• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Isolde

Brokig, nu börjar du själv komma väldigt långt in på enskilt ärende!

Som du vet är det en moderator som har startat tråden. Därför får man nog ge oss liiite förtroende när det gäller hur vi hanterar frågor i tråden.

• dreamz

När beräknas plus medlems grejen bli klar? Längtar blir så avis på er moderatorer som har så fina presentationer!

• dreamz

synd får tillsvidare sitta o dräggla av avund på era pres då.

• dreamz

Hmmm glömde fråga hur kommer det sig att man kan vara anonym i vissa trådar och andra inte?
    Är det tänkt så att man ska få vara anonym i känsliga trådar kanske?

• Korallen

Man kan bara vara anonym i trådar som ligger i Känsliga rummet.

• Felicia6

dreamz, man får vara anonym i känsliga rummet..
    alltså alla trådar som är känsliga nog att ligga under kategorin "känsliga rummet"

• Glass

Ett tillägg till vad som får hamna i känsliga rummet.
    En del saker kan man kanske själv tycka är privat och känsligt tex. ekonomi, vad man tycker om abort, hur man ska gå ner i vikt mm, men om det inte finns en underkategori där en inlägg passar, så får det inte ligga i känsliga rummet.

/Moderator Glass

• Amarone Classico

På tal om känsliga rummet och underkategorier så tycker jag det är tråkigt att "Depression" får svälja många trådar som inte alls rör sjukdomen depression, utan något TS är ledsen för.

Det hjälper till att spä på de fördomar som finns om depression. Men det är en sjukdom som alla andra sjukdomar. Jag har en känsla av att kategorin används för sådant som inte passar in någon annanstans.

För övrigt tycker jag att det är konstigt att man har valt att ha en underkategori för en specifik sjukdom, visserligen vanlig, men det finns många andra vanliga sjukdomar också! Men det får jag ta med "redax", jag vet

Svar på tråden Moderatortråden