• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Santisen

Måste fråga här.

En tråd har blivit borttagen....efter en tid så kommer TS tillbaka med en ny tråd och berättar hur det har gått.
    Får man inte prata om det då?
    Är det att diskutera enskilt ärende?

• MuminMy
    Santisen: Generellt sätt så får man starta en ny tråd om det som gjorde att den bröt mot reglerna inte längre finns med ... din fråga är inte så lätt att svara på så det bästa är om du anmäler den nya tråden så tittar vi på det, förklara noga i motiveringen så vi kan göra en rejäl undersökning.
    /Moderator
  • Ewis

Men nog måste väl den som startat en tråd som sedan blivit avstängd få berätta hur det gått!!!!!!!!!!!!!!!!!

Börjar bli lite mycket regler nu tycker jag!

• Santisen

men jag vill inte anmäla tråden.
    det var en annan medlem som skrev i tråden att man inte fick diskutera enskilt ärende.
    Då började jag undra om reglerna verkligen är så hårda

Jag vet inte varför den förra tråden blev borttagen..men kan väl tänka mig varför.
    Den nya tråden bara berättade ett lyckligt slut.
    Då måste man väl få skriva det

• MuminMy
    Alltså: Det är klart att man får berätta hur det gått men man får inte skriva en massa i den nya tråden om den borttagna och beklaga sig över att den blev borttagen och så, förstår nu hur jag menar?
  • Ewis

santisen
    jag tror att jag oxå läst samma tråd som dig och vet inte heller något om den stängda tråden men anser inte att trådstartaren gör något fel men läste oxå om svaret från en icke moderator

• giz
    jaja jag påpekade reglerna ang enskilt ärende påpekade oxå att man inte skulle jiddra i oavsett man var ts eller inte om varför å hur tråden hade försvunnit, sa faktiskt inget om att man inte fick tala om hur det gått
  • Ina 67

Hej är här igen och frågar om bilder.
    www.familjeliv.se/Forum-4-48/m5646979.html i denna tråd som startats av en anonym, där är h^n upprörd över att h^n har hittat bilder på änglabarn under rubriken mina barn.
    Min fråga är nu får vi lägga änglabarnen där (under mina barn)?
    Jag trodde att de bara fick ligga i bild galleriet under starka bilder.
    Tack

• giz

mina barn?? och det är? så vida det inte är hos en plusmedlem så finns det väll inga mina barn?

Svar på tråden Moderatortråden