• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • MuminMy
    Ming: Generellt sett; Nej :
    12. Undersökningar, kontakt, research, informationsinsamling m.m.
    Vi tillåter inte egna undersökningar i form av frågor, enkäter och liknande som syftar till att gynna någon annan part utan Familjelivs uttryckliga godkännande. Företag, organisationer eller journalister får inte använda Familjelivs interaktiva tjänster i syfte att för annat media:
    - Söka efter föräldrar med vissa kriterier för vidare kontakt
    - Efterfråga synpunkter för informationsinsamling
    - Utföra research
    Syftet med detta förbud är att man inte ska på bekostnad av Familjeliv (utan något annonsavtal) lyfta fram/öka värdet på annat media, tjäna pengar, få fler läsare/tittare, bemöta efterfrågan/intresse etc.
    Men vet att gränsdragningen är svår, t.ex. hade ju Kalla Fakta med inlägg härifrån i sitt inslag och det tyckte redaktionen var helt okej.
    /Moderator
  • Inexsana

Inte för att disktera enskilda ärenden här, men lite åt det hållet.

Om jag snubblar över en tråd där någon frågar om en annan tråd, en tråd där jag som TS har begärt den borttagen. Får jag svara på frågan vad som har hänt med tråden? Utan att det blir ett regelbrott? Det var ju endå jag som startade den ifrågasatta tråden, och jag som begärde få den borttagen. ?

• ming

Men vad händer om någon nu utnyttjar FL och använder våra inlägg/åsikter till ett seminarium eftersom (och nu citerar jag) "han tyckte den var så rolig och klockren att han ska ha med den i ett seminarium med sina kollegor för att visa på exempel på olika psykologiska försvarsmekansimer (förträngning, projicering osv)"
    Jättekul för oss som de ska prata om...
    Kan Patrik göra något åt det?

• MuminMy
    ming: maila honom i alla fall så får vi se!
    inexsana: svara i privat meddelande
  • Amarone Classico

OT, men jag blev så nyfiken!

Har Kalla Fakta haft med inlägg från FL i programmet!?

Någon som har lust att berätta mer? (Kanske hos mig privat då, så vi inte belastar tråden med mer OT)

• MuminMy
    Det kanske är fler som är nyfikna så jag svarar kortfattat på Hanna sl:s fråga genom att posta en länk: Familjeliv i Kalla Fakta om du söker gamla inlägg på "kalla fakta" hittar du en massa trådar om just det programmet.
    /Moderator
  • Inexsana

Då måste jag fråga igen då, jag har funderat ett par dagar nu...

Vissa signaturer är dubbla, och så kommer men till en sida med systemmeddelande om man försöker klicka på dem.

Vissa signaturer är svarta och icke klickbara.

Är det skillnade på borttagen av redax, och avreggat sig själv?

Kanske en fråga till Patrik ?

• giz
    efter x antal dagar så försviner länken bakom det avreggade/avstängda nicket om så man inte kan klicka på det....... det har alltså nada med att göra om man gått själv eller fått en fet spark här i från.
Svar på tråden Moderatortråden