• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Felicia6

Jag trodde det räckte att anmäla trådstarten och skriva under övrigt att hela tråden håller på att spåra ut, och så sen varför den håller på att göra det?

Lr anmäler man bara trådstarten då det just är trådstarten som går emot reglerna?

• Isolde

Felicia6, du har rätt. Man kan anmäla trådstarten och be oss kika på tråden som helhet. Som jag bad … äh, vem var det nu? någon … i går eller förrgår.

Ibland verkar det som om folk tror att själva anmälan gör att den som skrivit ett inlägg drabbas av lepra eller nåt! Det är inte farligt att anmäla ett inlägg, vi gör ju bedömningar av anmälan och ändrar ärendetyp om det är så. Bättre att anmäla ett tveksamt inlägg en gång för mycket än att strunta i det för att man inte är säker på om det är något fel på det eller ej.

• tahira

om man startat en tråd som man själv tycker har blivit alldeles för OT, vad kan man göra då?

• Amarone Classico

tahira, du kan anmäla den och be att få tråden borttagen. Det har jag gjort iaf

• Amarone Classico

Eller be att en moderator säger till, ifall du fortfarande vill ha tråden kvar!

Eller anmäla enskilda inlägg!

• gyro

förresten som jag förstått det när det gäller OT inlägg besvarar man dom så räknas det som man godkänt det

kram

• tahira

hanna sl
    nej, jag vill ha den borttagen. hur ska jag göra? (har inte riktigt koll)

• Amarone Classico

tahira, gå in i din tråd och tryck på anmäl i ditt trådstarts-inlägg.

Sen skriver du som förklaring att du vill ha bort tråden för att den har blivit för OT. Du kan länka till tråden om du vill också.

Jag gjorde så, och den togs bort.

• MuminMy

gyro: nej så är det inte bara för att man svarar på ett OT så har man inte godkänt det men har man själv deltagit i en längre OT-diskussion kanske det är mer tveksamt.

Om en TS själv anmäler och ber om hjälp med OT så tar vi på lite hårdare handskar än om någon annan anmäler.

/Moderator

Svar på tråden Moderatortråden