• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Roisin Dubh

Jag är moderatorskadad. Har skrivit för många såna inlägg så jag läser så per automatik.

• tahira

Jag undrar hur lång tid ungefär det tar att behandla en anmälan för moderatorerna? (det beror väl förstås på hur mycket det är just då) men har ni nån speciell tid ni brukar säga att det tar?

mest bara nyfiken, intressant att få lite grepp om hur saker fungerar..

• Sarasnaran

Vi behandlar de flesta ärenden så fort de kommer in. Och så fort det är en Moderator i rapportlistan såklart.
    Vi är ju inte bara moddisar, så bara för vi är online så betyder det inte att vi jobbar.

Skulle det vara så att man inte antar ett ärende eller utför en rapport kan det bero på en del faktorer. Till exempel:
    --> Att en Moderator inte är säker på sin sak och låter det vänta till annan Moderator kan titta på det.
    --> Att det är ett fall för redaktionen och därför avvaktar svar därifrån.

/Moderator

• tahira

Hur mycket moderator-grejer gör ni egentligen? Alltså hur mycket tid lägger ní på det?

• Aangiee

Snuttenuttan: du leder ju hihi *kunde inte låta bli* i alla fall rapport listan, inläggslistan leder Venus *uttråkad*

Förlåt... inget svammel i moderator tråden... förlåt ska skärpa mig

• TheBlueRose

*****Gott Nytt År ALLA modddisar *****

• TheBlueRose

Ojoj,, vad många "d" det blev där

• LadyMarmalade

Wiee...hänger på...

~*~Gott Nytt år~*~
    Till alla moddisar och tack för i år....ni gör ett suveränt jobb

• Pyff

Jag undrar om det inte finns något sätt att få en utförlig förklaring till varför man fått inlägg borttagna?? Jag menar att ibland undrar man verkligen hur ni resonert och skulle verkligen vilja veta varför!? Jag har ju skickat överklagan på dem, men det vet vi ju alla att det tydligen är rätt dö-fött eftersom red. inte behandlar dem förrän om ett år eller så

Svar på tråden Moderatortråden