Uppöveröronenförälskad skrev 2010-11-09 15:38:50 följande:
Läs mitt inlägg #26#. Curling är skadligt för människors mentala hälsa så är det bara. Det säger inte att man inte kan bli en individ som klarar sig själv i slutänden ändå, vägen dit blir bara hemskt mycket svårare.
Jag har egen erfarenhet av att ha blivit curlad som liten. Jag är smart, problemlösare, trevlig och hjälpsam och ingen skulle se på mig att jag blivit curlad som liten. Däremot har jag svårt för oblehagliga känsor/motstånd, att göra fel etc. Jag har otroligt höga krav på mig själv och välldigt svårt att misslyckas, Detta trots att min mamma bara har gjort allt hon kunnat för att göra mitt liv så bra som möjligt
Jag har oxå blivit curlad, och min lillebror som är 22 år, blir det nu när han bor hemma. Jag flyttade hemifrån vid 18 år, och pedantisk som jag är så städade jag nästan sönder lägenheten (min mamma städade alltid mitt rum när jag bodde hemma). Jag fick även mitt första jobb som 18 åring - som hotellstäderska - och jag märkte hur härligt livet var när man fick sin lön varje månad - det gjorde oxå att jag skötte mitt jobb!
Jag har väldiga krav på mej själv, alldeles för mycket, (som sedan ledde till att jag "gick in i väggen" för 10 år sedan).
Jag är oxå trevlig och hjälpsam och ganska smart

Trots det har jag alltså blivit lika curlad som ungdomarna på tv igår. Skumt va
Förstår du?
Det handlar om att man är olika som person - alla som blivit curlade blir inte automatisk lata!