• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • fipa2

sarah, du ska inte ha höga förhoppningar, vissa har överklagat för ett år sedan, utan svar...

• fipa2

men jag har en fråga.

låt oss säga att jag blivit avstängd från FL. plötsligt uppenbarar sig ett nytt namn på FL, "fipa3". denna fipa3 påstår sig vara fipa2 som blivit avstängd, och säger siog ha loggat in från en annan IPadress, och ber om att få komma tillbaka. givetvis är det inte JAG för jag vet ju att man inte får komma tillbaka innan spärren är hävd. MEN, hur kollar redaktionen vem det verkligen är som gömmer sig bakom namnet "fipa3"?
    det kan ju vara någon som påstår sig vara jag, bara för att den vill få mig spärrad på livstid, eller polisanmäld. är det möjligt att det kan ske trots att man hållit sig borta från sidan?

• MuminMy

Sarah: just nu är handläggninstiden 2-3 veckor, ALLA ärenden behandlas och redaktionen förnekar att det skulle finnas några ärenden som är så gamla som fipa säger, har man ett sådant bör man kontakta redaktionen igen (om man inte fått svar på säg 3 månader).

Fipa: det där kan bara redax svara på, tyvärr.

Brokig: givetvis, jag tycker du startar en tråd med ditt förslag under synpunkter / förbättringar och mailar sedan samma förslag och bifogar länken.

/Moderator

• fipa2

muminmy, jasså de förnekar det?

men åtskilliga människor har berättat att de inte fått svar trots att de mailat typ år 2004.
    själv har jag överklagat bl.a i oktober men inget svar, så tre månader är ju också för mycket.

• MuminMy

fipa: som du vet ska man inte tro på allt man hör , det finns inga överklaganden som släpar efter i det nya systemet, har man ett gammalt man väntar svar på bör man maila dem igen om det.

• Ewis

Men hallå jag överklagade/frågade om en tillsägelse i ja nog var det okt 05 och har inte fått svar från Patrik!
    Räknas det som svar på överklagan om man frågat och fått svar av en moddis??

• Isolde

Vad gäller saker från 1 oktober vet jag inte hur landet ligger, men gäller det gamla saker (d.v.s. från innan överklagandeformuläret kom till) finns det stor risk att överklaganden har försvunnit i de bergskedjor av mejl som redaktionen dränks i. Tyvärr.

Ewis, tekniskt sett nej. Moderatorerna kan bara förklara (i bästa fall), aldrig ändra ett eventuellt felaktigt beslut. Men om du har fått ett svar från en moderator, ett som du är nöjd med, finns det väl ingen poäng med att överklaga. 

• Ewis

Överklagade först innan jag visste att man kunde fråga en moddis!
    Men blev nöjd med svaret men vill ändå visa att Fipa har en poäng i det hon säger om låång väntan på överklaganden.

Svar på tråden Moderatortråden