• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Vilgotha

Har en fråga.

Kommer inte logga in på mitt nick TheBlueRose. Försökt med det gamla lösen & nya...
    Försökt att få det skickat till min mail,,,men den svarar att min mail inte finns eller att den är skyddad..Ved menas med det?..

Och hur gör jag för att kunna logga in igen på TBR...

Jag skriver från Villes nick då hon nu är här & hälsar på hos mig ...

• Venus

TBR/ Ville Det där får du ta med supporten... Har absolut INGEN aning

• Felicia6

Vad händer då man har fått 3varningar?

Vet att man pratar om varningar o tillsägelser hela tiden, men hur går det till då man fått sina tre varningar?

Får man sitta o vänta på att man helt plötsligt blir avstängd en dag?
    Blir man avstängd samtidigt som man får sin tredje varning?
    Kan det bli så att inget händer?
    Kan man få "prata för sin sak" innan det bestäms om man blir avstängd lr inte?
    Kollar redax på hur lång tid det var mellan varje varning och vilken omfattning det var på den osv o sen tar beslut om vad som ska hända?

• Sarasnaran

Vi tar frågorna en och en:

Får man sitta o vänta på att man helt plötsligt blir avstängd en dag?
    --> Det kan mycket väl vara så, ja.

Blir man avstängd samtidigt som man får sin tredje varning?
    --> Nej, detta sker inte per automatik utan görs manuellt av Patrik när man hamnat på "kritiska listan" eller vad vi ska kalla det.

Kan det bli så att inget händer?
    --> Varningar är inget att ta lätt på, så nej man kan nog förvänta sig konsekvenser.

Kan man få "prata för sin sak" innan det bestäms om man blir avstängd lr inte?
    --> Man får möjlighet att yttra sig kring avstängningen via mail till da boss, ja.

Kollar redax på hur lång tid det var mellan varje varning och vilken omfattning det var på den osv o sen tar beslut om vad som ska hända?
    --> Också en fråga för Patrik som jag inte kan svara på. Men min spontana tanke är att, ja det är säkert så.

/Sara, Moderator

• Amarone Classico

Hallå!

Jag har roat mig en stund med att anmöla ett gäng trådar som felplacerade, dvs jag valde det ärendet när jag anmälde.

Först fick jag bekräftelser på att de var flyttade till annan lämpligare plats. Så bra, tänkte jag

Men nu börjar det droppa in mail om att "Inlägget har tagits bort på din begäran". Det har jag aldrig begärt

• Sarasnaran

hanna sl - När det gäller trådar i KR som inte ska vara där så plockar vi bort dem (om dom är anonymt postade) istället för att flytta dem.
    Tyvärr går dessa automatiska meddelanden ut när vi utför den typen av ärenden.
    Så ingen skada skedd.

/Sara, Moderator

• Snuttarna

Felicia6, Redax går igenom varje fall manuellt och kollar hur långt tid det har gått mellan varningarna. De skickar alltid ett brev där de ger personen en chans att hävda sin rätt.
    Eftersom det sköts manuellt så kan det ta lite tid innan man får brevet och avstängningen.

• alexix

hej jag undrar hur många pappor eller killar som är medlem här på fl?

• BitchigaBea

hm kanske inte får göra så här men det gäller mig själv i detta fallet. jag e med på aftonbladet med en artikel om förlossningsdep o fick veta att det hade startats en tråd om detta o fick en länk men den va borttagen.

fast igentligen kan jag nog inte fråga men försöker iallafall. va det pga av skitsnack som den tråden blev borttagen?

• giz

vill oxå veta varför den togs bort, är lite osäker om det berode på att nicket nämndes, för vi diskuterar ju dagligen artiklar i olika tidningar på fl så det kan ju inte vart det som gjorde det??? eller man kanske inte får diskutera artiklar<?

Svar på tråden Moderatortråden