• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Vem där

Det går alldeles utmärkt att googla och få fram babybilder härifrån FL, bla Lindakaivis söta dotter dyker upp med rätt sökord.

• MrM

MuminMy -
    Jag ber om ursäkt om jag framstått/framstår som tjatig. Anledningen till min fråga, som jag skrev tidigare, var just att jag hade följt ditt råd och anmält en tråd som jag ansåg var tveksam utifrån de kriterier som jag angett. Då jag aldrig fick något svar i samband med anmälan om varför tråden tilläts vara kvar så trodde jag att denna tråd var rätt forum för att få en förklaring till agerandet (eller uteblivet agerande). Jag förutsätter att en moderator gjort en tolkning av gällande regler och gjort ett aktivt val att inte agera utifrån detta. Min förhoppning hade således varit att få ta del av bakgrunden till denna tolkning.
    Reglerna i sig är ju lyckligtvis lättillgängliga här på sajten men sist och slutligen är det ju tolkningen av dessa som ger den relevanta bilden av Familjelivs inställning.

Mvh

• Isolde

Venus, det är samma ärende som jag skickade till Patrik tidigare i dag!

• kidA

ja jag har redan anmält det där. o fick hjälp av isolde med skärmdump o så.

• Aangiee

Hej moderatorer!
    en fråga... i några av mina favvo trådar står det att det kommit nytt inlägg, men när jag klickar in mig på den tråden så syns inget nytt. vad beror detta på???
    det är inte bara EN tråd, utan typ tre fyra stycken...
    det står vilket klockslag senaste inlägget är skrivet(uta i favoriter-listan alltså) men när jag kollar i tråden så är senaste inlägget sedan typ 1-2 timmar. och jag har ju läst de...??
    fattar nada??? någon som kan hjälpa mig förstå???

• Sarasnaran

Det är någon bugg av något slag..

Patrik är underrättad så vi hoppas att allt ska vara i sin ordning snart.

/Moderator

• Ina 67

Hej Moderator!
    Jag vet att bilder på änglabarnen ska ligga under "starka bilder", men det jag undrar över är bilder på graven ska de också ligga under "starka bilder"?
    Jag har sett att någon hade bild på graven under "normala bilder".
    Jag bara undrar om det finns någon regel eller om det är efter ens eget tycke.
    Själv har jag lagt under "starka bilder".
    Tack

• ming

Ang AngiePangies fråga, kan inte det bli så om nån skriver ett inlägg och sen plockas det bort?
    Då ser det väl ut som att det har kommit ett nytt inlägg, fast den är bortplockad?

• MuminMy
    MrM: Om den anmälan du gjort är behandlad har du fått ett bekräftelsemail (om du angav en e-postadress när du anmälde), det KAN hända att vi låter anmälningar ligga för att vi vill att redaktionen hjälper oss med beslut och då kan det ta lite extra tid. Har du fått ett bekräftelsemail på att vi låter tråden ligga kvar så är det alltså som så att vi inte tycker att inlägget bryter mot reglerna såsom det ligger idag.
    Vår grundregel är "hellre fria än fälla" och vi ska enligt redaktionens riktlinjer inte agera på gränsfall. Om du anser att det beslut moderatorn fattat är felaktigt ska du givetvis överklaga beslutet, då använder du formuläret du hittar under "upprätthållningen"
    Ina67: Bilder på gravar, generellt sätt tycker jag inte man är tvingad att lägga under starka bilder så jag får nog säga att i det fallet så beror det mer på den tillhörande bildtexten var bilden ska placeras än att motivet är en grav.
    Det är just nu lite buggigt i "favoriterna", redaktionen arbetar på att lösa problemet.
    /Moderator
Svar på tråden Moderatortråden