• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Felicia6

Måste höra bara angående det jag frågade förut idag

Snuttenuttan sa att det alltid blir konsekvenser.. Men vad finns det mer för konsekvenser än att bli avstängd?

• Glass

Jag såg din tråd. Tanken är att Patrik ska läsa den tråden, men du kan alltid maila också.
    Jag kan dessutom uppmärksamma Patrik på den ytterligare om du vill, för jag håller verkligen med dig i den här frågan.

• Sarasnaran

Felicia6 - Jadu... Diskning hemma hos familjen Högberg kanske?

Jag vet inte vad Patrik gör såvida han inte stänger av. Jag vågar heller inte gissa faktiskt.
    Tyvärr, den frågan får du maila da boss om.

/Sara, Moderator

• fipa2

får man byta namn trots att man fått en varning för 2 månader sedan?

patrik skrev ju att om man gör det så blir man avstängd och spärrad.

• Felicia6

fipa2, va? Det har jag total missat? Vart har han skrivit det?
    Sånt kanske ska skrivas så att alla blir medvetna om det? Jag som är här jämt har missat det iaf..

• fipa2

felicia, för några månader sedan skrev patrik att om man byter användarnamn strax efter att man fått en varning så har man en vecka på sig att skriva en förklaring till patrik, och om han inte godtar den så blir man avstängd..

vet bara inte hur lång tid det är fråga om, som man inte får omregistrera sig.

• Felicia6

fipa2, ah.. tycker att en sån "stor sak" borde bli mer upplyst.. shit, tur jag inte bytt nick då

• MuminMy

Felicia6: Det är inte direkt vanligt att medlemmar får varningar och byter nick Det redax nu gör är att de är MER uppmärksamma på sånt beteende än de varit innan, så man inte ska kunna komma undan genom att hålla på och registrera om sig hela tiden.

• Felicia6

MuminMy, aha, okej.. var lite rädd att om jag ville byta nick, så måste jag tänka till om jag fått nån varning innan jag gör det, så ingen tror nåt annat

Inte för jag tänker byta, för jag ÄR ju felicia6

Svar på tråden Moderatortråden