• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Junija

Någon moderator som vet varför min kära glass-Björkeli ser ut som att hon avreggat sig på min skärm?

• Venus

Junjia, sök på hennes nick och se om det finns kvar...
    Hon kanske bytte bild och att det strulade till det så det bara var ett "X" en stund, om nicknamet står med svart så det är oklickbart så är hon antagligen helt avreggad...

• Junija

Jag vet att hon är kvar (uttryckte mig klumpigt), problemet är att hennes nick ser ut som att det är avreggat. Det finns en bild i mitt galleri på det.

Alla andra ser hennes nick som det ska se ut, men inte jag

• lövet2

Har några frågor angående att länka till andra trådar. Det har länkats åt alla möjliga håll i de flesta debattrådar jag läst, så det kan vara svårt att veta vad som är tillåtet och inte.
    Ex: Jag deltar i en tråd om varför det är så onyttigt med köpt barnmat. Det grälas friskt, och alla mina och andras argument möts av "Nej, det där hittar ni bara på! Det finns ingen ansvarslös förälder som gör på det sättet!". Jag hittar en annan tråd med en mamma som köper 8-månadersburkar till sin 2-månadersbaby och ska länka dit. Vilken typ av kommentar är då tillåten att skriva vid länken? Och vilken typ är absolut förbjuden?

1. Läs den här tråden!
    2. Jag blir så ledsen när jag läser sådant här ...
    3. Här får ni se ett exempel på sådant ni påstod inte förekommer!
    4. Har hittat en tråd med en mamma som gör på det sättet!
    5. Läs inte om ni är känsliga ....
    6. I den här tråden framkommer precis de åsikterna ni inte trodde fanns!
    7. Länk till en otäck tråd där de diskuterar just det här ....

Eftersom det just nu verkar sättas in alla krafter på att få bort allt sådant här länkande, kan det vara bra att veta vad som är tillåtet och inte ....
    Tack på förhand!

• lövet2

Finns det någon Moderator som har tid att svara på en privat fråga, förresten?

• JsN

Som alltid ska man uttrycka sig respektfullt om sina både med- och motdebattörer!

MuminMy formulerade det såhär:

"Man får GIVETVIS länka till andra trådar och ge en kort intro på vad länken inntehåller man får INTE "prata bakom ryggen" på andra medlemmar genom att diskutera innehållet i en tråd utanför tråden. PUNKT."

Lövet i ditt fiktiva exempel skulle man kunna formulera sig på temat: "Här är en annan tråd där samma sak diskuteras" På det viset riskerar du inte att tala nedlåtande om de som diskuterar i tråden du länkar till.

• lövet2

JsN - Tack så mycket! Jag hoppas att jag inte satte igång en våg av anmälningar nu, för den här sortens kommentarer vid länkarna finns överallt ....

• alezandra86

hur tar man bort sitt krypin om man inte kan looga in´? snälla hjälp mig

Svar på tråden Moderatortråden