mig men er andra! hoppas ni får gå igenom samma som jag så ni kanske lär er att det inte alltid är så lätt!!

alla har rätt till att försöka bli den bästa mamman till sina barn!!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Dalton skrev 2010-12-27 13:19:48 följande:
    Fast nu blandar du äpplen och päron men skit sak samma. Du läser och tolkar inlägg som fan läser bibeln.

Jag går hårt åt mot TS för att hon upprepade ggr i tråden suttit och ljugit. Hon hävdade t ex att hon inte visste varför barnet var LVUat. Sen kröp det fram att hon till och med varit i förvaltningsrätten. Man är en grönsak om man inte lyckas notera varför ens barn är LVUat när man tom suttit i rätten med ombud och inte har en aaaaning om varför barnet LVUats då. TS är inte en grönsak, hon har uppenbarligen förmågan att sitta här och posta.

Jag vet det TS till slut tvingades erkänna, att hon brister så pass mycket i sin föräldraroll att barnet hindras i utvecklingen. Det vet TS också, ändå sitter hon här 50 dar senare och hävdar att LVUet beror på hennes anhållande och nu borde hon minsann få tillbaka barnet. Det är ju en helt kocko sak att hävda när man vet att det beror på nåt helt annat. Dessutom har TS ett ombud, hon har domen och underlaget till domen så hon vet mycket väl att det inte stämmer.

Jag stöttar och rådger gärna, tro inte att jag slår ner på folk bara för att det fått sina barn omhändertagna. Men då får man vara ärlig och inte starta snyfttrådar som bara går ut på att man själv minsann inte gjort nåt fel men soc är så dumma buhuhuuuuu. Är man ärlig så får man också ett schysst bemötande tillbaka och även goda råd som kan hjälpa en i en svår situation.
    jadu dalton, du e juh såå duktig å vet allt så vad säger du?! ett irl möte där du får läsa mina papper? du är välkommen hem till mig eller så kan vi sätta oss och ta en fika någon stans! du är mer än välkommen att läsa mina papper och sen kan du säga att jag ljuger men innan du har sett och läst papprena så sluta!
  • Dalton

TS, du absolut inte ensam, det finns massor av kvinnor och män som lever i relationer som är vidriga och som inte kan eller vågar ta sig loss. Men för dig är det ju jätteviktigt att ta hjälp av nån och jobba med att stärka dig så att du inte hamnar i en sån sits igen, eller att du kan ta dig loss när det börjar gå åt pipan.

får du nån hjälp av soc så att du kan gå och prata med nån och få ordning på det som orsakat att du inte kunnat fixa dottern?

Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(